امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
۲۳:۱۳:۳۶ - چهارشنبه ۱۰ ارد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شهردار کلانشهر رشت توسط مردم انتخاب می شود!
گیلنا- در جلسه شورای اسلامی شهر رشت به زمزمه‌هایی پیرامون سلب اختیار اعضای شورا در موضوع انتخاب شهردار صحبت شد و به واگذاری انتخاب شهردار به مردم طی فرآیند انتخابات تأکید شد. به گزارش گیلنا از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در یک‌صد و سی و هشتمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای […]

گیلنا- در جلسه شورای اسلامی شهر رشت به زمزمه‌هایی پیرامون سلب اختیار اعضای شورا در موضوع انتخاب شهردار صحبت شد و به واگذاری انتخاب شهردار به مردم طی فرآیند انتخابات تأکید شد.

انتخاب شهردار توسط مردم انجام شود/ پایدار شدن اعتبار تراموای رشت در بودجه کشور

به گزارش گیلنا از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در یک‌صد و سی و هشتمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با آرزوی قبولی طاعات و عبادات‌ و تبریک نهم اردیبهشت مصادف با روز ملی شورا اظهار کرد: امیدوارم با تلاش بیشتر شورا به جایگاه واقعی برسد و ما در کنار دولت‌ها برای سهولت امور و رفع موانع تلاش می‌کنیم.

اسماعیل حاجی پور با تأکید بر اینکه شوراهای اسلامی مظلوم واقع‌شده‌اند، افزود: روزبه‌روز شاهد کاهش اختیارات شوراها هستیم و اخیراً نیز زمزمه‌هایی پیرامون سلب اختیار انتخاب شهردار، توسط شورا به گوش می‌رسد و معتقدم اگر قرار است این اتفاق رقم بخورد شایسته است انتخاب شهردار طی فرآیند انتخابات به مردم  واگذار شود.

وی با گرامی داشت مقام کارگر بیان کرد: ان شاالله تدابیری اتخاذ شود که به‌زودی شاهد به راه افتادن چرخه فعالیتی تمامی کارخانجات و متعاقب آن ایجاد اشتغال در جامعه باشیم.

حضور شهردار رشت در جلسات صحن شورای شهر رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به حضور شهردار رشت در جلسات شورا اشاره کرد و گفت: پس‌ازاین شهردار رشت هر دو هفته یک‌بار در صحن شورا حاضر و نسبت به ارائه گزارش عملکرد و پاسخگویی به دغدغه‌های اعضای شورا اقدام می‌کند.

حفظ وحدت برای تأمین منافع شهر و استان

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مردم در قالب شوراها در حوزه مدیریت شهری ورود پیدا کردند، اظهار کرد: در هر زمان که اجماع شکل گرفت شاهد موفقیت بودیم و این اجتماعات از ابتدای انقلاب و در دوران هشت سال جنگ تحمیلی نیز قابل‌مشاهده بود.

احمد رمضانپور با بیان اینکه اگر طی این مدت از فعالیت شورای پنجم رشت حقی از بنده جفا شد را می‌بخشم، افزود: نباید تفکرات سیاسی را در امور اجرایی دخالت بدهیم و اعضای شورای شهر رشت نیز هرکدام دارای تفکرات سیاسی خاصی هستند و باید با حفظ وحدت منافع شهر و استان را تأمین کنیم.

وی به پایدار کردن ردیف بودجه برای تراموای رشت اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون در شورای عالی ترافیک کشور، شهرهایی که کمتر از یک‌میلیون نفر جمعیت دارند نمی‌توانند از امتیاز تراموا برخوردار باشند اما با پیگیری‌های انجام‌شده به حول و قوه الهی اعتبار تراموای رشت در ردیف بودجه کُد دار و پایدار شد.

رمضانپور با تأکید به بهره‌مندی از ظرفیت قرارگاه خاتم در اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی در شهر رشت تصریح کرد: در شرایط فعلی مالی شهرداری رشت امکان راه‌اندازی و اجرای پروژه‌های بزرگ با مشکلاتی مواجه است و پیشنهاد می‌کنم در حال حاضر که شرایط همکاری قرارگاه خاتم با شهرداری رشت فراهم‌شده است از این ظرفیت در اجرای پروژه‌های بزرگ شهری استفاده شود.

فرسودگی شهر رشت در بسیاری از حوزه‌ها

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با تبریک روز کارگر اظهار کرد: با توجه به تلاش‌های شبانه‌روزی کارگران شهرداری رشت در روزهای بحران کرونایی انتظار دارم تقدیر ویژه از تمامی کارگران انجام شود.

محمدحسن علیپور با بیان اینکه شهردار یار دوازدهم شورا است، افزود: شهر رشت در بسیاری از حوزه‌ها فرسوده است و شورا ارثیه پدری هیچ‌کسی نیست و زمانی که به دنبال کسب رأی هستیم به دنبال مردم می‌رویم اما پس‌ازآن مردم شهر را فراموش می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اعضای شورا باید به خودشان بیایند، بیان کرد: برخی افراد در انجام پروژه‌ها  به فکر تبلیغات هستند و متأسفانه کسی به فکر مناطق حاشیه‌نشین شهر نیست.

تعطیلی رستوران‌های دارای مجوز بهداشت در رشت

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه درمجموع در شهر رشت یک هزار و صد واحد صنفی ثبت‌شده مشغول فعالیت هستند که تعطیل‌شده‌اند، اظهار کرد: رستوران‌ها، فست فودها به‌واسطه شیوع کرونا تعطیل‌شده‌اند اما اگر قرار است در قالب پروتکلی برخی از اصناف به فعالیت بپردازند انتظار داریم برای واحدهای تعطیل‌شده نیز در روزهای کرونایی شرایط فعالیت فراهم شود.

فرهام زاهد با بیان اینکه برخی از گاری‌های عرضه کباب و غیره در سطح رشت مشغول فعالیت هستند، افزود: این در حالی است که بسیاری از رستوران‌ها، فست فودها و غیره که مجوز بهداشتی دارند تعطیل‌شده‌اند و این موضوع به لحاظ معیشتی مشکلات فراوانی ایجاد کرده است.

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه با مراجعه به آمارها، شرایط فعالیت برخی از اصناف فراهم می‌

شود، اظهار کرد: انتظار می‌رفت با اهدای کمک‌های معیشتی و وام به اصنافی که به‌واسطه  جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل‌شده‌اند از آن‌ها حمایت شود.

بهراد ذاکری با بیان اینکه شرایط اقتصادی دشواری بر جامعه حاکم است، افزود: در موضوع کرونا نظر بدنه کارشناسی و بهداشت حائز اهمیت است و از مردم خواهش می‌کنم تا جایی که برایشان مقدور است بحث فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

بهره‌مندی رشت از امتیاز حمل‌ونقل ریلی سبک

عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تلاش‌های فراوانی برای تحقق اجرای پروژه تراموا انجام شد، اظهار کرد: پایدار شدن اعتبار تراموای رشت اتفاق بزرگی در ادبیات فنی کشور و برای رشت بسیار حائز اهمیت است.

رضا رسولی با بیان اینکه رشت جزو ۹ شهر در کشور است که می‌تواند از امتیاز حمل‌ونقل ریلی سبک بهره‌مند شود، افزود: از تمامی تلاش‌های انجام‌شده در این مهم بی‌نهایت تشکر می‌کنم.

سکته مغزی یکی از رانندگان شاغل در شورا به‌واسطه فشارهای لغو قرارداد همکاری

وی با تأکید بر اینکه در برخی از همکاران شورایی شاهد سیاست‌های یک بام و دوهوا هستیم، گفت: یکی از رانندگان شورا به‌واسطه فشارها و استرسی که پیرامون لغو قرارداد همکاری‌اش مطرح شد دچار سکته مغزی و در بیمارستان بستری‌شده است ولی در برخی از مباحث شاهد این هستیم که برخی تمام تلاش خود را برای جذب برخی از نیروها به کار می‌گیرند.

در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر رشت با رشد میانگین ۳۵ درصدی نرخ بهای ورودی شهر شادی رشت موافقت کردند. / فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !