امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۶:۰۰:۲۳ - سه شنبه ۲۸ مرد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اعلام شرایط عزاداری ماه محرم در بقاع متبرکه گیلان
گیلنا – به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، سوگواره بصیرت عاشورایی با برنامه‌های متنوع عزاداری، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، روضه در فضای مجازی در ۵۰۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود. به گزارش گیلنا از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و لزوم رعایت تدابیر بهداشتی، انتظامی و رعایت […]

گیلنا – به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، سوگواره بصیرت عاشورایی با برنامه‌های متنوع عزاداری، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، روضه در فضای مجازی در ۵۰۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

اعلام شرایط عزاداری ماه محرم در بقاع متبرکه گیلان

به گزارش گیلنا از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و لزوم رعایت تدابیر بهداشتی، انتظامی و رعایت پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در برنامه‌های عزاداری، اظهار کرد: امسال باید فرهیختگی و شعور حسینی هیئت‌های عزاداری به نمایش گذاشته شود.

 وی با بیان اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید نقشه راه اوقاف است، گفت: لازم است وجهه حسینی جامعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان به نقش بقاع متبرکه ترویج شعائر مذهبی و معارف عاشورایی مکتب امام حسین (علیه‌السلام) افزود: هویت دینی و ملی ما با امامزادگان و بقاع متبرکه گره‌خورده است، امامزادگان به‌نوعی محل برگزاری مراسم هیئات مذهبی هستند.

علیزاده با تأکید بر رعایت اصول بهداشتی در هیئات بیان کرد: هیئات مذهبی باید وجه ولایت‌پذیری را نشان دهند و با دفاع جانانه از فرمایشات مقام معظم رهبری، باعث تقویت انقلاب در این مسیر شوند.

وی با اشاره به تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم‌های مذهبی در فضای باز بیان کرد: ازدحام توأمان با آلودگی حق‌الناس است و هیئات مذهبی در بقاع شاخص مستقر و از ظرفیت فضاهای روباز موجود در بقاع برای عزاداری استفاده می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه در هر شهرستان نحوه و حدود برگزاری مراسم منوط به اجازه از ستاد کرونای شهرستان است، انجام می‌شود، تصریح کرد: بر همین اساس ۵۰۰ بقعه متبرکه مجری سوگواره بصیرت عاشورایی بوده و مراسم عزاداری در ۹۹ بقعه متبرکه گیلان که دارای شرایط برای برگزاری مراسم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان کرد: زمان مراسم کوتاه، پرمحتوا بوده و مراسم هم کم‌جمعیت و بدون پذیرائی برگزار می‌شوند.

وی اذعان کرد: در مناطق قرمز، کاروان‌های عزاداری و تعزیه‌خوانی بدون ازدحام و تجمع انجام می‌شود.

علیزاده یادآور شد: همچنین برنامه‌هایی که در بقاع متبرکه برگزار می‌شود از طریق فضای مجازی و شبکه‌های استانی پخش خواهند شد.

وی با اشاره به طراحی برنامه برای حضور فعال در فضای مجازی در ایام محرم، خاطرنشان کرد: ۴۰ مبلغ و روحانی برای تبلیغ در این ایام، به روستاهای محروم و کم برخوردار اعزام خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی تنها به عزاداری منحصر نیست گفت: این طرح بخش‌های مختلفی ازجمله سیاه‌پوش کردن معابر و بقاع متبرکه، محافل قرآنی، روضه‌های خانگی، توزیع نان صلواتی، تهیه و توزیع غذای گرم برای مراکز درمانی، ضبط و پخش برنامه مذهبی و فرهنگی در فضای مجازی و توزیع بسته‌های معیشتی و ملزومات بهداشتی دارد.

وی گفت: در شرایطی که عزاداری در همه مناطق امکان‌پذیر نیست، تمرکز خدام و هیئت‌امنای بقاع متبرکه و عزاداران و خیرین در مناطق پرخطر ازنظر شیوع کرونا به سمت تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و ملزومات بهداشتی معطوف شده است.

حجت‌الاسلام علیزاده اظهار داشت: بسته‌های یادشده از محل موقوفات و همچنین مشارکت مردم تهیه و بین نیازمندان توزیع خواهد شد که هر بسته در حدود ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته‌شده است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !