امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۱:۰۵:۲۸ - یکشنبه ۱۱ آبا ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماینده گیلانی خواستار برکناری رئیس سازمان بورس شد
گیلنا – عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی دولت را مسئول متضرر شدن مردم در بورس دانست و گفت: برکناری رئیس سازمان بورس حداقل اقدامی است که دولت می‌تواند به جهت التیام مالباختگان انجام دهد. به گزارش گیلنا از رشت، فارس نوشته؛ محمدرضا احمدی سنگری  با اشاره به قرمز شدن بورس، اظهار کرد: دولت […]

گیلنا – عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی دولت را مسئول متضرر شدن مردم در بورس دانست و گفت: برکناری رئیس سازمان بورس حداقل اقدامی است که دولت می‌تواند به جهت التیام مالباختگان انجام دهد.

دولت مسؤول متضرر شدن مردم در بورس/ برکناری رئیس سازمان حداقل اقدام دولت در التیام مالباختگان است

به گزارش گیلنا از رشت، فارس نوشته؛ محمدرضا احمدی سنگری  با اشاره به قرمز شدن بورس، اظهار کرد: دولت در بورس به مردم خیانت کرد و مسئولی را که هیچ‌چیز از بورس نمی‌دانست را به این منصب برگزید.

وی بورس را در شرایط کنونی برای مردم حیاتی دانست و افزود: وقتی دولت دید شاخص‌های بورسی حباب‌وار در حال افزایش هستند و هرلحظه امکان انفجار آن وجود دارد باید سیاست‌های خود را در مواجه به آن تغییر می‌داد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه متأسفانه دولت در مواجه با بورس و متضرر شدن مردم هیچ‌گونه واکنشی از خود نشان نداده، گفت: رئیس سازمان بورس در مجلس فراخوانده شد و توضیحاتی را در این زمینه ارائه کرد اما چاره‌ساز نبود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اجرای صحیح سیاست‌های بورسی از سوی دولت، تصریح کرد: دولت در شرایطی که بورس به ناکجاآباد در حال پیش روی بود باید با ابزارهایی که در دست دارد مقطعی را تعطیل و یا جلوی افزایش قیمت‌ها را به‌گونه‌ای می‌گرفت و در کمترین حالت، شرایط را برای مردم به‌خوبی تشریح می‌کردند.

احمدی با اشاره به اینکه مردم نیز در قرمز شدن بورس سهمیم هستند، افزود: متأسفانه در جامعه ما فرهنگ بدی حاکم شده و هر چیزی که در مقطعی طرفدار پیداکرده و افزایش قیمتی را به خود می‌بیند، مردم به سمت آن بیشتر رغبت پیدا می‌کنند که تمایل مردم به خرید دلار، سهام در بورس و سایر موضوعات ازاین‌دست هستند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت، افزود: در چنین شرایطی ما شاهد هستیم که مثلاً نرخ دلار با کاهش محسوسی همراه می‌شود و یک‌باره مردم در این جهت بسیار ضرر می‌کنند که لازم به توجه بیش‌ازپیش مردم به‌ویژه فعالان اقتصادی است.

وی مسئول تضییع حقوق مردم در بورس را دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: افرادی خانه، ماشین، طلا و سایر سرمایه‌های خود را با سرعت فروختند و به بروس زدند تا به یک سرمایه‌ای برسند اما نتیجه کاملاً برعکس شده و اکنون مردم سرخورده شده‌اند و باید دولت برای آن‌ها پاسخی را بیابد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان دولتی در نشست هایی که با مجلسی‌ها داشته‌اند مدعی شدند که مردم خوشان باید سهامشان را مدیریت می‌کردند درحالی‌که این توجیه به‌هیچ‌وجه موردقبول مردم و وکلای آن‌ها نیست، تصریح کرد: دولت مدعی است هیچ‌گاه نمی‌تواند جبران ضررهای مردم در بورس باشد در حالیکه سفره‌ای پهن‌شده در بورس را دولت پیش پای مردم که از ترس از بین رفتن سرمایه‌شان دیده بودند، پهن کرد.

نماینده مردم رشت خواستار عزل رئیس سازمان بورس شد و گفت: حداقل کاری که دولت می‌تواند در بورس برای مردم به‌ویژه مالباختگان انجام دهد برکناری رئیس این سازمان است چون معتقد هستم اگر وی بر این مسند همچنان باقی بماند ما ضررهایی بیشتری را در بازار سرمایه شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !