امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
۲۲:۱۷:۲۰ - دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رهاسازی سالانه حدود ۲ میلیون بچه ماهی خاویار در سفیدرود
گیلنا -د مدیرکل شیلات استان گیلان از رهاسازی یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار بچه ماهی در هر سال در رودخانه سفیدرود خبر داد. به گزارش گیلنا، صمد درویشی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهم‌ترین هدف شیلات حفظ ذخایر ماهیان خاویاری است، اظهار کرد: ماهی خاویار ایران یکی از بهترین نوع ماهی در جهان است که […]

گیلنا -د مدیرکل شیلات استان گیلان از رهاسازی یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار بچه ماهی در هر سال در رودخانه سفیدرود خبر داد.

رهاسازی سالانه حدود 2 میلیون  بچه ماهی خاویار در سفیدرود

به گزارش گیلنا، صمد درویشی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهم‌ترین هدف شیلات حفظ ذخایر ماهیان خاویاری است، اظهار کرد: ماهی خاویار ایران یکی از بهترین نوع ماهی در جهان است که برای حفظ ذخایر آن هرساله چهار میلیون بچه ماهی خاویار در رودخانه‌هایی که به خزر ختم می‌شوند رهاسازی می‌شود که بیش از نیمی از این کار در گیلان انجام می‌شود.

وی رودخانه سفیدرود را بهترین رودخانه برای رهاسازی بچه ماهی‌های خاویاری دانست و گفت: رودخانه سفیدرود به دلیل شرایط زیست‌محیطی خود، دارای بهترین ظرفیت برای رهاسازی بچه ماهی‌های خاویاری است که هرساله یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار بچه ماهی در این رودخانه رهاسازی می‌شود.

مدیرکل شیلات استان گیلان با اشاره به دلایل تلف شدن تعدادی از بچه ماهی‌های خاویار در رودخانه سفیدرود بیان کرد: وجود ادوات صیادی در مسیر رودخانه و نوسانات موجود در رودخانه سفیدرود به علت مصارف کشاورزی موجب تلف شدن تعداد بچه‌های خارج می‌شود که باید برای حل این مشکل راه‌حلی اندیشیده شود‌.

درویشی با اذعان به اینکه برای رهاسازی بچه ماهی‌های خاویار در سفیدرود با کمک موسسه تحقیقات بین‌المللی تاس ماهیان خزر انجام می‌شود، تصریح کرد: برای رهاسازی بچه ماهی‌های خاویاری باید بهترین و امن‌ترین مسیر انتخاب شود که این موسسه با همکاری کارشناسان شیلات با انجام کارهای مطالعاتی و دقیق بهترین مسیر را برای رهاسازی بچه ماهیان خاویار انتخاب می‌کنند.

وی از موفقیت‌آمیز بودن رهاسازی بچه ماهیان خاویاری به سفیدرود خبر داد و گفت: با تلاش همکاران در شیلات و موسسه تحقیقات بین‌المللی تاس ماهیان دریای خزر، پیدا کردن مسیر امن برای کاهش تلفات به‌خوبی انجام و بچه ماهیان خاویار هنگام رسیدن به دریای خزر کمترین تلفات را دادند.

مدیرکل شیلات استان گیلان با بیان اینکه بچه ماهیان خاویاری برای رهاسازی در دریا باید به لحاظ زیستی با آب هماهنگ شوند، تصریح کرد: مهم‌ترین مرحله برای موفقیت‌آمیز بودن رهاسازی بچه ماهیان خاویار، هماهنگ شدن آن‌ها با آب به لحاظ زیست‌محیطی است که برای انجام این کار تعیین روز در آبراه مانده و سپس از دستاوردهای حفاظت‌شده قرار داده می‌شوند و در دریا رها می‌شوند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !