به گزارش گیلنا از رودبار، یکی از نهاد‌هایی که پس از تغییر نمایندگان مجلس دستخوش تغییر و تحول گسترده‌ای می‌شود، آموزش و پرورش است و این تغییرات نه تنها در حد کلان بلکه در حد مدیران مدارس نیز به چشم می‌خورد، در همین خصوص و با توجه به تغییر تعداد زیادی از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی به نظر می‌رسد مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز تغییر کند.

گفته می شود،  که عمر مدیریتی نادر جهان‌آرای، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان رو به پایان است و زمزمه‌هایی در خصوص گزینه‌های احتمالی به گوش می‌رسد.

در این زمینه گفته می‌شود حمید آقاجانی، رئیس فعلی اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گیلان که سابقه مدیریت آموزش و پرورش رودبار را نیز دارد، یکی از گزینه‌های جدی برای مدیرکلی آموزش و پرورش گیلان است و شنیده شده است حتی برای مصاحبه به وزارتخانه نیز رفته است.

همچنین از حجت‌اله قربانزاده نیز به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های مدیرکلی آموزش و پرورش گیلان نام برده می‌شود.

قربانزاده، مدیر سازمان دانش آموزی استان گیلان است و رابطه نزدیک وی به یکی از نمایندگان منتخب گیلان در مجلس یازدهم سبب شده است که از او به عنوان دیگر گزینه‌های احتمالی مدیرکلی آموزش و پرورش گیلان نام برده شود.

اسفندیار ضیائی حلیمه جانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان گیلان نیز که ارتباط حسنه‌ای با یکی از نمایندگان رشت داشته و سابقه مدیریت در آموزش و پرورش گیلان را نیز کارنامه دارد، یکی دیگر از گزینه‌ها است.

حال باید دید که جهان‌آرای با توجه به تغییر و تحولات اخیری که در اداره‌کل آموزش و پرورش انجام می‌دهد، می‌تواند رضایت نمایندگان گیلان در مجلس یازدهم را بدست آورد و همچنان به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش گیلان باقی بماند یا اینکه باید در آینده نه‌چندان دور شاهد تغییر و تحول در رأس اداره‌کل آموزش و پرورش گیلان باشیم.

گفتنی است «نادر جهان‌آرای» از هفتم تیرماه سال ۹۷ به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در حال فعالیت است.

لازم به ذکر است حمید آقاجانی و اسفندیار ضیایی دو گزینه از سه گزینه های سکانداری آموزش و پرورش گیلان اهل شهرستان رودبار می باشند، حال باید دید که مدیریت آموزش و پرورش گیلان به کدامیک از این دو رودباری می رسد؟