امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۲۲:۱۰:۳۱ - سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رفع موانع، پشتیبانی مالی و اجرایی، بزرگترین کمک به تولید است
  گیلنا –  نشست صمیمانه مدیران عضو شورای همخانواده صنعت، معدن و تجارت به مناسبت گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن با دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان در محل سالن همایش استانداری گیلان برگزار شد. به گزارش گیلنا از رشت، فرهاد دلق پوش در این دیدار ضمن تبریک این روز به فعالان عرصه صنعت و […]

 

گیلنا –  نشست صمیمانه مدیران عضو شورای همخانواده صنعت، معدن و تجارت به مناسبت گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن با دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان در محل سالن همایش استانداری گیلان برگزار شد.

به گزارش گیلنا از رشت، فرهاد دلق پوش در این دیدار ضمن تبریک این روز به فعالان عرصه صنعت و معدن، اظهار داشت: تکلیف بزرگی بر عهده فعالان عرصه صنعت و معدن در جهت تحقق اهداف سال جهش تولید قرار داده شده است و گیلان به همت فعالین اقتصادی همدل و ساعی خود توانسته است در شرایط مختلف اقدامات مطلوبی را انجام دهد.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان بزرگترین کمک به بخش تولید را رفع موانع و پشتیبانی مالی و اجرایی بخش تولید دانست و گفت: علیرغم مشکلات موجود در حوزه کسب و کار، شاهد زحمات شبانه روزی این قشر پرتلاش در کشور هستیم و امروز در شرایط تحریمی، بیش از هر زمان دیگری، نیازمند حمایت از تولید داخلی هستیم.
وی با بیان اینکه سهم اشتغال پایدار صنعتی استان نسبت به کشور بیش از ۳ و ۷ دهم درصد(۷/۳درصد) می باشد، افزود: گیلان با وجود قریب به سه هزار واحد صنعتی توانسته است برای ۸۷ هزار و ۴۵۴ نفر به صورت مستقیم در بخش صنعت اشتغال ایجاد نماید و از منظر اشتغال صنعتی رتبه ۱۲ کشور را داریم و از نظر تعداد واحد صنعتی رتبه نهم را به خود اختصاص داده ایم .
متولی بخش صنعت، معدن و تجارت استان همچنین از اشتغال، ساماندهی و آموزش فعالان فرش دستباف گیلان سخن گفت و عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار ۱۳ هزار نفر به صورت حرفه‌ای در حوزه هنر صنعت فرش دستباف گیلان مشغول فعالیت هستند.
دکتر دلق پوش تشکیل هیات خبرگان بانکی در گیلان برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات به حوزه صنعت و معدن و بررسی پرونده های بانکی را ضروری دانست و تاکید کردد: لازم است، بانک ها اولویت اول خود را تامین نقدینگی بخش تولید و اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع قرار دهند تا زمان را برای تحقق اهداف سال از دست ندهیم.
وی خاطر نشان کرد: این ابلاغیه جدید تبصره ذیل ماده ۶۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، بانک مرکزی؛ به کلیه بانکها می تواند برای بررسی پرونده‌های تسهیلاتی مخالفت شده، کمک شایانی به بخش تولید و تجارت نماید.
رئیس سازمان صمت گیلان فعالیت ۵۶ معدن دارای پروانه بهره برداری در گیلان را نشان از مهجور شدن فعالیت‌های معدنی در گیلان قلمداد و تصریح کرد: تاکید سیاست‌های کلان برای عبور از وابستگی نفتی، بهره برداری بیشتر از معادن است.
وی افزود: از رویکرد غیرتخصصی به معادن باید پرهیز گردد به عنوان تخریبگر زیست محیطی و منابع طبیعی نبایستی به آن نگاه شود. هم اکنون فقط در بخش عمران به طور میانگین بیش از ۱۵ میلیون تن در سال برای رفع نیازهای طرح‌های عمرانی و تاسیسات ساختمانی به مصالح معدنی نیازمند هستیم.
در این نشست علاوه بر رئیس سازمان صمت استان ؛مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان رئیس خانه صنعت و معدن استان، رئیس خانه معدن استان، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان، مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، رئیس کانون کارفرمایان استان، رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان و نیز رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مطالبی بیان داشتند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !