امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۲۱:۱۳:۳۸ - یکشنبه ۱۸ خرد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حضور مطالبه گر هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در وزارت بهداشت؛ پیگیری برای تعیین تکلیف پرستاران داوطلب تا تلاش برای استقرار تجهیزات و امکانات در استان
    گیلنا – هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به منظور پیگیری مطالبات حوزه سلامت استان در وزرات بهداشت و درمان حضور یافتند که مهم ترین آنها ادامه پیگیری ها برای تعیین تکلیف پرستاران داوطلب در ایام کرونا و استقرار تجهیزات و امکانات حوزه سلامت در استان است. به گزارش گیلنا از رشت، ارسلان […]

 

 

گیلنا – هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان به منظور پیگیری مطالبات حوزه سلامت استان در وزرات بهداشت و درمان حضور یافتند که مهم ترین آنها ادامه پیگیری ها برای تعیین تکلیف پرستاران داوطلب در ایام کرونا و استقرار تجهیزات و امکانات حوزه سلامت در استان است.

به گزارش گیلنا از رشت، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه جمعی از معاونین و مدیران ستادی دانشگاه جهت بهبود زیرساخت های حوزه سلامت و جبران بخشی از عقب ماندگی های این حوزه با معاونین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار و رایزنی کردند.
دکتر سالاری با اشاره به عقب ماندگی های بیشمار حوزه سلامت گیلان در مقایسه با سایر استان های کشور، اظهار کرد: رفع مشکلات و نواقص حوزه بهداشت و درمان گیلان، نیازمند عزمی جدی و اراده ای قوی دارد که باید با تلاش های منسجم و مستمر مسوولان دلسوز این حوزه به انجام برسد و در این خصوص نباید از هیچ کوششی دریغ نمود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بدهی های بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومانی این دانشگاه ، افزود: گیلان به لحاظ توسعه و بهبود زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان علاوه بر پیگیری مجدانه مسوولان دانشگاه، همچنان نیازمند بذل توجه مسوولان کشوری از جمله مقامات عالی وزارت بهداشت ودرمان و سازمان برنامه و بودجه است، هر چند که مساعدت های یکسال اخیر این عزیزان قابل تقدیر است.

وی با اشاره به نشست امروز خود با دکتر سیما سادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: زیرساخت های حوزه فرهنگی و دانشجویی گیلان از جمله در بخش خوابگاه ها ی دانشجویی مطلوب نیست، به گونه ای که بسیاری از دانشجویان این دانشگاه در خوابگاه های بعضا مستهلک و استیجاری مقیم هستند در حالیکه این شرایط برازنده گیلان و دانشجویان فرهیخته این استان نیست.

دکتر سالاری با اشاره به سایر کمبود های حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: سرانه ورزشی و فضاهای فرهنگی متناسب با تعداد و نیاز دانشجویان و کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان منقضی شده و مربوط به حداقل ۲۰ سال گذشته است و لازم است، مسوولین امر برای بهسازی و ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی متناسب با جمعیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به نشست پیش از ظهر خود با دکتر علیرضا رئیسی، معاون بهداشتی وزیر بهداشت و درمان اشاره داشت و اظهار کرد: استان گیلان تنها استانی است که طرح تحول نظام شهری در آن به اجرا در نیامده است و دراین خصوص نیز رتبه آخر کشوری را دارد، در حالی که اکثر استان ها با استفاده از ظرفیت طرح تحول نظام سلامت بسیاری از زیر ساخت های حوزه بهداشت و درمان استان خود را تقویت و نیروی انسانی مورد نیاز حوزه های سلامت خود را جذب نموده اند.

وی ادامه داد: اگر از فرصت باقیمانده اجرای طرح تحول نتوانیم به آنچه که حق گیلان است دست پیدا کنیم، قطعاً با توجه به جمعیت استان و جمعیت شناوری که در طول سال در استان جریان دارد، با چالش های اساسی در حوزه سلامت مواجه خواهیم شد، همچنان که در بحران کرونا ویروس این چالش ها بسیار مشهود بود.

دکتر سالاری با بیان اینکه طرح تحول سلامت علیرغم اینکه طرحی بسیار به جا و مثمرثمر بود تاکنون در گیلان به صورت مطلوب اجرا نشده، تصریح کرد: طرح تحول سلامت و نظام ارجاع مستلزم فراهم شدن فضای فیزیکی و استقرار تجهیزاتی است که گیلان نتوانسته از این نعمت حوزه سلامت، در حد مطلوب برخوردار شود، از این رو نیازمند توجه ویژه مسوولان ذیربط کشوری هستیم.

وی همچنین پیگیری مطالبات به حق پزشکان خانواده را از دیگر مباحث مطروحه در نشست مشترک خود با دکتر رئیسی، معاون بهداشتی وزیر برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با کمک های حوزه بهداشت وزارت متبوع گامی مثبت برای پرداخت این مطالبات برداشته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به نشست مشترک خود با دکتر سید کامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهدشات و درمان اشاره کرد و مهمترین موضوع مطروحه در آن را پیگیری مجوز بکارگیری پرستاران جهادگر در ایام شیوع کرونا برشمرد.

دکتر سالاری با تقدیر از زحمات بی شائبه پرستاران داوطلب و جهادی در مقابله با بحران کرونا، گفت: این پرستاران با هماهنگی وزارت بهداشت و تکلیف این مهم بر دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ایام شیوع و بحران کرونا در بیمارستان های سانتر عفونی به کار گیری شده اند و اکنون در انتظار موافقت مسوولین امر برای تعیین تکلیف و نحوه جذب هستند.

وی با اشاره به اینکه گیلان در طرح تحول سلامت باید ۱۰ کلینیک تخصصی را ایجاد و آماده بهره برداری می کرد، افزود: تاکنون از هشت کلینیک تخصصی در گیلان خبری نشده و تنها دو عدد از کلینیک های تخصصی در استان احداث شده اند که آنها هم هنوز تکمیل و تجهیز نشده اند، در حالیکه این کلینیک ها باید در سال های گذشته احداث و تجهیز می شدند که متاسفانه اقدام عملی در این خصوص صورت نگرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آخرین دیدار خود با دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: در این دیدار نیز در خصوص اختصاص سهیمه بیشترپزشکان طرحی اعم از متخصص و عمومی با معاون درمان وزارت رایزنی شد.

وی ادامه داد؛ بسیاری از مراکز درمانی استان از کمترین امکانات تشخیصی برخوردار نیستند و چه بسا یک بیمار برای تشخیص بیماری، باید به چند مرکز ارجاع داده شود که این برازنده استان گیلان نیست. در اینخصوص نیز رایزنی های لازم با دکتر جان بابایی انجام شد تا حداقل با مساعدت های این معاونت بتوانیم تعدادی از نیازمندی های تجهیزاتی بیمارستان های استان اعم از سی تی اسکن، ام آر آی و غیره را مرتفع نمایم.

وی درآخر ازپذیرش حضوری معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشکرو قدر دانی نمود و خواستار تداوم این ارتباطات منظم، مستمر دو سویه برای ارتقای همه جانبه نظام سلامت استان شد و اظهار امیدواری کرد تا در آینده نزدیک با حضور مقام عالی وزارت بهداشت و معاونین ایشان دو بیمارستان جدیدالاحداث شهرستان های تالش و لنگرود به صورت رسمی افتتاح شوند.

انتهای پیام/

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !