امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۲۳:۵۸:۰۶ - جمعه ۵ ارد ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس سازمان صمت گیلان:
فرآیند طولانی پرداخت تسهیلات بانکی مخالف «جهش تولید» است
گیلنا – رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به کندی اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی به دلیل تأخیر در پرداخت های بانکی، گفت: فرآیند طولانی پرداخت تسهیلات مخالف «جهش تولید» است. به گزارش گیلنا از رشت فرهاد دلق پوش  اظهار کرد: چهار پروژه بزرگ صنعتی سال گذشته در قالب کارگروه اقتصاد مقاومتی با حمایت تسهیلاتی […]

گیلنا – رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به کندی اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی به دلیل تأخیر در پرداخت های بانکی، گفت: فرآیند طولانی پرداخت تسهیلات مخالف «جهش تولید» است.

فرآیند طولانی پرداخت تسهیلات بانکی مخالف «جهش تولید» است

به گزارش گیلنا از رشت فرهاد دلق پوش  اظهار کرد: چهار پروژه بزرگ صنعتی سال گذشته در قالب کارگروه اقتصاد مقاومتی با حمایت تسهیلاتی به پایان رسید.

رئیس سامان صمت گیلان با اشاره به آماده‌سازی ۱۲ پروژه بزرگ دیگر در سال ۹۸ گذشته، گفت: از این تعداد هفت پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد و پنج پروژه دیگر نیز پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۸۰ درصد برخوردار هستند.

وی مهمترین چالش‌ها و موانع تحقق کامل اهداف پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را عدم تخصیص به موقع تسهیلات توسط بانک عامل دانست و اظهار کرد: طولانی شدن فرآیند بررسی اعطای تسهیلات به پروژه‌های صنعتی در بانک‌ها سبب شده عملاً زمان طلایی برای احداث تأسیسات و نصب ماشین آلات و سپس جذب بازار از دست برود و این ابتدای مشکلات یک پروژه صنعتی است.

دلق پوش با بیان اینکه با اجرای ۱۶ پروژه صنعتی در قالب اقتصاد مقاومتی برای هزار و ۳۷۴ اشتغالزایی شده است، افزود: در صورت حمایت بیشتر از پروژه‌های صنعتی شاهد اشتغال دو برابری این میزان در بخش صنعت در سال جهش تولید خواهیم بود.

وی در ادامه عدم پرداخت به موقع تسهیلات را موجب تعویق در اجرای پروژه‌ها دانست و تصریح کرد: سفارش ساخت ماشین آلات داخلی و یا خارجی و خرید تجهیزات و واردات پروسه‌ای زمان بر است که عدم پرداخت به هنگام تسهیلات بانکی و همزمانی با هزینه‌های جانبی ناشی از نوسانات بازار از مهم‌ترین دلایل کندی در مسیر تولید می‌شود.

دلق پوش با اشاره به اهمیت موضوع تولید و نیاز به ایجاد اشتغال در استان، تاکید کرد: معتقدم که مدیران بانکی استان مشکلات تسهیلاتی کارخانجات را حتی تا بانک مرکزی پیگیری کنند زیرا ظرفیت‌های خالی واحدهای صنعتی موجود نیز با همراهی بانک‌ها می‌تواند در سال جهش تولید به حداکثر ظرفیت تولید خود برسد.

رئیس سازمان صمت گیلان از تعریف ۱۱ پروژه صنعتی در سال جدید خبر داد و گفت: در صورت پذیرش کارگروه اقتصاد مقاومتی و تخصیص اعتبار لازم به این پروژه‌های صنعتی، سرعت اجرای آنها افزایش خواهد یافت.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !