امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۷:۲۰:۴۷ - یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تدوین کتاب “شناسنامه لشگر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان”
  گیلنا – رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان از تدوین نسخه اولیه کتاب شناسنامه لشگر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان خبر داد. به گزارش گیلنا از رشت سید غلامرضا امیری در جمع خبرنگاران با اشاره به تدوین نسخه اولیه کتاب شناسنامه لشگر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان اظهار داشت: این کتاب در […]

 

گیلنا – رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان از تدوین نسخه اولیه کتاب شناسنامه لشگر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان خبر داد.

به گزارش گیلنا از رشت سید غلامرضا امیری در جمع خبرنگاران با اشاره به تدوین نسخه اولیه کتاب شناسنامه لشگر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان اظهار داشت: این کتاب در ۴ بخش تدوین شده که بخش نخست آن به مشخصات کلی لشگر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان شامل تاریخ تأسیس، دلایل انتخاب نام یگان و خاستگاه استانی آن می‌پردازد.

رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان با بیان اینکه در بخش دوم این کتاب به بررسی ماموریت‌های لشگر عملیاتی ۱۶ فدس گیلان در کردستان پرداخته شده است تصریح کرد: بخش سوم شناسنامه لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان مربوط به معرفی رزمندگان گیلان در لشکر ۲۵ کربلا و همچنین یگان‌ها و تیپ‌های دیگر است.

وی در توضیح بخش چهارم شناسنامه لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان گفت: این بخش مربوط به عملیات‌های آفندی یگان در دوران دفاع مقدس، اطلاعات مربوط به هر عملیات شامل مراحل عملیات، محورهای عملیات، مشخصات فرماندهی و مسئولین واحدها، تیپ‌ها و گردان‌های یگان در آن عملیات و همچنین لیست تجهیزات یگان، آمار تلفات، خسارات و غنائم بوده که در قالب جداولی ارائه شده است.

رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید گیلان خاطرنشان کرد: در کتاب شناسنامه لشگر عملیاتی ۱۶ فدس گیلان نویسنده به فراخور هر عملیات در قالب بخش ضمائم، اسناد، نقشه‌ها، کالک و عکس‌هایی که به هر عملیات مربوط است را ارائه و تشریح کرده است.

امیری از شناسنامه لشکر ۱۶ قدس گیلان به‌عنوان یکی از پژوهش‌های اساسی جنگ در استان یاد کرد و ابراز داشت: این کتاب، بستری برای بسط و گسترش پژوهش‌های یگانی و به‌ویژه پرداختن به نبردهای هر یگان که سراسر درس و حماسه و معرفت است، می‌باشد.

وی با بیان اینکه این کتاب آغازی است برای پرداختن به حوزه‌های دیگر دفاع مقدس و نقش رزمندگان گیلانی در آن دوران عنوان داشت: تدوین کتاب اطلس دفاع مقدس گیلان و یا نبردنگاری رزمندگان گیلان در ایام دفاع مقدس از جمله اقداماتی است که در آینده به آن خواهیم پرداخت.

به گزارش بسیج, رزمندگان لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان در طول هشت سال دفاع مقدس، در بیش از ۱۱ عملیات آفندی و ده‌ها مأموریت پدافندی با ایثار و فداکاری نقش قابل‌توجهی در حماسه‌سازی‌ها ایفا کردند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !