امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۵:۰۵:۰۹ - چهارشنبه ۲۴ ارد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
با الحاق ۲۳ روستای شهرستان رشت؛
منطقه آزاد بزرگتر می شود
گیلنا – نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه هیئت‌وزیران برای الحاق ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار از حوزه شهرستان رشت به منطقه آزاد گفت: باید با کسانی که علیه توسعه و منطقه آزاد، اقداماتی انجام می‌دهند، مقابله کرد. به گزارش گیلنا از رشت، جبار کوچکی نژاد گفت‌و‌گو با فارس، با […]

گیلنا – نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه هیئت‌وزیران برای الحاق ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار از حوزه شهرستان رشت به منطقه آزاد گفت: باید با کسانی که علیه توسعه و منطقه آزاد، اقداماتی انجام می‌دهند، مقابله کرد.

الحاق ۲۳ روستای شهرستان رشت به منطقه آزاد

به گزارش گیلنا از رشت، جبار کوچکی نژاد گفت‌و‌گو با فارس، با اشاره به اهمیت  گسترش منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: بخشی از منطقه آزاد انزلی در شهرستان رشت، بخشی در شهرستان انزلی و یک منطقه کوچک آن نیز در  آستانه‌اشرفیه واقع شده است.

وی با بیان اینکه بدون گسترش منطقه آزاد، گنجایش توسعه وجود ندارد، گفت: هیئت‌وزیران مصوبه‌ای را با این عنوان که  ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار به وسعت منطقه آزاد افزایش یابد، مطرح کرده بودند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر  اینکه ۲۳ روستای شهرستان رشت در حوزه منطقه آزاد بوده و تعدادی نیز از روستاهای شهرستان انزلی تصریح کرد: پس از اتفاقات رخ‌داده بین سپیدرود و ملوان، کمک به سپیدرود را به جهت اینکه بخشی از منطقه آزاد در حوزه رشت است در دستور کار قرار دادم که به هم ین دلیل با نماینده مردم شهرستان بندرانزلی دچار اختلافاتی شدیم تا با رأی دیوان ۲۳ روستا یعنی بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی منطقه آزاد که در حوزه شهرستان رشت بود، ابطال گردید.

کوچکی نژاد دلیل ابطال ۲۳ روستای شهرستان رشت توسط دیوان را عدم تصویب در مجلس عنوان کرد و افزود: بعد از ابطال این مناطق، به جهت پیگیری مطالبات مردم به‌خصوص کسانی که در آن ۲۳ روستا زندگی کرده، سرمایه‌گذارانی که سرمایه‌گذاری کرده بودند و به دفاع از مردم منطقه؛ نامه‌ای  تنظیم کرده و نمایندگان آن را امضا کردند.

وی با بیان اینکه نماینده دولت و رئیس مجلس نیز به این موضوع ورود کرده و دولت  لایحه‌ای برای مجلس با نظر موافق به گسترش منطقه آزاد فرستاده است، خاطرنشان کرد: لایحه دولت، وارد مجلس شده و حائز آرای لازمه شد. دولت روی اسم منطقه و روی ۲ هزار هکتاری که به تبصره قبلی باید اضافه شود، موافق است، بنابراین این موضوع یک مسئله استانی است، نه شهرستانی

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اذعان به اینکه داشتن فرودگاه یکی از ملزومات منطقه آزاد است، بیان کرد: با توجه به اهمیت فرودگاه برای منطقه آزاد، فرودگاه رشت پیشنهاد شد و همچنین شهرک صنعتی سپیدرود با بیش از ۷۰۰ هکتار زمین  و یکی از شهرک‌های انزلی نیز  به این منطقه  الحاق شود.

کوچکی نژاد با بیان اینکه از ۱۰ هزار هکتار الحاقی بیش از هفت هزار هکتار در حوزه رشت قرار دارد، گفت: مردم رشت انتظار دارند تا ما به‌عنوان نماینده آن‌ها اشتغال و سرمایه‌گذاری در این حوزه را پیگیری کرده و مطالبات آنان در حوزه‌ اشتغال و تولید را تحقق بخشیم.

وی نفع توسعه منطقه آزاد را در حوزه اشتغال، تولید و صادرات عنوان کرد و افزود: وقتی دولت موافق بوده و نقشه را نیز دولت آورده؛دیگر مسؤولین دولتی و منطقه آزاد نباید بر خلاف دولت حرکت کنند، چراکه اگر وظیفه نمایندگان، حفظ منافع مردم است، مسؤولان دولتی نیز باید به نفع دولت حرکت کنند نه بر خلاف آن‌ها.

کوچکی نژاد با تأکید بر لزوم پیگیری استاندار گیلان در این موضوع بیان کرد: باید با کسانی که علیه  توسعه و منطقه آزاد، اقداماتی انجام می‌دهند، مقابله کرد به‌خصوص اگر کسانی که خود را طرفدار مردم و منطقه آزاد جا زده ولی در عمل، چهره دیگری از خود نشان می‌دهند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !