امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۳۹:۱۷ - پنج شنبه ۲۹ آبا ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استاندار: ۴۰ درصد واحدهای تولیدی گیلان در تملک بانک ها قرار دارند
گیلنا – به گفته استاندار گیلان ۱۰ درصد از واحدهای نیمه فعال و غیرفعال و نیز ۳۰ درصد از واحدهای تولیدی تملک شده از سوی بانک‌ها باید بر اساس اولویت و با پیگیری جدی تا پایان سال جاری به چرخه تولید بازگردند. به گزارش  گیلنا از رشت، ارسلان زارع  در نشست با فرمانداران در سالن […]

گیلنا –

به گفته استاندار گیلان ۱۰ درصد از واحدهای نیمه فعال و غیرفعال و نیز ۳۰ درصد از واحدهای تولیدی تملک شده از سوی بانک‌ها باید بر اساس اولویت و با پیگیری جدی تا پایان سال جاری به چرخه تولید بازگردند.

تأکید استاندار بر راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیرفعال تا پایان سال

به گزارش  گیلنا از رشت، ارسلان زارع  در نشست با فرمانداران در سالن اجتماعات استانداری با بیان اینکه حفظ کرامت انسانی مردم و تکریم ارباب‌رجوع یک ضرورت برای مدیران است، اظهار کرد: تکریم مردم صرفاً در گفتار محدود نمی‌شود بلکه با بازدیدهای سرزده و بررسی شکایت‌های مردمی و به‌دوراز هر اقدام احساسی و جانب‌داری، باید تجلی پیدا کند.

وی حفظ امنیت و آرامش اجتماعی را مهم‌ترین اولویت فرمانداران عنوان کرد و گفت: در تأمین امنیت و آرامش هیچ عاملی مهم‌تر از مردم وجود ندارد و آنان از مجموعه‌های مدیریتی؛ خدمت خالصانه، تکریم و گره‌گشایی از مشکلات را انتظار دارند.

استاندار گیلان ایجاد پویایی، نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در جامعه را یک اصل بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اینکه در برابر مردم وظیفه انسانی، شرعی، قانونی و اخلاقی داریم؛ باید در جهت تقویت اعتماد عمومی و ارتقای شاخص‌های سرمایه اجتماعی در پیگیری امور با تلاشی مجدانه اهتمام ورزیم.

زارع با تأکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان تصریح کرد: در راستای اقناع افکار عمومی و تقویت اعتماد از ظرفیت نخبگان، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، گروه‌های سیاسی و مرجع، فرهنگیان، سازمان‌های مردم‌نهاد به‌ویژه جوانان و بانوان که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب و نیز رئیس‌جمهوری است؛ باید استفاده‌ای شایسته کرد.

وی با اشاره به بروز مشکلات اقتصادی در پی تحریم‌های غیرقانونی افزود: مردم در این مسیر با استقامت، مقاومت و همکاری با نظام اسلامی، ثابت کردند همان‌طور که دولت‌های استکباری در جنگ نظامی نتوانستند ما را وادار به شکست کنند در جنگ اقتصادی نیز نمی‌توانند و این، پیام مهمی است که مخابره شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه شیوع کرونا در دنیا رشد اقتصادی را مورد هدف قرار داده و به بخش‌هایی از اشتغال، اقتصاد، معیشت و خدمات آسیب وارد کرده است،  گفت: شرایط کنونی جامعه نیازمند همت بلند، مدیریت جهادی، شبانه‌روزی و تلاش مضاعف است.

زارع با اشاره به ابلاغ طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرهای کشور از سوی وزارت کشور بیان کرد: لازم است فرمانداران با همکاری مردم، دستگاه‌ها و نهادها نسبت به اجرای این طرح، اقدامات لازم را با قاطعیت و شفافیت انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه معاونان استانداری با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی، برای بررسی مشکلات موجود در شهرستان‌ها و رفع آن با هماهنگی فرمانداران حضور می‌یابند، تصریح کرد: ۶۱ طرح نیمه‌تمام عمرانی در استان مشخص‌شده که بخشی از آن‌ها تا پایان سال جاری و بخشی دیگر تا فصل تابستان سال ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و نقش فرمانداران در رصد، پایش مستمر و تسریع اجرای آن‌ها حائز اهمیت است.

استاندار گیلان با بیان اینکه به‌هیچ‌وجه نباید امور مردم معطل بماند، گفت: توجه به اجرای طرح‌های ملی در شهرستان‌های مختلف و همچنین پیگیری تحقق تفاهم‌نامه‌های منعقدشده با بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و نهادهای دیگر مورد تأکید است.

زارع آزادسازی سواحل را یکی از موارد مورد تأکید وزیر کشور در نشست با استانداران عنوان و فرمانداران شهرستان‌های ساحلی استان را موظف به پیگیری مستمر کرد و گفت: ۱۰ درصد از واحدهای نیمه فعال و غیرفعال و نیز ۳۰ درصد از واحدهای تولیدی تملک شده از سوی بانک‌ها باید بر اساس اولویت و با پیگیری جدی تا پایان سال جاری به چرخه تولید بازگردند.

وی با بیان اینکه همه باید نسبت به گیلان حمیت، غیرت و تعلق‌خاطر داشته باشیم، افزود: فرمانداران با تعامل و همکاری با دیگر نهادها ضمن اشراف بر شرح وظایف خود به‌عنوان نماینده نظام و دولت در شهرستان‌ها، نسبت به اطلاع‌رسانی اقدامات اهتمام ورزند.

استاندار گیلان جایگاه نخست گیلان در پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا را نشانگر مشارکت جمعی فرمانداران و دستگاه‌های ذی‌ربط دانست و با تأکید بر تعمیم دادن این تلاش و جدیت به بخش‌های دیگر بیان کرد: در راستای جذب سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی به‌ویژه در ظرفیت‌های موجود گردشگری، انتظار تحرک و جدیت بیشتری دارم.

زارع بر ضرورت صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری، انرژی و سوخت نیز تأکید کرد و افزود: توسعه دولت الکترونیک و توجه به بهره‌گیری از اتوماسیون‌های اداری و شبکه دولت، مورد انتظار است.

وی با تأکید بر ضرورت برگزاری منظم کارگروه‌های پیشگیری از تخلفات ساختمانی با نظارت بخشداران و شهرداران و فعال‌سازی پلیس ساختمان گفت: با توجه به‌قرار گرفتن در آستانه فصل سرما و تشدید بارش‌ها و حوادث طبیعی، برگزاری مستمر جلسات ستاد بحران و بررسی زوایای مختلف زیرساخت‌ها، پیش‌بینی امکانات موردنیاز اجرای طرح زمستانی و پیشگیری از تخریب ابنیه و پل‌ها، در دستور کار باشد.

استاندار گیلان با اشاره به پیش رو بودن رویداد بزرگ انتخابات در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: از هم‌اکنون باید تمهیدات لازم برای برگزاری شایسته و زمینه‌سازی برای مشارکت بالای مردم در این رویداد سیاسی-اجتماعی اندیشیده شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !