امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۶:۵۰:۲۳ - شنبه ۹ فرو ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
طرح فاصله اجتماعی باعث قطع زنجیره کرونا می‌شود
گیلنا- نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با اشاره به محدودیت‌های سخت‌گیرانه در جاده‌های کشور و ورودی استان‌ها گفت: اعمال این سخت‌گیری‌ها در راستای اجرایی شدن طرح فاصله اجتماعی است زیرا در صورت شروع موجود دوم کرونا در گیلان کنترل آن سخت است. به گزارش گیلنا از رشت، محمدحسین قربانی، با بیان اینکه باید از […]

گیلنا- نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با اشاره به محدودیت‌های سخت‌گیرانه در جاده‌های کشور و ورودی استان‌ها گفت: اعمال این سخت‌گیری‌ها در راستای اجرایی شدن طرح فاصله اجتماعی است زیرا در صورت شروع موجود دوم کرونا در گیلان کنترل آن سخت است.

طرح فاصله اجتماعی باعث قطع زنجیره کرونا می‌شود/ سختی کنترل کرونا در صورت شیوع موج دوم در گیلان

به گزارش گیلنا از رشت، محمدحسین قربانی، با بیان اینکه باید از همه ظرفیت‌ها برای کنترل کرونا استفاده شود، اظهار کرد: از روز اول شیوع کرونا در کشور به‌ویژه استان گیلان همه نهادها ازجمله سپاه پاسداران و ارتش پای‌کار آمدند تا بتوانیم با همدلی و اتحاد و با جهاد و ایثار کادر درمانی و پرستاری کشور کرونا را شکست دهیم.

وی با اشاره به محدودیت‌های سخت‌گیرانه در جاده‌های کشور و ورودی استان‌ها گفت: طرح فاصله اجتماعی یکی از طرح‌هایی است که می‌تواند منجر به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا شود لذا بر اساس همین طرح ورود خودروهای غیربومی به استان‌های کشور ممنوع است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با اذعان به اینکه هشدارهای وی در خصوص همه‌گیری کرونا در کشور در حال تحقق است، تصریح کرد: مسؤولان وزارت بهداشت از مدت‌ها قبل هشدارهای لازم در خصوص همه‌گیری کرونا در کشور را داده بودند که آمارهای وزارت بهداشت در خصوص میزان افراد مبتلا به این ویروس در کشور نشان‌دهنده همین امر است.

قربانی با اشاره به مفاد پروتکل‌های سخت‌گیرانه در کشور افزود: دیروز این پروتکل توسط وزارت کشور اعلام‌شده و بر این اساس تعداد کارمندان دولت در این ایام به یک‌سوم، بسیاری از مغازه‌ها و صنوف تعطیل و ترددهای بین استانی و بین‌شهری به‌شدت در حال کنترل است تا بتوانیم هر چه سریع‌تر کرونا را کنترل کنیم.

وی یکی از راه‌های کنترل ویروس کرونا در کشور را استفاده از قوه قهریه دانست و بیان کرد: اگرچه ۶۰ درصد مردم با مسؤولان وزارت بهداشت در کنترل کرونا و خود قرنطینه کردن همکاری داشتند ولی برای بهترشدن شرایط باید از قوه قهریه استفاده می‌کردیم و بر این اساس اگر هر فردی بدون پلاک بومی وارد شهری شود ۵۰۰ هزار تومان جریمه و خودروی آن فرد یک ماه توقیف می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از احتمال شیوع موج دوم کرونا در استان گیلان گفت: هنوز شواهدی از موج دوم شیوع کرونا را در گیلان حس نکردیم ولی اگر مردم توصیه‌ها را جدی نگرفته و در خیابان‌ها تردد کنند موج دوم کرونا در گیلان شروع و در آن صورت کنترل آن بسیار سخت می‌شود.

قربانی با درخواست از مردم در خصوص توجه به شعار در خانه می‌مانیم تصریح کرد: شعارهای ما همان شعار خود مراقبتی و خود نظارتی در مقابل ویروس است بنابراین تنها با کمک مردم کند شدن شیب بیماری در گیلان تحقق پیدا می‌کند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !