امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۶:۵۲:۲۵ - پنج شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گردش مالی سه هزار میلیاردی صنعت چای در کشور
گیلنا – میز ملی چای با حضور جمعی از مسئولین و تولیدکنندگان، چایکاران و دست اندرکاران صنعت چایدر لاهیجان برگزار شد. به گزارش گیلنا از لاهیجان رئیس سازمان صمت گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه چای به‌عنوان پرمصرف‌ترین نوشیدنی ایران است، اظهار کرد: این محصول در بخش کشاورزی و صنعت به‌عنوان محصول استراتژیک […]

گیلنا – میز ملی چای با حضور جمعی از مسئولین و تولیدکنندگان، چایکاران و دست اندرکاران صنعت چایدر لاهیجان برگزار شد.

به گزارش گیلنا از لاهیجان رئیس سازمان صمت گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه چای به‌عنوان پرمصرف‌ترین نوشیدنی ایران است، اظهار کرد: این محصول در بخش کشاورزی و صنعت به‌عنوان محصول استراتژیک و ارزشمند شناخته می‌شود که این امر نشان از اهمیت این محصول در ارتقای رشد اقتصادی منطقه دارد.

فرهاد دلق پوش، معتقد است در حوزه چای باید به بازارهای بین‌المللی و صادرات آن توجه شود و این امر نیازمند انقلاب در حوزه صنعت چای است زیرا بر اساس آمار گردش مالی چای در کشور بسیار زیاد می‌باشد.

دلق پوش با بیان اینکه بدون همکاری، هم‌افزایی و وحدت هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شود، گفت: صنعت چای و تولید وابسته به کشورهای خارجه نیست و این محصول استراتژیک جزو صنعت سبز در گروه صنایع است و باید برای انجام این کار برند سازی شود.

رئیس سازمات صمت گیلان یکی از اهداف سازمان صمت را حمایت از صادرات کالاهای غیرنفتی عنوان کرد و افزود: میزهای بادام در شهرستان آستانه‌اشرفیه، چای در لاهیجان و زیتون در رودبار را برگزار کردیم زیرا باید وضعیت تولید و صادرات چای در کشور و استان‌های شمالی موردبررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۵۱ درصد چای برداشت‌شده در کشور درجه‌یک و ۴۹ درصد درجه‌ دو است، تصریح کرد: شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین دغدغه چای‌کاران در کشور و استان‌های شمالی واردات چای و فرآورده‌های آن است و وارد فرآورده‌های چای باید به‌گونه‌ای باشد که توسعه چای کمک کند‌.

دلق پوش با بیان اینکه گیلان به دلیل همسایگی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اوراسیا ظرفیت خوبی به لحاظ صادرات محصولات کشاورزی ازجمله چای دارد، گفت: صادرات چای در گیلان با مشکلات نداشتن و عدم شناسایی مناسب واحدهای هدف، تحریم‌های ظالمانه و عدم ثبات در قیمت، عدم ثبات قوانین، انتقال ارز و پیمان‌سپاری مواجه هستند که باید این موارد را با همکاری و پیگیری‌های مداوم برطرف‌ کنیم.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !