امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۶:۴۴:۲۶ - یکشنبه ۲۶ مرد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
راه مبارزه با قاچاق کالا، از تولید محصولات باکیفیت می گذرد
گیلنا – استاندار گیلان تولید محصولات باکیفیت و قیمت مناسب در داخل را راه مبارزه اصلی با قاچاق کالا برشمرد و گفت: کنترل و رصد واردات و صادرات کالا با هوشیاری هرچه بیشتر، علاوه بر تشدید نظارت‌های مستمر و هدفمند، می‌تواند مسیر را برای فعالیت مطلوب‌تر بازرگان فراهم کرده و سد محکمی برای جولان دادن […]

گیلنا – استاندار گیلان تولید محصولات باکیفیت و قیمت مناسب در داخل را راه مبارزه اصلی با قاچاق کالا برشمرد و گفت: کنترل و رصد واردات و صادرات کالا با هوشیاری هرچه بیشتر، علاوه بر تشدید نظارت‌های مستمر و هدفمند، می‌تواند مسیر را برای فعالیت مطلوب‌تر بازرگان فراهم کرده و سد محکمی برای جولان دادن سوداگران قاچاق باشد.

راه مبارزه با قاچاق کالا، تولید محصولات باکیفیت است

به گزارش گیلنا از رشت، ارسلان زارع در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سالن جلسات استانداری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: قاچاق، بلایی بر جان تولید و اقتصاد کشور است که در کنار هدف گرفتن اشتغال، تولید و ترویج فرهنگ قانون‌گریزی، آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیاری در حوزه خانواده و جامعه دارد.

وی نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، قضایی، تعزیرات گمرکات و دستگاه‌های اجرایی مرتبط را مبارزان خط مقدم مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد و افزود: کنترل و رصد واردات و صادرات کالا با هوشیاری هرچه بیشتر، علاوه بر تشدید نظارت‌های مستمر و هدفمند، می‌تواند مسیر را برای فعالیت مطلوب‌تر بازرگان فراهم کرده و سد محکمی برای جولان دادن سوداگران قاچاق باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه تأمین زیرساخت‌های موردنیاز، استفاده از ظرفیت‌های قانونی و امکانات موجود، منجر به حصول نتایج مثبت در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌شود، گفت: در این راستا همراهی و همکاری دستگاه‌های عضو این ستاد و نیز فرمانداران در حوزه شهرستانی بیش از گذشته مورد انتظار است.

زارع تشویق مردم برای خرید کالاهای تولید داخل و جلوگیری از ورود قاچاق را راهکاری مؤثر برای حمایت از بخش خصوصی دانست و بیان کرد: اجرای طرح‌هایی که جزو سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی نظام و دولت برای ساماندهی این حوزه است، به‌طورقطع قاچاق کالا را سخت‌تر و محدودتر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه توجه به تولید درون‌زا اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و گامی مؤثر در تحقق شعار دست‌یافتنی جهش تولید است، تصریح کرد: همواره تأکید داشته و دارم و مجدداً یادآور می‌شوم که راه مبارزه اصلی با قاچاق کالا، تولید محصولات باکیفیت و قیمت مناسب در داخل است و بر این مبنا باید تولیداتی باکیفیت، رقابتی و استاندارد عرضه کنیم.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه صادرات در سایه رقابت موفق، امکان‌پذیر است و باید بتوانیم محصولاتی را به بازارهای هدف صادر کنیم که ازلحاظ کیفیت، قیمت و بسته‌بندی رقبا را پشت سر بگذارند، افزود: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، صداوسیما و سازمان‌های مردم‌نهاد در جهت آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی می‌تواند برای تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده و مبارزه با پدیده مذموم قاچاق، مؤثر باشد.

زارع با بیان اینکه تحقق قانون مبارزه با قاچاق کالا مستلزم اراده جدی، هماهنگی و همکاری متولیان و مسئولان امر مبارزه با قاچاق و استفاده بهینه از ابزارهای تشخیص کالا و اجرای طرح برخورد است، تصریح کرد: اگر اجرای دقیق و مستمر طرح برخورد بر اساس ضوابط تعیین‌شده و دستورالعمل‌های ابلاغی و موظف کردن تولیدکنندگان، واردکنندگان، توزیع‌کنندگان و فروشندگان عمده و خرد باشد؛ به‌یقین ریسک قاچاق را بالابرده و اهداف قانون را محقق می‌کند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !