امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۱:۱۶:۴۹ - جمعه ۹ خرد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
“اقتصاد و فرهنگ” اولویت مجلس یازدهم باشد
گیلنا – امام‌جمعه رشت توجه به مسائل مادی و معیشت را نخستین اولویت دانست و گفت: مجلس باید نظارت‌ها برای کنترل قیمت کالاها تشدید کرده و پس از آن به مسائل فرهنگی نیز توجه ویژه شود.   به گزارش گیلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در پیام جمعه به‌جای خطبه‌های نماز جمعه در مصلای بزرگ […]

گیلنا – امام‌جمعه رشت توجه به مسائل مادی و معیشت را نخستین اولویت دانست و گفت: مجلس باید نظارت‌ها برای کنترل قیمت کالاها تشدید کرده و پس از آن به مسائل فرهنگی نیز توجه ویژه شود.

اقتصاد و فرهنگ اولویت مجلس یازدهم باشد

به گزارش گیلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در پیام جمعه به‌جای خطبه‌های نماز جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) رشت با اشاره به گشتن یک مرد سیاه‌پوست در آمریکا اظهار کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند قاتل را نباید اعدام کرد، اما اگر در جامعه ما دستور الهی اعمال شود مورد اعتراض قرار می‌گیریم و از ما می‌خواهند برخلاف دین عمل کنیم اما خودشان به قانون وحوش عمل می‌کنند.

وی دنیای امروز را مملو از جور و ظلم و ستم برشمرد و افزود: در ایام کرونا نیز ظلم‌های فراوانی در سراسر دنیا به بشر وارد کردند اما به ما خرده می‌گیرند که چرا به دستورات دین خود عمل می‌کنیم درحالی‌که برخی از درون کشور نیز با آن‌ها هم‌آوا می‌شوند.

امام‌جمعه رشت خطاب به منتخبان جدید مردم در مجلس یازدهم شورای اسلامی تصریح کرد: رهبر انقلاب فرموده بودند از برخی مصوبات مجلس دهم بوی غربی می‌آید، برخی از اولویت‌ها نیز در مجلس گذشته موردتوجه قرار نگرفت، به‌هرحال از زحمات مجلس پیشین تشکر می‌کنیم اما انتظاراتی از مجلس جدید داریم.

فلاحتی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب درباره عملکرد مجلس گفت: انعطاف‌پذیری و نرمش در برابر قدرت‌های جهانی ناپسند است، باید از کارشناسان و متخصصان در امور فرهنگی و اجتماعی بهره برد و نمایندگان باید ساده‌زیست بوده و به زندگی و معیشت مردم توجه ویژه داشته باشند.

وی با تأکید بر توجه ویژه به کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: رهبر انقلاب از ناهنجاری‌های فرهنگی گله‌مند بودند، دشمن می‌خواهد از هر فرصتی استفاده کند، نوع پوشش و حجاب بسیار بد شده، دولت باید ملزم به شورای عالی فرهنگی و عملیاتی کردن آن شود، این شورا عهده‌دار مسائل فرهنگی جامعه است.

امام‌جمعه رشت توجه به مسائل مادی و معیشت را نخستین اولویت دانست و گفت: نظارت‌ها برای کنترل قیمت تشدید یابد و پس از مسائل اقتصادی باید به مسائل فرهنگی نیز توجه ویژه شود.

فلاحتی با بیان اینکه اسراف عملی ناشایست است که خداوند در قرآن کریم مردم را به اجتناب از آن امر کرده، افزود: مردمی که مسرف هستند و مردم چنین جامعه‌ای رشد و سعادت را نخواهند دید.

وی اسراف را خروج از حد اعتدال در مصارف مادی زندگی عنوان کرد و گفت: بهای بیش‌ازحد برای مصارف زندگی ما باید در حد متعارف جامعه انسانی و اسلامی قرار بگیرد.

امام‌جمعه رشت با اشاره به آیاتی از سوره انبیا در خصوص اسراف بیان کرد: خداوند اسراف را مایه هلاکت جامعه و فرد مسرف می‌داند، خداوند انسان را در سوره انعام و اعراف نیز امر می‌کند که اگر اسراف کنید مغبوض خداوند تعالی می‌شوید.

فلاحتی مسرفین را از یاران دوزخ دانست و افزود: اسراف‌کنندگان دوستان فرعون هستند، همان‌طور که خداوند در آیه ۲۷ سوره غافر می‌فرمایند؛ فرعون با اسراف در زمین برتری‌جویی کرد و این امر موجب فرعون صفتی او شد.

وی با بیان اینکه فراتر رفتن انفاق از حد اعتدال نیز پسندیده نیست، گفت: قرآن می‌فرماید؛ کسانی که انفاق می‌کنند، کسانی هستند که اسراف نمی‌کنند، بنابراین انسان در انفاق هم حق ندارد از مسیر اعتدال خارج شود.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر رعایت اعتدال در تمامی امور تصریح کرد: مؤمنان در انفاق اسراف نکرده و سخت‌گیری هم نمی‌کنند، بلکه راه اعتدال را در پیش می‌گیرد، نه اینکه تمام اموال خود را به نیازمند بدهد بلکه باید ابتدا به همسر و فرزندان خود توجه کند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !