امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۲۳:۵۹:۱۶ - دوشنبه ۵ خرد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس منابع طبیعی رودبار خبر داد؛
اجرای طرح اصلاح و بهبود مراتع رودبار با اعتبار ۹۵۰ میلیون ریال/ بزرگترین مرتع گیلان از آن رودبار است
      گیلنا – رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبار گفت؛ پروژه های طرح اصلاح و بهبود مراتع رودبار با اعتبار ۹۵۰ میلیون ریال با هدف خدمات رسانی به دامداران این شهرستان اجرا شد.   دکتر علی امیدی در گفتگو با خبرنگار گیلنا در رودبار با اشاره به اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری […]

 

 

 

گیلنا – رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبار گفت؛ پروژه های طرح اصلاح و بهبود مراتع رودبار با اعتبار ۹۵۰ میلیون ریال با هدف خدمات رسانی به دامداران این شهرستان اجرا شد.

 

دکتر علی امیدی در گفتگو با خبرنگار گیلنا در رودبار با اشاره به اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودبار در راستای پروژه های طرح اصلاح و بهبود مراتع، اظهار کرد؛ بذرپاشی با بذور اسپرس و یونجه در مساحت ۱۴ هکتار در مراتع جیرنده و پاکده برای افزایش پوشش گیاهی قسمتهای فقیر مرتع صورت گرفت.

به گفته وی، توزیع آبشخور فلزی بادوام به تعداد ۴۵ دستگاه در مراتع دوگاهه، شوران، قلاق، بره سر، چیچال اربناب، شیلاش، شاه شهیدان، میانه سوء، اشکته سرا، سردگاه دوراهان، درفک، جیرنده، پارودبار، چرمکش، بلیش، پاکده، کلاس، فیلده و علی آباد با هدف آبرسانی به واحدهای دامی و توزیع آب مناسب در مرتع از دیگر اقدامات منابع طبیعی رودبار بوده است.

رئیس منابع طبیعی رودبار با اشاره به پروژه های در حال اجرای این اداره، بیان کرد؛ مرمت چشمه به تعداد ۵ مورد در مراتع شورن کندال، بره سر، شیلاش و برگزاری کلاس های آموزشی بین مرتعداران از جمله برنامه های منابع طبیعی رودبار در آینده نزدیک است.

امیدی تصریح کرد؛ بدلیل استقبال دامداران مراتع رودبار در تهیه طرح های مرتعداری، رویکرد اداره کل منابع طبیعی استان نسبت به تخصیص خدمات بیشتر به دامداران رودبار افزایش یافته است و همچنان پیگیر دریافت نهاده های بیشتر از استان هستیم.

وی با بیان اینکه رودبار از نظر مساحت مرتع در استان گیلان، حائز رتبه اول است، گفت؛ دامداران مراتعی که هنوز موفق به تهیه طرح مرتعداری نشدند انتظار می رود که در سالجاری حتما با بکارگیری مشاور ذیصلاح این کار را انجام دهند، در صورت تهیه و اجرای طرح مرتعداری، روند خدمات دهی به دامداران شتاب بیشتری می گیرد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !