امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۶:۰۰:۰۰ - یکشنبه ۵ مرد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استاندار گیلان تاکید کرد:
ضرورت تشدید نظارت برای جلوگیری از واردات برنج در زمان برداشت
گیلنا- استاندار گیلان تأکید کرد: نظارت ها باید برای جلوگیری از واردات برنج در زمان برداشت محصول تشدید شود. به گزارش  گیلنا از رشت، ارسلان زارع در حاشیه نخستین برداشت مکانیزه برنج از شالیزارهای گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ با عنوان سال جهش تولید، اظهار کرد: تحقق این شعار در […]

گیلنا- استاندار گیلان تأکید کرد: نظارت ها باید برای جلوگیری از واردات برنج در زمان برداشت محصول تشدید شود.

ضرورت تشدید نظارت برای جلوگیری از واردات برنج در زمان برداشت

به گزارش  گیلنا از رشت، ارسلان زارع در حاشیه نخستین برداشت مکانیزه برنج از شالیزارهای گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ با عنوان سال جهش تولید، اظهار کرد: تحقق این شعار در گروه توجه به ظرفیت‌های و پتانسیل‌های هر منطقه است.

وی با بیان اینکه استان توجه به بخش‌های مختلف به ویژه تولید محصولات کشاورزی در این مسیر بسیار حائز اهمیت است، افزود: توجه به این بخش در تأمین محصولات استراتژیک و خودکفایی داخلی نقش بسزایی دارد.

استاندار گیلان در ادامه تولید برنج را از جمله محصولات راهبردی برای کشور عنوان کرد و گفت: استان گیلان در این زمینه نقش مهمی ایفا می‌کند. بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته امسال شاهد تولید یک میلیون ۲۰۰ هزار تن شلتوک در اراضی شالیزاری گیلان خواهیم بود.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به بهره گیری از مکانیزاسیون در تولید برنج، تصریح کرد: امسال محصول برنج بیش از ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان به صورت مکانیزه کشت و برداشت شده و خواهد شد.

زارع با اشاره به افزایش ۷۵ درصدی استفاده از مکانیزاسیون در کاشت و برداشت برنج در مقایسه با سال گذشته، بیان کرد: کاهش هزینه‌های تولید، افزایش کیفیت محصول و مقرون به صرفه تر بودن کشت برنج از مهم‌ترین مزایای استفاده از روش‌های مکانیزه در تولید برنج است.

وی در ادامه به حمایت دولت از کشاورزان نیز اشاره کرد و افزود: توزیع نهاده‌ها و ترویج آموزش‌های کشاورزی بخشی از برنامه‌های حمایتی دولت از کشاورزان است و همچنین در راستای کنترل بازار و تعادل قیمت برنج نیز از دغدغه‌های دولت می‌باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه اقداماتی نیز برای جلوگیری از واردات برنج در زمان برداشت محصول داخلی انجام شده است، گفت: امسال نیز این موضوع با جدیت دنبال می‌شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !