امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۷:۵۸:۳۵ - یکشنبه ۲۱ ارد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
“اقبال” به فرهنگ انزلی روی خوش نشان داد
گیلنا- اعضای شورای شهر انزلی در جلسه فوق العاده و غیرعلنی به تبدیل خانه تاریخی «اقبال» به خانه فرهنگ انزلی توسط شهرداری، رأی موافق دادند. به گزارش گیلنا از انزلی یکصد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر انزلی و به صورت غیر علنی با دستور کار تعیین تکلیف خانه تاریخی «اقبال» که این روزها سر […]

گیلنا- اعضای شورای شهر انزلی در جلسه فوق العاده و غیرعلنی به تبدیل خانه تاریخی «اقبال» به خانه فرهنگ انزلی توسط شهرداری، رأی موافق دادند.

خانه تاریخی «اقبال» به خانه فرهنگ تبدیل می‌شود

به گزارش گیلنا از انزلی یکصد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر انزلی و به صورت غیر علنی با دستور کار تعیین تکلیف خانه تاریخی «اقبال» که این روزها سر و صدای بسیاری در فضای مجازی و افکار عمومی ایجاد کرده، برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی در این جلسه در مورد حواشی مطرح شده در خصوص خانه مرحوم اقبال، اظهار کرد: در فضای مجازی مطالبی در این خصوص مطرح شده که در آن عموماً شهرداری، شورا و حتی وراث مرحوم اقبال را مقصر نشان داده اند که در جلسه روز گذشته شورای تأمین و همچنین بازدیدی که از این خانه صورت گرفته مشخص شد که شهرداری در این خصوص کوتاهی نکرده است.

هادی حیدری افزود: با توجه به عدم ثبت این بنا در فهرست آثار تاریخی از سوی میراث فرهنگی و همچنین عدم اطلاع وراث، اقدام به اخذ مجوز می‌کنند.

حیدری با بیان اینکه شهرداری باید برای چنین بناهایی حساسیت بیشتری داشته باشد، تاکید کرد: متأسفانه رئیس اداره میراث فرهنگی انزلی از غازیان تا چهار راه شهدا را محدوده بناهای میراثی اعلام کرده که این به معنای آن است که دو سوم از بناهای شهر انزلی تاریخی است در حالی که خانه‌ها و اماکن تاریخی ضوابط خاص خود را دارد.

حیدری با اشاره به اینکه شورای شهر وظیفه نظارتی دارد، ادامه داد: هدف شورای پنجم از زمان آغاز به کار، تحقق مطالبات و خواسته‌های به حق مردم بوده که یکی از خواسته‌ها توجه به بناهای تاریخی است.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی همچنین اظهار کرد: درخواست ما از میراث فرهنگی این است که بعد از این شفاف و روشن ابنیه تاریخی مشخص و به صورت مبهم اعلام نشود زیرا یکی از مطالبات مردم توجه ویژه به بناهای تاریخی و تبدیل آنها به مراکز فرهنگی و جلوگیری از تخریب آنها است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز مصوب شد که یا این خانه از مالکان آن خریداری یا شهرداری در راستای تهاتر آن اقدام کند تا با در اختیار قرار دادن این ملک به شهرداری، این خانه به خانه فرهنگ تبدیل شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !