امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۵:۵۲:۲۵ - یکشنبه ۹ شهر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری عزاداری بصیرتی مردم گیلان در ظهر عاشورا
گیلنا – مردم گیلان در روز عاشورا و باتوجه به شرایط کرونایی کشور عزاداری متفاوتی از خود به یادگار گذاشتند. به گزارش گیلنا، مراسم عزاداری عاشورای حسینی با حضور مردم ولایتمدار شهرستان رشت از ساعت ۱۱ امروز در حرم شهدای رشت آغاز شد. شهدای دفاع مقدس و انقلاب و نیز شهدای مدافع حرم امروز میزبان […]

گیلنا – مردم گیلان در روز عاشورا و باتوجه به شرایط کرونایی کشور عزاداری متفاوتی از خود به یادگار گذاشتند.

برگزاری عزاداری بصیرتی مردم گیلان در ظهر عاشورا/اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا در سراسر گیلان

به گزارش گیلنا، مراسم عزاداری عاشورای حسینی با حضور مردم ولایتمدار شهرستان رشت از ساعت ۱۱ امروز در حرم شهدای رشت آغاز شد.

شهدای دفاع مقدس و انقلاب و نیز شهدای مدافع حرم امروز میزبان عزاداران عاشورای حسینی هستند و با رعایت کامل فواصل فیزیکی و اصول بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا در سوگ سید و سالار شهیدان گریستند.

نماز ظهر عاشورا و خواندن زیارت عاشورای حسینی پس از نوحه سرایی در جوار شهدای رشت اقامه می‌شود.

اینجا در گوشه دیگری از شهرِ عزادار حسینی، بیرق عزای حسین (ع) طنین‌انداز شده و نوای لبیک یا حسینِ عاشقان، در جوار مسجد امام رضا (ع) گلسار رشت به اهتزاز درآمده، همه آمده‌اند برای درمان روح و جانشان از غریب کربلا رخصت بگیرند و به‌اصطلاح #حسین_درمانی کنند، آخر، حسین (ع) درمان روح و جان است و شفای درد بی‌درمان.

اینجا هیئتی‌های هیئت روضات الحسین (ع) شهر رشت عاشقی می‌کنند و حسین (ع) را واسطه خیرخواهی برای اهل دنیا می‌دانند.

اینجا همه عاشق‌اند و عاقل، هم شور حسینی دارند و هم شعور، اینجا نگرانی برای کادر درمان بیداد می‌کند، انگار به رعایت پروتکل‌ها وسواس شده‌اند، اینجا در گلسار رشت، بیرق عشق و منطق حسین (ع) بالاست، تعزیه می‌خوانند و نماز ظهر عاشورا را به یاد قتیل کربلا اقامه می‌کنند تا به دنیا بگویند حسین (ع) زیباترین نام جهان است.

همچنین عزاداران رشتی، نماز جماعت ظهر عاشورا را به امامت آیت الله رسول فلاحتی در میدان شهدای ذهاب رشت اقامه کردند.

در رودسر نیز عاشقان و عزاداران حسینی این شهرستان پس از عزاداری نماز ظهرعاشورا را به امامت امام جمعه رودسر حجت الاسلام تقی روحانی در خیابان ۷۲ تن اقامه کردند.

آستانه‌اشرفیه،به‌عنوان چهارمین شهر مذهبی کشور هرساله و در ماه محرم به دلیل مراسمات مختلف و ورود هیئت‌های سینه‌زنی شاهد ورود عزاداران بسیار زیادی به جوار ملکوتی حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) است که حال و هوای خاصی را به این شهر در این ایام می‌بخشد.

یکی بزرگ‌ترین مراسمات مذهبی و عزاداری ماه محرم در آستانه‌اشرفیه، آتش زدن خیام و برگزاری تعزیه در صحن حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) است که بعد از نماز ظهر عاشورا و با حضور سیل عظیمی از مردم عزادار هرساله برگزار می‌شد که امسال به علت شیوع ویروس کرونا این مراسم ۱۰۰ ساله به حرمت حفظ سلامت مردم و عزاداران لغو شد.

ولی لغو مراسم آتش زدن خیام هیچ خللی در برپایی مراسم عاشورا در آستانه‌اشرفیه نکرده و تمامی هیئت‌ها با حضور در حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) به عزاداری روز عاشورا و آن‌هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پرداختند.

نماز جماعت ظهر عاشورا به امامت حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی اراکی در میدان حضرت ولیعصر (عج) صومعه‌سرا  برگزار شد.

از شهرهای شهرستان رودبار هم خبر می رسد که مردم این شهرستان به مناسبت عاشورای حسینی خیمه عزا برپا کردند و ضمن اقامه نماز ظهر عاشورا، به عزادارای برای شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یاران با وفایش پرداختند.

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !