امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۰:۲۹:۱۴ - شنبه ۶ ارد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه رستم اباد؛
خبرنگاران پیش قراولان رزمایش “مواسات، همدلی و کمک مومنانه” هستند
      گیلنا – امام جمعه رستم آباد با بیان اینکه خانه ها به کارگاه های تولید ماسک تبدیل شده گفت؛ در کجای دنیا همانند ایران، روحیه همدلی، نوعدوستی و سخاوتمندی در بین مردم وجود دارد و هر خانه به یک کارگاه تولید ماسک و اقلام بهداشتی تبدیل شده است؟ به گزارش گیلنا از […]

 

 

 

گیلنا – امام جمعه رستم آباد با بیان اینکه خانه ها به کارگاه های تولید ماسک تبدیل شده گفت؛ در کجای دنیا همانند ایران، روحیه همدلی، نوعدوستی و سخاوتمندی در بین مردم وجود دارد و هر خانه به یک کارگاه تولید ماسک و اقلام بهداشتی تبدیل شده است؟

به گزارش گیلنا از رودبار، حجت الاسلام والمسلمین حسین مالکی در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه و خبرنگاران پیرامون رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه، اظهار کرد؛ خبرنگاران دیده بانان واقعی عرصه فرهنگ و اطلاع رسانی و جنگ نرم هستند.

وی با اشاره به روزهای پایان ماه شعبان و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، به تبیین فضیلت های این ماه عزیز پرداخت.

امام جمعه رستم آباد با استنادِ حدیثی از پیامبر اکرم (ص) به تشریح جایگاه تبلیغ و اطلاع رسانی پرداخت و بیان کرد؛ تبلیغ و اطلاع رسانی از مهم ترین رسالت ها، تاکیدات و سفارشات پیامبر اسلام بود و حضرت امام هم نسبت به این موضوع، ارزش قائل بودند.

مالکی به خبرنگاران و اصحاب رسانه توصیه کرد؛ تبعات راست گویی و حق نگاری را بپذیرند حتی اگر نوشتن حق مسبب مشکلات و تنگناهایی برای شما شود، چرا که حق گویی مصداق رسالت پیامبران است.

به گفته وی، حق نگاری و حق گویی توسط رسانه ها با محوریت رضایت باریتعالی موجب دست یابی به سعادت و خوشبختی می شود.

امام جمعه رستم آباد، مطالبه گری به حق شهرستان از مسئولین را یکی از وظایف مهم و خطیر رسانه ها و خبرنگاران برشمرد و بیان کرد؛ رودبار محروم ترین شهرستانِ استان گیلان است و  رسانه ها و خبرنگاران وظیفه دارند این محرومیت ها و نواقص را رسانه ای و مطالبه کنند.

حجت الاسلام مالکی با اشاره به نقش نظارتی خبرنگاران نسبت به عملکرد مسئولین گفت؛ خبرنگاران می بایست افراد مشکل دار و مانع تراش در حوزه پیشرفت و توسعه شهرستان را معرفی کنند تا مسیر توسعه هموارتر شود.

وی معتقد است؛ رسانه ها و خبرنگاران با انعکاس درست و به موقع مشکلات، نواقص و محرومیت ها، در سرعت بخشی به توسعه و پیشرفت شهرستان اثربخش باشند.

امام جمعه رستم آباد با بیان اینکه تبلیغ و اطلاع رسانی موجب بقاء عاشورای حسینی شد، خاطرنشان کرد؛ حضرت زینب (س) با ابزار تبلیغ و اطلاع رسانی وقایع عاشورا احیاگر اسلام و نهضت حسینی شد.

مالکی با اشاره به اهمیت و  جایگاه تبلیغ و اطلاع رسانی، گفت؛ به عقیده سیاست مداران آمریکایی، علت اصلی کشور آمریکا در نبرد با ویتنام، تبلیغ بود.

وی با بیان اینکه برخی قلم های مسموم موجب بدعت ها می شود، افزود؛ یک جمله خبرنگار و یک رسانه می تواند چنان اثر بخش باشد که بسیاری از بدعت ها را  از اذهان مردم پاک کند.

امام جمعه رستم آباد با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان رودبار در بخش های مختلفف گفت؛ شناسایی و معرفی ظرفیت های نهفته، محرومیت ها و مشکلات شهرستان از مهم ترین وظایف خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

مالکی، مشکلات و محدودیت ها را عامل اصلی کاهش چشمگیر جمعیت شهرستان رودبار عنوان کرد و یادآورد شد: کاهش چشمگیر جمعیت و افزایش مهاجرت ها از شهرستان رودبار ناشی از مشکلات و محرومیت هاست و اگر  این محرومیت ها کاهش پیدا نکند کاهش جمعیت شهرستان به یک چالش بزرگ تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به دلایل کاهش جمعیت و محرومیت ها در شهرستان افزود؛ در بسیاری از موارد خودمان مقصریم و بجای گوشزد کردن مشکلات و محرومیت ها، همه چیز را “گل و بلبل”، جلوه دادیم.

امام جمعه رستم آباد با بیان اینکه خانه ها به کارگاه های تولید ماسک تبدیل شده گفت؛ در کجای دنیا همانند ایران، روحیه همدلی، نوعدوستی و سخاوتمندی در بین مردم وجود دارد و هر خانه به یک کارگاه تولید ماسک و اقلام بهداشتی تبدیل شده است؟

مالکی، حس نوع دوستی و همدلی ایرانیان را کم نظیر برشمرد و بیان کرد؛ در کشورهای دیگر مردم به فروشگاه ها حمله می کنند اما در کشور ما برخی مسئولین بخشی از حقوقشان را به نیازمندان هدیه می کنند و این محبت و همدلی در هیچ کجا نظیر ندارد.

وی با اشاره به نتایج اسفناک کرونا در کشورهای آمریکا و اروپا، افزود؛ طبل رسوایی آمریکا و اروپا بواسطه عملکرد ضعیف در مقابل کرونا ویروس عالم گیر شده است.

امام جمعه رستم آباد با اشاره به اجرای رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه و تبیین ارزش های این طرح بزرگ، گفت؛ خبرنگاران پیش قراولان رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه هستند و می بایست با تبلیغات و اطلاع رسانی روحیه همدلی را در جامعه تزریق کنند.

حجت الاسلام مالکی با تاکید بر اینکه نگاه سیاسی از رزمایش کمک مومنانه برداشته شود، تصریح کرد؛ نگاه جناحی و سیاسی به رزمایش کمک مومنانه، خیانت است و مورد پذیرش نیست.

به گفته وی، نگاه سیاسی با روحیه همدلانه در منافات بوده و ارزش معنوی این رزمایش بزرگ را می کاهد.

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !