امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۵:۲۲:۱۵ - جمعه ۱۶ خرد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انتقاد شدید نماینده ولی فقیه گیلان از وضعیت اسفناک پسماند در استان
گیلنا – امام‌جمعه رشت با اشاره به مخاطرات زیست‌محیطی گیلان، وضعیت پسماند در استان را فاجعه‌بار عنوان کرد و گفت:۴۰ سال درباره محیط‌زیست گیلان خصوصاً پسماند رشت یعنی سراوان به‌درستی کار نشد و فاجعه به بار آمد.   به گزارش گیلنا  از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در پیام نمازجمعه در مصلای امام خمینی (ره) رشت، […]

گیلنا – امام‌جمعه رشت با اشاره به مخاطرات زیست‌محیطی گیلان، وضعیت پسماند در استان را فاجعه‌بار عنوان کرد و گفت:۴۰ سال درباره محیط‌زیست گیلان خصوصاً پسماند رشت یعنی سراوان به‌درستی کار نشد و فاجعه به بار آمد.

وضعیت پسماند در گیلان فاجعه‌بار است/به تصویر کشیده شدن اقتدار ایران با رسیدن محموله نفتی به آمریکای لاتین

به گزارش گیلنا  از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در پیام نمازجمعه در مصلای امام خمینی (ره) رشت، با گرامیداشت روز جهانی محیط‌زیست و اهیمت مراقبت از موهبات الهی اظهار کرد: ۴۰ سال درباره محیط‌زیست گیلان خصوصاً پسماند رشت یعنی سراوان به‌درستی کار نشد و فاجعه به بار آمد و امروز همه مردم درباره پسماند سراوان نگرانی دارند.

وی با اشاره به دغدغه‌های خود درباره پسماند از بدو ورود به گیلان بیان کرد: پسماند یکی از مسائل مهم زیست‌محیطی است که در استان گیلان به‌خصوص شهر رشت بحران‌های زیادی را متوجه مردم این دیار کرده است و من از روز اول که به گیلان آمده‌ام بارها و بارها در حوزه پسماند سراوان به مسؤولان تذکر دادم که متأسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است.

امام‌جمعه رشت با ابراز تأسف از وضعیت پسماند سراوان، رودخانه زرجوب و گوهررود و تالاب انزلی؛ آن‌ها را بلای جان مردم گیلان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اگرچه برای شیرابه‌های سراوان کارهایی انجام شده اما کافی نیست و لذا باید مسؤولان در کارها سرعت بیشتری به خرج داده و به مردم عملکرد خود را اعلام کنند.

وی با انتقاد از وضعیت تأسف‌بار دو رودخانه زرجوب و گوهررود، تصریح کرد: با توجه به اینکه بارها و بارها در حوزه رودخانه تذکر دادیم، اما هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت آن‌ها صورت نگرفته است، سؤال من از مسؤولان این است آیا اهمیت دو رودخانه جایگاه پایین‌تری نسبت به سایر پروژه‌ها دارد که مسؤولان نسبت به آن بی‌تفاوت شده‌اند؟!

 امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه رودخانه زرجوب و گوهررود برای گیلان خطر زیست‌محیطی داشته و صدها پسماند و فاضلاب‌ها در آن سرازیر و آلودگی آن به انزلی نیز تسری می‌یابد، بیان کرد: اگرچه بیمارستان‌ها برای تبدیل زباله‌های خود تلاش‌هایی کردند اما مسؤولان محیط‌زیست برای بهبود وضعیت پسماند و رودخانه باید تلاش مضاعف کرده و همه مسؤولان باید دست در دست هم بدهند تا این مشکل حل شود چراکه همه ما مسئول سلامت مردم هستیم.

وی با تأکید بر لزوم آموزش فرهنگ زیست‌محیطی به مسافران در راستای آشنایی آن‌ها بافرهنگ زیست‌محیطی گیلان، گفت: همه باید در برابر مسائل زیست‌محیطی احساس مسؤولیت کرده و برای بهبود وضعیت آن از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

فلاحتی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در آبان سال ۹۷ مبنی بر اینکه آمریکا رو به افول بوده و دوران افول موریانه‌ای خود را طی می‌کند، افزود: کسینجر نیز درباره ترامپ معتقد است که او یک مهره‌ای است که در تاریخ برای پایان یک عصر در آمریکا سر برآورده است.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه بیش از صد میلیون سرخ‌پوست در طول تاریخ، توسط آمریکایی‌ها کشته‌شده تا آمریکای رؤیایی آن‌ها ایجاد شود، خاطرنشان کرد: کشته شدن جوان سیاه‌پوست در تاریخ توسط آمریکایی‌ها کم‌سابقه نبوده و جنایت آن‌ها در ویتنام، آفریقای جنوبی، عراق، سوریه و سایر کشورها و هم‌چنین جنایت کشتن سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی غیرقابل‌انکار است.

 وی با بیان اینکه خیانت، جنایت کشتار، استعمار و استثمار از ویژگی‌های جهانی آمریکا جنایتکار است، افزود: آنچه امروز شاهد آن هستیم نمونه‌ای از یک حکومت لیبرالیستی، به معنای زور، قدرت، خیانت، جرم و جنایت است، هر جای دنیا جرمی صورت می‌گیرد ریشه آن به آمریکا برمی‌گردد.

فلاحتی ابراز تأسف از آن دسته از افرادی که در داخل کشور هنوز انقلاب را باور نکرده و از آمریکایی‌ها می‌هراسند، گفت: به خود بیایید! همچون مردمان آمریکا که نامه نانوشته ما را خوانده به خود آمدند به خود بیایید که ایران رو به ابرقدرت شدن دارد به اذعان جهانیان، ایران اسلامی امروز یک ابرقدرت است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به دستاوردهای مختلف انقلاب اسلامی، تصریح کرد: ایران نخستین کشوری است که انقلاب مردمی را در کره زمین به وجود آورده و اولین کشوری است که حکومت مردم‌سالار را به معنای دین خدا بر مبنای اسلام بنا و سال‌هاست که  تهدیدها و تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کرده است.

فلاحتی ایران را نخستین کشور در غرب آسیا دانسته که از قدرت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: ایران اولین کشوری بود که پهپاد گران‌قیمت آمریکایی‌ها را مورد موشک خود قرار داده و پایگاه بزرگ خاورمیانه‌ای را مورد هدف قرار داده و  شاخه آمریکایی‌ها را شکست.

 وی با اشاره به پنج نفت‌کش ایرانی که با شجاعت کامل به قلب آمریکای لاتین رفته و مورد تحسین مردم و دولت ونزوئلا قرار گرفت، افزود: ایران اسلامی اولین‌های فراوانی دارد که هرکدام خود نتایج داخلی و خارجی آن مایه اعجاب همه آزادی‌خواهان جهان است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم گفت: از همه سازمان‌های نظارتی در کشور و استان می‌خواهم که نظارت و کنترل خود را بر بازار بیشتر کنند، بازاریان خود افراد شریفی هستند و نقش بی‌بدیل آن‌ها در انقلاب غیرقابل‌انکار است لذا نظارت اصناف، سازمان صمت به نفع همه به‌خصوص خود بازاریان عزیز است چراکه همه به هم وابسته و نیازمندیم.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی کارگران و روزمزد بگیران افزود: باید تلاش کرد تا مردان شرمنده خانواده‌های خود نشوند چراکه مردی که نتواند زندگی خانواده خود را تأمین کند شرمنده خانواده خود می‌شود، باید تلاش کرد تا وضعیت اقتصادی بهتر شود.

امام‌جمعه رشت با اشاره به عدم برگزاری نماز جمعه به دلیل شیوع کرونا گفت: علی‌رغم عدم برگزاری نماز جمعه در ۱۵ هفته اخیر پنج هفته است که در قالب پیام جمعه این آیین الهی را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حفاظت از شهوت و رفتارهای جنسی یکی از مؤلفه‌های حیا و عفت انسان‌ها است، تصریح کرد: انسان حق ندارد شهوت جنسی خود را هر طور که می‌خواهد، بر مبنا و هوس خود تنظیم کند، چراکه اسلام برای استفاده از این قوه برنامه و ضوابطی تعیین کرده است.

فلاحتی قوای مختلف انسان را دارای برنامه و قاعده دانست و افزود: قوه جنسی نیز مانند دیگر قوای انسان، باید در مسیر سعادت خود، جامعه و برآورده کردن دستورات خداوند باشد وگرنه چیزی جز نابودی و هلاکت انسان و تباهی جامعه نخواهد داشت.

وی با اشاره به ویژگی‌های انسان با حیا بیان کرد: امام علی (ع) معاویه را بی‌لجام خطاب می‌کردند، یعنی ولنگاری تمام در زندگی داشت.

امام‌جمعه رشت با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم در تکریم حیا و شرم در رفتار و گفتار بیان کرد: خداوند مؤمن را کسی معرفی می‌کند که مراقب رفتار خود باشد و در مقابل انواع شهوات از نفس خود مراقبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر انسان حیا و شرم نداشته باشد این شهوات او را به تباهی می‌کشانند، افزود: همه انبیا و مذاهب برای استفاده انسان از این قوا برنامه‌ریزی کرده‌اند و خداوند نیز مؤمن را فردی معرفی می‌کند که از خود در برابر این شهوات مراقبت می‌کند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !