امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۸:۰۲:۳۰ - پنج شنبه ۶ آذر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گیلان آماده مدیریتِ بحران!
گیلنا – مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی و راهبردی توسط دستگاه‌ها ازجمله راهداری گفت: همه دستگاه‌های عضو مدیریت بحران گیلان در ارائه خدمت به مردم در برف پیشرو آمادگی کامل دارند. به گزارش گیلنا از رشت، امیر مرادی از تدوین برنامه عملیاتی مدیریت بحران برف در گیلان خبر داد […]

گیلنا – مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی و راهبردی توسط دستگاه‌ها ازجمله راهداری گفت: همه دستگاه‌های عضو مدیریت بحران گیلان در ارائه خدمت به مردم در برف پیشرو آمادگی کامل دارند.

آمادگی کامل خانواده مدیریت بحران گیلان با تدوین برنامه‌های عملیاتی

به گزارش گیلنا از رشت، امیر مرادی از تدوین برنامه عملیاتی مدیریت بحران برف در گیلان خبر داد و اظهار کرد: در این برنامه عملیاتی، راهداری بر اساس تکلیف قانون ۱۴ مدیریت بحران، برنامه راهبردی را تعریف کرده و در شرایط بحرانی اجرایی خواهد کرد.

وی در تشریح ابعادی برنامه اعلام شده سازمان راهداری در بحران برف، افزود: وظیفه اصلی و عملیاتی راهداری بازگشایی معابر مواصلاتی و شریان‌های حیاتی استان است که در شمال، جنوب، مرکز، شرق و غرب یکی از معاونین اداره کل راهداری مسؤولیت بازگشایی معابر را بر عهده دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از تزریق اعتبار مکفی در شهرستان‌ها به جهت آماده کردن تجهیزات و امکانات در شرایط بحرانی خبر داد و گفت: تمامی ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری که سال گذشته در اجرای مأموریت‌ها دچار خسارت شده بودند اکنون در وضعیت اورهال بوده و علاوه بر آن تجهیزات موردنیاز دیگر نیز خریداری شده است.

مرادی از آمادگی منظم و کامل دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان به جهت بروز بحران برف خبر داد و افزود: طی یک سال اخیر تمامی برنامه‌های حوزه مدیریت بحران و بررسی و نقاط ضعف مرتبط با آن مرتفع شده‌اند.

وی به مأموریت دستگاه راهداری استان طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: طی روز گذشته جاده ماسال به خلخال و همچنین محور مواصلاتی دیلمان به سیاهکل در پی بارش برف دچار انسداد موقتی شدند که با حضور به‌موقع راهداران مسیرها بازگشایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به تخصیص اعتبار به راهداری جهت به کاری گیری از ظرفیت بخش خصوصی افزود: استاندار گیلان با تزریق اعتباری به راهداری از آن دستگاه خواسته تا با به‌کارگیری از بخش خصوصی در جهت برف‌روبی و سایر عملیات راهداری بهره بگیرند.

مرادی با اشاره به تدوین برنامه‌ای منسجم به جهت هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در شرایط بحرانی، بیان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف به تجهیز ماشین‌آلات خود به زنجیر چرخ و سایر امکانات جهت خدمت‌رسانی به مردم در شرایط بحرانی نظیر برف هستند و علاوه بر آن در نقاط پرمخاطره موظف هستند از الآن سطح آمادگی خود را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم بین دو پلیس‌راه گیلان و مازندران نیز به جهت کنترل تردد بین دو استان انجام‌شده، تصریح کرد: علیرغم شیوع ویروس کرونا و کاهش تردد در بین دو استان، پلیس‌راه گیلان با همکاران خود در استان قزوین هماهنگی‌های لازم را به جهت کنترل تردد و پیشگیری از بحرانی شدن وضعیت سفر نظیر سال گذشته که مسافران در راه مانده بودند انجام داده و در این مقوله نیز احساس می‌شود در امسال مشکلات به حداقل برسد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان همچنین با اشاره به سایر هماهنگی‌های بین بخشی در جهت کنترل بحران در وضعیت بارش سنگین برف، گفت: از ظرفیت مساجد و بقاع متبرکه با هماهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه، پایگاه‌های مقاومت بسیج، مدارس حاشیه راه‌ها و همچنین از ظرفیت پایگاه‌های هلال‌احمر در جهت خدمت به مردم در شرایط بحرانی کسب آمادگی کرده‌ایم.

مرادی با بیان اینکه از تمامی ظرفیت‌ها برای آمادگی در بحران برف استفاده شده، تصریح کرد: در تمامی گلوگاه‌های حساس برف‌گیر و تصادف خیز پیش‌بینی بر حضور مضاعف جرثقیل و امداد خودروها در کنار گروه آفرود و هلال‌احمر تأکید شده تا کمترین مشکل را مردم داشته باشند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های لازم در جهت کاهش مخاطرات انسانی نیز در این اداره کل در شرایط بحرانی دیده‌شده، افزود: با اعلام هشدارها زنان باردار در مناطق صعب‌العبور به مناطق پایین‌دست با همکاری مراکز بهداشت انجام‌شده و الحمدالله وضعیت اورژانس گیلان نیز نسبت به گذشته بهتر شده و امیدواریم نسبت به گذشته با مخاطرات کمتری مواجه شویم.

انتهای پیام/

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !