امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۷:۳۸:۱۰ - جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گزارش ویژه گیلنا از حضور کاروان زیر سایه خورشید در دیار علویان؛
ترویج فرهنگ و سبک زندگی رضوی هدف اصلی حرکت کاروان زیر سایه خورشید است
    به گزارش گیلنا در رودبار، خدام حرم رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید با بر دست داشتن پرچم سبز بارگاه ملکوتی ضامن آهو، حضرت علی بن موسی‌الرضا، در جمع مردم دیار علویان حضور یافتند. مرد و زن، پیر و جوان، همه و همه آمده بودند تا عرض ارادتی ویژه خدمت خادمین حرم […]

 

 

به گزارش گیلنا در رودبار، خدام حرم رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید با بر دست داشتن پرچم سبز بارگاه ملکوتی ضامن آهو، حضرت علی بن موسی‌الرضا، در جمع مردم دیار علویان حضور یافتند.
مرد و زن، پیر و جوان، همه و همه آمده بودند تا عرض ارادتی ویژه خدمت خادمین حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) چشم و چراغ ایرانیان داشته باشند.
مهمانی باشکوهی بود، یکی اشک شوق می ریخت، دیگری نذری آورده بود و آن یکی نقل و نبات پخش می کرد هر کس به نوبه خود می خواست سهمی از این میهمانی الهی و رضوی داشته باشد.
مردم دیار علویان؛ دیاری که اولین شهید نهضت امام خمینی (ره) را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است حُب و علاقه ویژه ای به ساحت مبارک ائمه اطهار بویژه امام رضا (ع) داشته و دارند.

* سیره ائمه اطهار (ع) را پیشه و روش زندگی خویش قرار دهیم
روحانی کاروان زیر سایه خورشید در گفتگو با خبرنگارگیلنا با اشاره به استقبال کم نظیر مردم رودبار از خدام حرم رضوی گفت: این استقبال باشکوه و کم نظیر گواه محبت و ولایت مردم به امام رضا (ع) است که در قالب حضور اقشار مختلف تبلور یافته است.
محمد حسین کوثری، یادآوری و تجدید میثاق مردم با امام رضا (ع) را یکی از اهداف حرکت کاروان زیر سایه خورشید برشمرد و بیان کرد: شاید بسیاری از مردم توان حضور در مشهد مقدس و زیارت بارگاه رضوی را نداشته باشند، حرکت کاروان زیر سایه خورشید در استان ها و شهرستان های مختلف حال و هوای مردم را سمت مشهد مقدس روانه می کند و تبرک پرچم سبز رضوی سبب شور و نشاط معنوی و عرفانی در یک منطقه می شود.
وی با اشاره به دیگر اهداف حرکت این کاروان افزود: در حالی که در شرایط جنگ نرم و جبهه فرهنگی دشمن قرار داریم، ترویج فرهنگ و سبک زندگی رضوی که یکی از اهداف حرکت این کاروان است می تواند سپری در مقابل آسیب های فرهنگی باشد.
روحانی کاروان زیر سایه خورشید با بیان اینکه حبیب باید خودش را شبیه محبوبش در اورد اضافه کرد: همانقدر که مُحب اهل بیت هستیم، خودمان را شبیه اهل بیت کنیم و سیره ائمه اطهار (ع) را پیشه و روش زندگی خویش قرار دهیم.
کوثری با بیان اینکه حرکت کاروان زیر سایه خورشید ایجاد تلنگر در بین افراد است گفت: این کاروان با حضورشان در مناطق مختلف تلاش می کنند سیر و سبک زندگی رضوی را در جامعه احیا و گسترش دهند.
وی با بیان اینکه مردمی بمانند ایرانیان نداریم افزود: ایرانیان از بهترین مردم هستند و در تمام شرایط تابع ولایت هستند باید قدر این مردم عزیز را بدانیم.

* مردم گیلان همیشه در برنامه های مذهبی و اعتقادی پیشگام هستند

مسئول کانون جوانان رضوی و هیئت خادمین امام رضا (ع) شهرستان رشت در گفتگو با خبرنگار گیلنا اظهار کرد:حرکت کاروان زیر سایه خورشید برای دوازدهمین سال پیاپی در سطح کشور برگزار می شود و گیلان همیشه جزء پیشگامان این حرکت ارزشمند و معنوی بوده است.
باقر دلیری با بیان اینکه حرکت کاروان زیر سایه خورشید متشکل از خدام گرانقدر حرم رضوی در دهه کرامت صورت می گیرد گفت: حرکت این کاروان با هدف آشنایی، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ناب رضوی و سبک زندگی اسلامی صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه خدام امام رضا (ع) سفیران معنویت، عشق و دلدادگی هستند افزود: حضور خدام حرم مطهر رضوی سبب شور و اشتیاق خاصی در بین مردم شده است.
مسئول کانون جوانان رضوی و هیئت خادمین امام رضا (ع) شهرستان رشت با اشاره به استقبال کم نظیر مردم شهرستان رودبار از کاروان زیر سایه خورشید گفت: مردم گیلان همیشه در برنامه های مذهبی و اعتقادی پیشگام هستند و در این راستا استان گیلان در سال گذشته بر اساس ارزیابی های آستان قدس رضوی، برترین استان در برگزاری برنامه های «زیر سایه خورشید» در سطح کشور بوده است.
دلیری با اشاره به حضور دو گروه از خدام حرم رضوی در گیلان، بیان کرد: این دوه گروه از کاروان زیر سایه خورشید در این دهه تمام شهرستان های استان حضور پیدا می کنند.

 

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !