امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۲:۲۷:۳۸ - دوشنبه ۲۲ ارد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس اداره توسعه نوغانداری گیلان:
استقبال گیلانی ها از توزیع تخم نوغان
گیلنا –  رئیس اداره توسعه نوغانداری گیلان با اشاره به استقبال خوب نوغانداران از توزیع تخم نوغان در استان، گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۸۷ جعبه توزیع شده است. به گزارش گیلنا از رشت، سید نبی هادی درو با اشاره به اینکه از ابتدای زمان توزیع تخم نوغان در استان گیلان ۱۲ هزار و ۶۸۷ […]

گیلنا –  رئیس اداره توسعه نوغانداری گیلان با اشاره به استقبال خوب نوغانداران از توزیع تخم نوغان در استان، گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۸۷ جعبه توزیع شده است.

استقبال گیلانی ها از توزیع تخم نوغان/ ۱۲ هزار جعبه توزیع شد

به گزارش گیلنا از رشت، سید نبی هادی درو با اشاره به اینکه از ابتدای زمان توزیع تخم نوغان در استان گیلان ۱۲ هزار و ۶۸۷ جعبه توزیع شده است، گفت: سهم استان گیلان برای امسال ۱۶ هزار و ۱۰۰ جعبه تخم نوغان است.

وی با بیان اینکه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش دو هزار جعبه‌ای توزیع تخم نوغان در استان گیلان هستیم، افزود: از امروز مرحله تفریخ تخم نوغان در هشت شعبه مرکز توسعه نوغانداری کشور در استان گیلان آغاز می‌شود.

رئیس اداره توسعه نوغانداری گیلان در ادامه با اشاره به اینکه شعبات توزیع تخم نوغان ۲۰ روز فعال خواهند بود، از نوغانداران خواست در مدت باقیمانده نسبت به تهیه و دریافت تخم نوغان مورد نیاز خود به این شعبات مراجعه کنند.

کاشت ۱.۸ میلیون نهال توت در گیلان / توزیع در اسفند ماه

وی همچنین به استقبال خوب نوغانداران گیلانی از توزیع تخم نوغان اشاره و قیمت خوب پیله تر ابریشم، حمایت دولت در سال‌های اخیر اعم از بیمه کرم ابریشم و افزایش ۵۶ درصدی قیمت خرید تضمینی پیله نسبت به سال گذشته را برخی از دلایل افزایش استقبال نوغانداران اعلام کرد.

هادی درو با بیان اینکه افزایش تولید نهال توت یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های مرکز توسعه نوغانداری است، گفت: تاکنون ۶۱ هزار و ۷۰۰ اصله نهال توت در میان نوغانداران در استان گیلان توزیع شده است.

وی با اشاره به کاشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال توت در استان گیلان و با بیان اینکه در این زمینه افزایش چشم گیری داشته ایم، افزود: این نهال‌ها از اسفند ماه امسال در میان نوغانداران توزیع خواهد شد.

رئیس اداره توسعه نوغانداری استان گیلان به فعالیت ۹ هزار خانوار گیلانی در صنعت نوغانداری استان اشاره و اظهار کرد: شهرستان‌های لنگرود، شفت، لاهیجان، فومن و صومعه سرا بیشتر فعالیت در این زمینه را دارند.

وی با بیان اینکه دریافت تسهیلات کم بهره یکی از مطالبات نوغانداران است، گفت: در سال‌های اخیر بر اساس تصمیمات دولت نخ ابریشم به میزان نیاز وارد کشور شده و بیشتر بر توسعه این صنعت در کشور سرمایه گذاری شده است.

فعالیت ۷ دستگاه ابریشم کشی در گیلان

هادی درو با اشاره به اینکه استان گیلان یک سوم تولید کشور در این حوزه در بر عهده دارد، تصریح کرد: در سال‌های اخیر تلاش شده تا اقدامات خوبی در زمینه توسعه زیرساختی و همچنین توزیع تخم نوغان در مناطق حاشیه انجام شود.

وی به توافق با کمیته امداد برای حمایت از مددجویان فعال در این صنعت با پرداخت تسهیلات ویژه برای خرید دستگاه ابریشم کشی نیمه صنعتی اشاره کرد و افزود: امروز بیشترین تولید استان گیلان در به صورت ارزش افزوده به مشهد ارسال می‌شود.

رئیس اداره توسعه نوغانداری گیلان با بیان اینکه به دنبال وارد کردن دستگاه ابریشم کشی به استان هستیم تا هر نوغاندار بتواند پیله تولید شده خود را به نخ تبدیل کند، گفت: تبدیل پیله به نخ ۷۰ سال قبل به عنوان شغل اصلی مردم گیلان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت دستگاه ابریشم کشی در استان گیلان فعال است، اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا تعداد این دستگاه را به ۵۰ عدد برسانیم.

هادی درو به برخی از کاربردهای ابریشم تولید شده اشاره کرد و گفت: در گذشته بیشتر ابریشم در صنعت فرش بافی مصرف می‌شد امروزه علاوه بر در این بخش در صنعت پزشکی نیز کاربرد دارد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !