امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۷:۲۸:۴۹ - یکشنبه ۱۰ فرو ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جلوگیری از انتشار ویروس با کشت مکانیزه برنج
گیلنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با توجه به شیوع ویروس کرونا و بیماری سریع الانتشار آن طی هشدارهایی از کشاورزان خواست تا موارد بهداشتی را به‌طورجدی رعایت کنند و با کشت مکانیزه و ضدعفونی لوازم کشاورزی از انتشار ویروس جلوگیری کنند. به گزارش گیلنا از رشت، علی درجانی با اشاره به مؤثرترین راه جلوگیری […]

گیلنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با توجه به شیوع ویروس کرونا و بیماری سریع الانتشار آن طی هشدارهایی از کشاورزان خواست تا موارد بهداشتی را به‌طورجدی رعایت کنند و با کشت مکانیزه و ضدعفونی لوازم کشاورزی از انتشار ویروس جلوگیری کنند.

جلوگیری از انتشار ویروس با کشت مکانیزه برنج

به گزارش گیلنا از رشت، علی درجانی با اشاره به مؤثرترین راه جلوگیری از شیوع کرونا اظهار کرد: توجه بیشتر به کشت مکانیزه برنج می‌تواند موجب کاهش هزینه تولید، استفاده نکردن از کارگرهای نشاکار و افزایش ایمنی و سرعت در انجام کار و خروج هر چه سریع‌تر از مزرعه شود.

وی از کشاورزان خواست تا کارگران متفرقه و غیربومی نشاکار را درکشت و کار برنج بکار نگیرند و افزود: برنج‌کاران از اعضای خانوار خود در امر کشت و کار برنج بخصوص در مرحله نشاکاری استفاده کنند و فاصله ایمنی توسط کارگران نشاکار رعایت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با تأکید بر توجه به‌ضرورت تبادل نکردن کارگر از استان‌ها یا حتی شهرستان‌ها و روستاهای هم‌جوار و توجه به احداث خزانه در چند نوبت طبق تقویم زراعی اعلام‌شده به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها گفت: به دلیل عدم ورود کارگر در پیک نشاکاری، با طولانی کردن دوره نشا امکان استفاده از کارگرهای محلی و بومی فراهم شود.

درجانی با بیان اینکه برنج‌کاران با مالکیت بالا، خزانه گیری خود را متناسب با شرایط جاری به چند مرحله تقسیم کنند تا در زمان نشا با مشکل کارگر مواجه نشوند، افزود: دهیاران و شوراهای اسلامی نیز می‌بایست بنگاه‌های کارگری را برای انجام عملیات کشت و کار برنج در سطح روستاها حذف کنند و از ظرفیت بانک‌های نشا در سطح روستا استفاده شود‌.

وی با اشاره به لزوم ضدعفونی روزانه تراکتور و سایر ماشین‌های کشاورزی تصریح کرد: لوازم کشاورزی پس از اتمام کار روزانه با استفاده از محلول ضدعفونی‌کننده با ترکیب یک  به ۹ آب و محلول سفیدکننده وایتکس (یک لیوان وایتکس + ۹ لیوان آب سرد) ترجیحاً با استفاده از سم‌پاش انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از کشاورزان خواست که پیش از شروع کار با انجام تعمیرات و سرویس‌های موردنیاز و ضروری ازجمله تعویض روغن‌موتور و سایر روان کارها، از آماده‌به‌کار بودن ماشین‌آلات اطمینان حاصل کرده تا حتی‌الامکان از انجام آن‌ها در سر مزرعه خودداری شود.

درجانی با تأکید بر اینکه بعد از هر مرحله از انجام سرویس و نگهداری ماشین‌آلات، شستشوی دست‌ها با آب و صابون الزامی است، گفت: استفاده از دستکش کار یا دستکش مناسب دیگر برای کار با ماشین‌آلات کشاورزی و یا تنظیمات ادوات نیز ضروری است.

وی با بیان اینکه  کشاورزان از به تأخیر انداختن انجام عملیات آماده‌سازی مزارع شالی‌کاری خودداری کرده و انجام فعالیت‌ها را به‌روزهای آخر موکول نکنند، تصریح کرد: کشاورزان بلافاصله پس از پایان کار روزانه نسبت به پر کردن مخزن سوخت ماشین‌آلات اقدام کنند چون انجام ندادن این کار موجب تشکیل شبنم در فضای خالی باک و تجمیع آب در باک سوخت در هنگام خنک شدن هوا در شب و خرابی سیستم سوخت‌رسانی می‌شود.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !