امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۵:۵۴:۱۵ - چهارشنبه ۲۷ فرو ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد گی
خسارت ۱۵۳ میلیاردی کرونا به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه گیلان
گیلنا- مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به خسارت ۱۵۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریالی کرونا به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان، گفت: پیگیر جلب حمایت ها از فعالان این حوزه ها هستیم. به گزارش گیلنا از رشت، دکتر فیروز فاضلی ا اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور […]

گیلنا- مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به خسارت ۱۵۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریالی کرونا به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان، گفت: پیگیر جلب حمایت ها از فعالان این حوزه ها هستیم.

خسارت ۱۵۳ میلیاردی کرونا به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه گیلان

به گزارش گیلنا از رشت، دکتر فیروز فاضلی ا اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور و استان گیلان، اظهار کرد: تعطیلی دو ماه گذشته فعالیت فرهنگی و هنری به این قشر آسیب و خسارت‌های فراوانی وارد کرده است.

وی با بیان اینکه به رغم تعطیلی فعالیت‌ها و حضور فیزیکی در عرصه‌های اجتماعی اما تلاش فعالان این حوزه‌ها تعطیل نشده بود، افزود: در ایام قرنطینه به ویژه در نوروز ۹۹ شاهد تلاش هنرمندان و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای برای ایجاد فضای امید و نشاط در سطح جامعه بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه هنرمندان و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای این استان نیز از کارزار عقب نمانده و اقدامات خوبی انجام داده اند، گفت: اجرای نمایش، معرفی کتاب و کتابخوانی و انتشار آن در فضای مجازی و حتی برگزاری کنسرت‌های موسیقی به صورت آنلاین تنها بخش کوچکی از فعالیت فعالان حوزه‌های هنری و فرهنگی در ایام قرنطینه بوده است.

وی به نقش مهم رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه و کاهش بار روانی و استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره و تأکید کرد: قطعاً اگر تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه نبود نمی‌توانستیم موفقیت‌های خوبی در استان گیلان در زمینه کنترل نسبی این ویروس به دست آوریم.

فاضلی با بیان اینکه متأسفانه تعطیلی فعالیت فرهنگی و هنری به فعالان این بخش آسیب‌های فراوانی در حوزه اقتصادی وارده کرده است، افزود: تمام بخش‌های فرهنگی و هنری و حتی رسانه به ویژه رسانه‌های مکتوب از این آسیب در امان نبوده است.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری برای جبران بخشی از این آسیب و خسارت‌ها، تصریح کرد: با توجه به اینکه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه از اقشار آسیب پذیر جامعه محسوب می‌شوند نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند و ما نیز اقدامات و تلاش‌های فراوانی برای جلب حمایت برای فعالان این حوزه انجام داده ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به برآورد خسارت‌های وارد شده به بخش‌های فرهنگی و هنری و رسانه در سطح استان اشاره کرد و گفت: در بخش فرهنگی و رسانه استان گیلان هزار و ۷۳۲ واحد کسب و کار در حوزه‌های مختلف با اشتغال چهار هزار و ۵۵۳ نفر فعال هستند که تعطیلی فعالیت‌ها در مجموع ۱۲۴ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال به این حوزه خسارت وارده کرده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴ هزار و ۷۱۷ واحد کسب و کار در حوزه هنری، سینمایی و موسیقی استان گیلان، اظهار کرد: در این بخش چهار هزار و ۲۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند که تعطیلی برنامه‌ها و مراکز هنری ۲۸ میلیارد و ۴۳۸ میلیون ریال به این حوزه خسارت وارده کرده است.

فاضلی به اعلام خسارت ۹۷۶ میلیارد تومانی حوزه فرهنگ و هنر و رسانه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: سهم فرهنگ، هنر و رسانه استان گیلان از این میزان خسارت، ۱۵۳ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال است که امیدواریم با نگاه ویژه هیئت دولت و اختصاص اعتبارات لازم خسارت فعالان این حوزه را جبران شود.

کد خبر

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !