امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۶:۴۹:۱۵ - سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بانک ها به کمک تولید بیایند
گیلنا – رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه با بیان اینکه کیفیت و سرعت خدمات بانکی، اثربخشی بیشتری در حوزه تولید دارد، گفت: برای تحقق اهداف سال جهش تولید به پشتوانه بانکی برای افزایش توان و شتابدهی به فعالین بخش تولید به‌شدت نیازمندیم. به گزارش گیلنا از رشت، فرهاد دلق‌پوش  در نشست فوق‌العاده با […]

گیلنا – رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه با بیان اینکه کیفیت و سرعت خدمات بانکی، اثربخشی بیشتری در حوزه تولید دارد، گفت: برای تحقق اهداف سال جهش تولید به پشتوانه بانکی برای افزایش توان و شتابدهی به فعالین بخش تولید به‌شدت نیازمندیم.

انتظار همکاری از شورای بانک‌ها داریم

به گزارش گیلنا از رشت، فرهاد دلق‌پوش  در نشست فوق‌العاده با سید رسول میر خلفی، رئیس امور شعب بانک ملی گیلان و دبیر شورای بانک‌های استان با تأکید بر لزوم حمایت مضاعف از بخش تولید اظهار کرد: برای تحقق اهداف سال جهش تولید به پشتوانه بانکی برای افزایش توان و شتابدهی به فعالین بخش تولید به‌شدت نیازمندیم.

وی با بیان اینکه کیفیت و سرعت خدمات بانکی، اثربخشی بیشتری در حوزه تولید دارد، افزود: معتقدم که بانک ملی، پیشران سایر بانک‌های استان است و هدایت و ترغیب سایر بانک‌های عامل، برای احیای واحدهای راکد و ایجاد طرح‌های جدید و بهره‌برداری از ظرفیت‌های خالی و افزایش روحیه تعاون و همکاری از دبیرخانه شورای بانک‌های استان مورد انتظار است.

رئیس سازمان صمت گیلان میزان پرداخت‌های سال مالی گذشته کارگروه تسهیل و رفع موانع را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در سال مالی گذشته کارگروه که معمولاً از آبان ماه هرسال آغاز می‌شود بیش از یک هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان تسهیلات درمجموع به سه بخش صنعت، گردشگری و کشاورزی در قالب این کارگروه پرداخت‌شده است که این میزان از مبلغ اختصاصی بسیار بیشتر بوده است و البته عملکرد بانک‌ها برای تسهیلات رونق تولید باید در سامانه بهین یاب ثبت شود.

دلق‌پوش میزان تسهیلات اختصاص‌یافته در سال مالی ۹۹ کارگروه را مشابه پارسال اعلام کرد و افزود: از ۲۲ آبان امسال تسهیلات رونق تولید به میزان یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای گیلان در نظر گرفته‌شده است که تاکنون ۲۰ واحد صنعتی برای اخذ این تسهیلات جدید به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی با بیان اینکه طرح‌های صنعتی متقاضی تسهیلات از قبل در کارگروه‌های فرعی و کارشناسی به‌صورت تخصصی آنالیز و بررسی می‌شوند، تصریح کرد: صدور هدفمند و کارشناسی مجوزها ملاک عمل است، برخی طرح‌ها در استان اشباع‌شده است و در هنگام صدور مجوزها راهنمایی لازم به سرمایه‌گذاران توسط اداره طرح و برنامه سازمان صمت گیلان انجام می‌شود.

رئیس سازمان صمت گیلان با تأکید بر تشکیل کمیته‌ای برای رصد و احیای واحدهای تحت تملک بانک‌ها بیان کرد: اطلاعات این دسته از واحدها به‌صورت کامل توسط بانک‌ها احصاء شود و در اختیار این سازمان قرار گیرد تا شرایط آن‌ها بررسی و به افراد حقیقی و حقوقی دارای اهلیت برای ادامه فعالیت واگذار شود تا برخی که راکد هستند، مجدد به چرخه تولید بازگردانده شوند.

رئیس امور شعب بانک ملی استان گیلان نیز در این نشست با اعلام آمادگی برای حمایت هرچه بیشتر از بخش تولید اظهار کرد: اولویت پرداخت تسهیلات بانکی در سال جهش تولید با واحدهایی است که از جانب کارگروه تسهیل و رفع موانع مصوبه دارند.

سید رسول میر خلفی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی استان خوش‌حساب هستند و حاضریم در جلسات کارگروه از آنان تقدیر کنیم، گفت: معدود واحدهایی هم داریم که علیرغم فعالیت و سوددهی مثبت، نسبت به پرداخت تسهیلات خود بی‌تفاوت و سهل‌انگار هستند که لازم است به نحوی شایسته با آنان برخورد شود.

دبیر شورای بانک‌های استان در این نشست قول مساعد داد که در اولین فرصت با همکاری سایر بانک‌ها، اطلاعات واحدهای تحت تملک بانک‌های استان استخراج و احصاء و در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت برای اقدامات بعدی قرار گیرد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !