امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۴۹:۱۴ - جمعه ۲۶ ارد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گیلان غرق در ماتم و عزای “مولا”
گیلنا – همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) دیار میرزا کوچک جنگلی غرق در عزا و ماتم شد. به گزارش گیلنا از رشت، همزمان با شب و روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان و فرارسیدن ایام شهادت مولای متقیان علی (ع) کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر شهرها و روستاهای دیار میرزا […]

گیلنا – همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) دیار میرزا کوچک جنگلی غرق در عزا و ماتم شد.

دیار میرزا در سوگ مولای متقیان غرق در عزا و ماتم شد

به گزارش گیلنا از رشت، همزمان با شب و روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان و فرارسیدن ایام شهادت مولای متقیان علی (ع) کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر شهرها و روستاهای دیار میرزا کوچک جنگلی غرق در عزا و ماتم شد.

با گذشته حدود سه ماه از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت و واحدها به ویژه اماکن مذهبی، مساجد، مصلاها و بقاع متبرکه بعد از بیانات مقام معظم رهبری و تهیه پروتکل‌های بهداشتی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مقرر شد که مساجد، اماکن مذهبی اعم از مصلاها، بقاع متبرکه، حسینیه‌ها در شب‌های قدر به روی روزه داران باز و مراسم احیا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

گیلانیان مؤمن و خداجو که برای حضور در این اماکن به ویژه در ماه مهمانی خدا لحظه شماری می‌کردند از همان شب اول با رعایت تمام نکات و توصیه‌های بهداشتی در مساجد، مصلاها، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی حضور یافته و برای رقم زدن بهترین سرنوشت در شب‌های قدر به درگاه الهی دعا کردند.

در شب گذشته نیز همزمان با دومین شب از شب‌های قدر دیار میرزا کوچک جنگلی در سوگ شهادت مولای مقتیان علی (ع) غرق در عزا و ماتم بود و مردم با بلند کردن دست‌های نیاز به سوی آسمان از خداوند متعال برای ظهور حضرت ولیعصر (عج)، شفای بیماران به ویژه بیماران کرونایی و آمرزش اموات و گناهان دعا کردند.

مراسم دومین شب از لیالی قدر مساجد، مصلاها، بقاع متبرکه، امامزادگان، حسینه ها سراسر استان گیلان برگزار شد و در شهر رشت مرکز استان گیلان نیز مصلای امام خمینی (ره)، میدان شهدای ذهاب، گلزار شهدا، حسینیه حضرت ابوالفضل، حسینیه شهدای گمنام، بقعه خواهر امام و برخی از مساجد این شهرستان میزبان روزه داران عزا بود.

برگزاری مراسم شب ۲۳ رمضان در مساجد گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی بعد از حدود سه ماه برای برگزاری مراسم شب‌های قدر، اظهار کرد: مراسم شب‌های ۱۹ و ۲۱ ماه مبارک رمضان در مساجدی که شرایط برگزاری این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشتند، برگزار شد.

حجت الاسلام سعید مهدوی با بیان اینکه برگزاری این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تأکید بهره گیری از فضای باز مساجد انجام شده است، گفت: از متولیان مساجد و مصلاها و اماکن مذهبی خواسته شده بود تمام نکات و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم شب احیا در ۲۳ ماه مبارک رمضان در مساجد و مصلاها و امکان مذهبی، افزود: باز تأکید می‌شود که روزه داران برای حضور در این مراسم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و با خود اقلام بهداشتی همانند ماسک، دستکش، مهر، چادر نماز، کتاب دعا، قرآن و مفاتیح به همراه داشته باشند.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه به فضیلت ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر اشاره کرد و افزود: برگزاری مراسم دعا، نیایش و مناجات در این شب‌ها یکی از نیازها مردم برای استغاثه به درگاه خداوند متعال است اما با توجه به شرایط موجود سلامت مردم در اولویت قرار دارد.

وی اظهار کرد: طی سه ماه گذشته هیئت‌های مذهبی استان گیلان با حضور در فضای مجازی با تولید محتوا با مخاطبان ارتباط برقرار کرده‌اند.

گفتنی است؛ امروز نیز همزمان با روز شهادت مولای متقیان امیر المومنین علی (ع) با توجه به بسته بودن مساجد هیئت‌های مذهبی با اجرای مراسم عزاداری، دعا و مناجات در فضای مجازی مراسم سوگواری برگزار کرده و در طول روز نیز برگزار می‌کنند.

کد خبر

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !