امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۷:۳۰:۱۲ - شنبه ۱۵ شهر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
توسعه و آبادانی از راه “امر به معروف” می گذرد
گیلنا – نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به وظیفه همگانی در اجرایی شدن امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: اگر خواهان پیشرفت و توسعه در کشور هستیم باید با اختلاس گر و فتنه گران و‌ بر زنندگان نظم جامعه برخورد جدی شود که همین امر […]

گیلنا – نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به وظیفه همگانی در اجرایی شدن امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: اگر خواهان پیشرفت و توسعه در کشور هستیم باید با اختلاس گر و فتنه گران و‌ بر زنندگان نظم جامعه برخورد جدی شود که همین امر نشان‌دهنده امربه‌معروف و نهی از منکر است.

تنها راه دستیابی به توسعه و آبادانی اجرای درست امربه‌معروف است

به گزارش  گیلنااز رشت، محمدرضا احمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قانون اساسی در جمهوری اسلامی بر اساس موازین اسلامی تدوین‌شده است، اظهار کرد: بر اساس آیه ۱۴۴ سوره آل‌عمران و در فصل اول از اصل هشت قانون اساسی بر تمامی دستگاه‌ها و مردم توجه به امربه‌معروف و نهی از منکر تأکید شده زیرا یکی از مهم‌ترین موازین اسلامی در قانون اساسی است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به وظیفه همگانی در اجرایی شدن امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: بر اساس قانون اساسی مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت مسؤول هستند به‌گونه‌ای که دولت باید قوانینی متناسب با پیشرفت و آرامش جامعه تدوین کرده و مردم هم وظیفه دارند تا به این قوانین عمل کنند.

عضو کمیسیون آموزش‌وپرورش مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه دستگاه‌های دولتی باید بر چگونگی اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر باید توجه کنند، تصریح کرد: هیچ موفقیتی بدون نظارت دقیق انجام نمی‌شود زیرا باید تمامی دستگاه‌ها وظیفه خود را در اجرایی شدن امربه‌معروف و نهی از منکر به‌درستی عمل کنند در غیر این صورت این وظیفه الهی با موفقیت در جامعه محقق نمی‌شود.

احمدی رزمایش مواسات را یکی از نمونه‌های بارز امربه‌معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: باید در جامعه دستگاه‌های نظارتی در حوزه امربه‌معروف به عواملی که نهی از منکر کرده تذکر داده و به عوامل و اتفاقات امربه‌معروف پاداشی بسیار خوب اختصاص پیدا کند تا باعث موفقیت و پیشرفت جامعه می‌شود.

وی با اشاره به چگونگی استفاده از امربه‌معروف در راستای پیشرفت و عمرانی کشور افزود: اگر خواهان پیشرفت و توسعه در کشور هستیم باید با اختلاس گر و فتنه گران و‌ بر زنندگان نظم جامعه برخورد جدی شود زیرا این امر نشان‌دهنده امربه‌معروف و نهی از منکر بوده و‌ قانون‌، حمایت کامل ازاین‌گونه افراد انجام می‌دهد.

عضو کمیسیون آموزش‌وپرورش مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه آمران امربه‌معروف مجری احکام از پیش‌ تعیین شده نیستند، گفت: آمران به معروف و نهی از منکر در جامعه دارای جایگاه بسیار ویژه‌ای هستند چون آموزش‌های لازم را در این حوزه دیدند ولی فقط وظیفه آنان تذکر بوده و حق اجرای حکمی را ندارند.

احمدی با تأکید بر اینکه ایستادگی در برابر برهم زنندگان نظم جامعه یک اصل مهم در جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: اگر گروهی سعی در ایجاد آشوب در منطقه‌ای و یا کشور را داشته باشند قانون از افرادی که در برابر این افراد ایستادگی کند حمایت لازم را به عمل می‌آورد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !