امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۹:۳۹:۲۹ - سه شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بهزراعی ۵۵۰۰ هکتار باغ چای/ افزایش ۱۵ درصدی تولید برگ سبز
رشت- رئیس سازمان چای کشور با اشاره به بهزراعی ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات چای شمال، گفت: اجرای بهزراعی باغات چای سبب افزایش ۱۵ درصدی تولید برگ سبز چای شده است. به گزارش گیلنا به نقل از خبرنگار مهر، حبیب جهانساز ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در رشت با اشاره به اینکه […]

بهزراعی ۵۵۰۰ هکتار باغ چای/ افزایش ۱۵ درصدی تولید برگ سبز

رشت- رئیس سازمان چای کشور با اشاره به بهزراعی ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات چای شمال، گفت: اجرای بهزراعی باغات چای سبب افزایش ۱۵ درصدی تولید برگ سبز چای شده است.

به گزارش گیلنا به نقل از خبرنگار مهر، حبیب جهانساز ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در رشت با اشاره به اینکه برداشت بیش از ۵۸ هزار تن برگ سبز چای از باغات استان‌های گیلان و مازندران، اظهار کرد: بیش از ۸۳ درصد برگ های سبز برداشت شده از نوع درجه یک هستند.

وی ارزش ریالی برگ های برداشت شده را ۱۹۰ میلیارد و ۱۹۴ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان معادل حدود ۷۰ درصدی از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۹۸۰ تن چای خشک توسط ۱۶۰ کارخانه چایسازی در گیلان و مازندران تولید شده است، افزود: پیش بینی می شود با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی و همچنین اقدامات حمایتی صورت گرفته امسال شاهد برداشت حدود ۱۲۰ تن چای در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه از باغات چای باشیم.

وی در ادامه سطح زیر کشت چای در کشور را ۲۵ هزار هکتار عنوان کرد و با اشاره به فعالیت ۵۵ هزار خانوار چایکار در کشور، تصریح کرد: با بهزراعی ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات چای شمال شاهد افزایش ۱۵ درصدی تولید برگ سبز چای در استان های گیلان و مازندران هستیم.

جهانساز به علت افزایش تولید چای نیز اشاره و بیان کرد: شرایط مناسب آب و هوایی، استقبال چایکاران برای تولید بیشتر با افزایش قیمت خرید تضمینی، دقت در برداشت و همت کارخانه داران در تولید سبب شده تا تولید چای خشک ایرانی امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته باشد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !