امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۰:۵۱:۴۲ - یکشنبه ۱۹ مرد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس دادگستری رودبار:
“بیکاری” یکی از دلایل اصلی وقوع جرم است
      گیلنا – نشست پیشگیری از جرایم با محوریت پیشگیری از سرقت با حضور دکتر آقایی معاون دادگستری استان گیلان، اعضای شورای تامین شهرستان رودبار و جمعی از مسئولین در دفتر دادگستری رودبار برگزار شد.   رئیس دادگستری رودبار در نشست پیشگیری از جرایم این شهرستان، به تشریح علل و عوامل وقوع جرم […]

 

 

 

گیلنا – نشست پیشگیری از جرایم با محوریت پیشگیری از سرقت با حضور دکتر آقایی معاون دادگستری استان گیلان، اعضای شورای تامین شهرستان رودبار و جمعی از مسئولین در دفتر دادگستری رودبار برگزار شد.

 

رئیس دادگستری رودبار در نشست پیشگیری از جرایم این شهرستان، به تشریح علل و عوامل وقوع جرم پرداخت و بیان کرد: وجود فقر اجتماعی، نبود درآمد ثابت، روی آوری افراد به شغل کاذب، بیماری ها و کمبودهای روانی، وجود نزدیکان و یا اطرافیان متخلف می تواند بخشی از دلایل وقوع جرم باشد.

نادر اکبری با بیان اینکه بیکاری یکی از دلایل اصلی وقوع جرم است، گفت: فرد بیکار به علت نداشتن درآمد و تامین معیشت ممکن است به هر نوع عمل مجرمانه ای دست بزند.به گفته وی، استفاده از مشروبات الکلی، قماربازی، قصد و نیت مردم آزاری و لذت جویی از آزرده خاطر کردن مردم از دیگر عوامل وقوع جرم باشد.

رئیس دادگستری رودبار به تشریح راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم پرداخت و بیان کرد: استفاده از ظابطین خِبره، متعهد و توانمند و آموزش دیده یکی از راه های برون رفت از این معضل می باشد.

اکبری همچنین یادآور شد: سرعت عمل در تعقیب و شناسایی سارقان، آگاهی بخشی مردم، افزایش گشت های شبانه پلیس بویژه در نقاط آلوده می تواند در بازدارتدگی وقوع جرم بویژه سرقت اثرگذار باشد.

وی، بکارگیری از ظرفیت زندانیان در امر راه سازی و معادن را مورد تاکید قرار داد و افزود: می توان از ظرفیت زندانیان در امر راه سازی و فعالیت هایی که نیاز به نیروی انسانی است بهره گرفت.

رئیس دادگستری رودبار با بیان اینکه سارقان درب برخی خودروها را در چند ثانیه باز می کنند، گفت: بهره گیری از اندیشه ها و مهارت سارقان برای کاهش سرقت خودروها و منازل مسکونی مورد تاکید است.

اکبری با اشاره به نقش آموزش و پرورش در کاهش وقوع جرم، گفت: با ابزار آموزش می توان اقدامات پیشگیرانه ای در وقوع جرم بویژه سرقت، صورت داد که می طلبد نگاه آموزش و پرورش به این مقوله کمی جدی تر باشد.

به گفته وی، توجه ویژه به کودکان و زنان بدسرپرست، برگزاری آموزش های پیشگیری از سرقت، افزایش مراقبت های حفاظتی و ایمنی، ایجاد سیستم پایش تصویری در نقاط مختلف بویژه مکان عمومی می تواند در کاهش وقوع سرقت کمک شایان کند.

رئیس دادگستری رودبار با بیان اینکه در زمینه ایجاد سیستم پایش تصویری نسبت به سایر شهرستان ها عقب هستیم گفت: در بسیاری از شهرستان ها حتی در ورودی روستاها سیستم پایش تصویری نصب شده اما در رودبار هنوز این امکان فراهم نشده است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !