امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۸:۱۲:۰۸ - پنج شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نرخ جدید نان در گیلان مصوبه کارگروه تنظیم بازار و لازم‌الاجراست
گیلنا -رئیس صمت گیلان با بیان اینکه نرخ‌های جدید اعلام‌شده نان در استان با موافقت حداکثری اعضای کارگروه تنظیم بازار استان پس از بررسی کارشناسی آنالیز قیمت‌های پیشنهادی مصوب شده، گفت: مصوبات این کارگروه به‌عنوان تنها مرجع قانونی نرخ‌گذاری قطعی و لازم‌الاجراست. به گزارش  گیلنا از رشت، فرهاد دلق‌پوش با تکذیب شایعات در مورد توقف […]

گیلنا -رئیس صمت گیلان با بیان اینکه نرخ‌های جدید اعلام‌شده نان در استان با موافقت حداکثری اعضای کارگروه تنظیم بازار استان پس از بررسی کارشناسی آنالیز قیمت‌های پیشنهادی مصوب شده، گفت: مصوبات این کارگروه به‌عنوان تنها مرجع قانونی نرخ‌گذاری قطعی و لازم‌الاجراست.

نرخ جدید نان در گیلان مصوبه کارگروه تنظیم بازار و لازم‌الاجراست

به گزارش  گیلنا از رشت، فرهاد دلق‌پوش با تکذیب شایعات در مورد توقف و عدم اجرای قیمت جدید نان در استان گیلان اظهار کرد: نرخ‌های جدید اعلام‌شده نان در استان با موافقت حداکثری اعضای کارگروه تنظیم بازار استان پس از بررسی کارشناسی آنالیز قیمت‌های پیشنهادی مصوب شده و مصوبات این کارگروه به‌عنوان تنها مرجع قانونی نرخ‌گذاری قطعی و لازم‌الاجراست.

وی با بیان اینکه علیرغم افزایش قیمت بسیاری از خدمات و کالاها در سطح کشور، برای تغییر قیمت نان ۱۹ ماه در گیلان اقدامی نشده بود، افزود: با بررسی و سنجش قیمت نان در سایر استان‌ها که در ماه‌های اخیر افزایش قیمت نان داشته‌اند، قیمت‌های جدید پس از بررسی و جلسه شورای آرد و نان و نانوایان استان و ارزیابی گروه‌های کارشناسی مختلف با مراعات وضعیت معیشتی مردم و همچنین مؤلفه‌های توجیه اقتصادی تولید نان توسط نانوایان، نهایی و اجرای آن به‌صورت قطعی به اتحادیه‌های آرد و نان ابلاغ شد.

رئیس سازمان صمت گیلان، نصب نرخ نامه جدید در معرض دید مشتریان را برای نانوایان الزامی دانست و تصریح کرد: هیئت‌رئیسه اتاق‌های اصناف، روسای اتحادیه‌های آرد و نان، نانوایان، بازرسان صنفی تکلیف قانونی دارند نسبت به انجام دقیق مصوبات کارگروه، جدیت نظارت لازم را داشته باشند و با افراد خاطی بدون هیچ عذر و بهانه‌ای برخورد قانونی نمایند.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به دلایل تغییر قیمت نان در گیلان پس از ۱۹ ماه افزود: افزایش حق بیمه، حقوق و دستمزد کارگران، هزینه‌های آب، برق و گاز، نرخ خمیرمایه و حمل آرد بود ازجمله دلایل افزایش قیمت نان بود و به دلیل جلوگیری از برخی از تخلفات نظیر کم‌فروشی و کاهش کیفیت نان، تصمیم به افزایش نسبی قیمت نان در استان گرفته شد.

دلق‌پوش  توجه و نظارت مردم را در انجام مطلوب قوانین یک ضرورت انکارناپذیر خواند و گفت: نظارت همگانی بسیار کمک‌کننده و تأثیرگذار است و مردم استان گیلان با توجه به نرخ جدید، در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف صنفی می‌توانند با سامانه ۱۲۴ این سازمان و یا ۱۳۵ تعزیرات تماس گرفته و بازرسان این سازمان نیز در اسرع وقت موظف‌اند به شکایات رسیدگی نمایند.

به گزارش فارس، در راستای مصوبه ستاد تنظیم بازار گیلان، قیمت انواع نان یارانه‌ای کامل بر اساس نرخ جدید، نان بربری با وزن چانه ۵۲۰ گرم ۹۰۰ تومان، سنگک با چانه ۵۷۰ گرم یک هزار تومان، تافتون ۲۶۰ گرمی ۴۰۰ تومان تعیین شد. همچنین لواش گرد با چانه ۱۵۰ گرمی ۲۵۰ تومان و لواش مربعی با چانه ۱۲۰ گرمی ۲۰۰ تومان تعیین‌شده است.

قیمت انواع نان نیمه یارانه‌ای (آزادپزسابق) نیز برای بربری با چانه ۵۲۰ گرم یک هزار و ۲۵۰ تومان، سنگک سنتی و ریزشی با چانه ۵۷۰ گرمی یک هزار و ۲۵۰ تومان و تافتون با چانه ۲۶۰ گرمی باقیمت ۵۵۰ تومان و لواش گرد با چانه ۱۵۰ گرم ۳۲۰ تومان و لواش مربعی با چانه ۱۲۰ گرمی ۲۵۰ تومان تعیین و حداکثر مبلغ برای هر نان کنجدی با وزن کنجد ۱۰ گرم، ۵۰۰ تومان به قیمت‌های یادشده افزوده می‌شود.

حدود سه هزار و ۷۰۰ نانوایی در گیلان فعال است که از این تعداد یک هزار و ۵۰ واحد در شهرستان رشت می‌باشند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !