امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۵:۰۰:۲۳ - یکشنبه ۲۶ مرد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تاکید آیت الله فلاحتی بر ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده
گیلنا – آیت الله فلاحتی بر ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده تأکید کرد و افزود: این فرهنگ باید به نسل جوان ایرانی نیز منتقل شود. به گزارش گیلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی به مناسبت ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با جمعی از آزادگان گیلانی در […]

گیلنا – آیت الله فلاحتی بر ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده تأکید کرد و افزود: این فرهنگ باید به نسل جوان ایرانی نیز منتقل شود.

دشمن به دنبال زیر سوال بردن فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش گیلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی به مناسبت ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با جمعی از آزادگان گیلانی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان در این دیدار با اشاره به روزهای خوب و شادی آفرین بازگشت آزادگان به کشور، اظهار کرد: ورود آزادگان به کشور از روزهای به یادمانی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

وی با تأکید بر اینکه خاطرات آن روزها هیچگاه فراموش نخواهد شد، افزود: در طول سال‌های گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین پایان دفاع مقدس بارها شاهد بوده‌ایم که دشمن به در صدد کم رنگ کردن و زیر سوال بردن فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.

آیت الله فلاحتی بر ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده تأکید کرد و افزود: این فرهنگ باید به نسل جوان ایرانی نیز منتقل شود.

وی آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا را گنجینه‌ای ارزشمند برای انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و خواستار ثبت خاطرات شفاهی رزمندگان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران شد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه باید خاطرات و مجاهدت رزمندگان، ایثارگران و شهدای گیلانی در قالب کتاب ثبت و در موزه‌ها نگهداری شود، ادامه داد: با توجه به شرایط امروز نقش و وظیفه رزمندگان سخت‌تر و دشوارتر از گذشته و زمان جنگ است.

وی با اشاره به اینکه باید با برنامه‌های هوشمندانه فرهنگ ایثار و شهادت را برای نسل معاصر و آینده منتقل کنیم، تأکید کرد: در این مسیر هر کسی با هر شغل و منصبی گام بردارد.

۳۷ درصد آزادگان گیلانی ۹ سال اسیر زندان‌های بعث بودند

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه استان دارای دو هزار و ۶۴۵ آزاده است، اظهار کرد: این تعداد معادل بیش از ۶ درصدی آزادگان کل کشور است.

عبدالله پاکاری با بیان اینکه از این تعداد ۳۷ درصد حدود ۹ سال اسیر رژیم بعثی عراق بوده‌اند، گفت: ثبت خاطرات شفاهی این رزمندگان در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه به برخی برنامه‌های این هفته اشاره کرد و افزود: دیدار با مدافعان سلامت، گلباران و ادای احترام به آزادگان شهید، برپایی نمایشگاه‌ها و برگزاری مسابقه‌های فرهنگی در فضای مجازی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !