امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۹:۵۱:۲۵ - پنج شنبه ۷ فرو ۱۳۹۹
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ظرفیت ۳۰ تنی صادرات در بندر شمالی کشور/ تامین غذای ۸ میلیارد نفر از طریق دریا
گیلنا- عضو هیئت عامل، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر ایجاد ظرفیت ۳۰ میلیون تنی در بنادر شمال کشور گفت: سازمان بنادر و دریانوردی ظرفیت خوبی را در بنادر کشور به‌ویژه شمال ایجاد کرده است و بنادر کوچک و بزرگ شمال به‌مانند انزلی، امیرآباد و نوشهر، فریدون‌کنار و آستارا […]

گیلنا- عضو هیئت عامل، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر ایجاد ظرفیت ۳۰ میلیون تنی در بنادر شمال کشور گفت: سازمان بنادر و دریانوردی ظرفیت خوبی را در بنادر کشور به‌ویژه شمال ایجاد کرده است و بنادر کوچک و بزرگ شمال به‌مانند انزلی، امیرآباد و نوشهر، فریدون‌کنار و آستارا دارای ظرفیت زیادی است.

90 درصد صادرات دنیا از طریق دریا انجام می‌شود/ظرفیت ۳۰ تنی صادرات در بندر شمالی کشور

به گزارش گیلنا از بندر انزلی، فرهاد منتظر کوهساری در حاشیه بازدید از مجتمع بندر انزلی و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان بنادر در این شرایط سخت به شبانه‌روزی در حال فعالیت برای تأمین مایحتاج مردم گیلان هستند، اظهار کرد: همکارانم در سازمان بنادر و دریانوردی گیلان به‌صورت شبانه‌روزی در این شرایط سخت کرونایی در حال تخلیه بار و بارگیری هستند تا مشکلی برای مردم گیلان در هیچ حوزه‌ای ایجاد نشود.

وی با اشاره به اهداف بازدید خود از مجتمع بندر انزلی گفت: نیروهای بنادر و دریانوردی گیلان به‌صورت شیفتی در حال فعالیت بوده و باید از تمامی امکانات بهداشتی به‌مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی برخوردار شوند که خوشبختانه همه امکانات برای آنان فراهم بوده است.

عضو هیئت عامل ،معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اذعان به اینکه در بنادر بندر انزلی نیازهای اساسی کشور تأمین می‌شود، تصریح کرد: باید بازدیدها از بنادر کشور به‌ویژه بندر انزلی به‌صورت مستمر انجام شود زیرا کالاهای اساسی کشور در این بنادر تأمین‌شده و باید به‌صورت شیفتی و شبانه‌روزی در این مکان فعالیت انجام شود.

کوهساری با اشاره به وضعیت تجهیزات و امکانات در مجتمع بندر انزلی افزود: باید مسؤولان کمبودات را شناسایی و برای رفع آن از تمام ظرفیت‌ها به‌ویژه بخش خصوصی استفاده کنند که کارهای خوبی در این حوزه در حال انجام‌شده است.

وی با تأکید بر ایجاد ظرفیت ۳۰ میلیون تنی در بنادر شمال کشور بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی ظرفیت خوبی را در بنادر کشور به‌ویژه شمال ایجاد کرده است و بنادر کوچک و بزرگ شمال به‌مانند انزلی، امیرآباد و نوشهر، فریدون‌کنار و آستارا دارای ظرفیت زیادی است ولی عملکرد ما نسبت به ظرفیت بنادر به‌صورت حداقلی است.

عضو هیئت عامل ،معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی لازمه پیشرفت استان‌های شمالی کشور را توجه بنادر این استان‌های شمالی کشور به کشورهای همسایه عنوان کرد و گفت: با ایجاد راهکارهایی به‌مانند فراهم آوردن شرایط ترانزیت به کشورهای منطقه، فراهم آوردن صادرات و واردات و تأمین نیازهای داخلی باقیمت پایین‌تر باعث ایجاد پیشرفت و ایجاد اشتغال در بنادر استان‌های شمالی کشور می‌شود.

کوهساری با اشاره به برگزاری همایش با حضور کشورهای خارجه در خردادماه امسال در بندر انزلی تصریح کرد: سعی داریم یک همایش با حضور کشورهای هند، روسیه و ایران در گیلان و بندر انزلی برگزار کنیم تا روند احداث کریدور شمال به جنوب تسریع بخشیده و با ایجاد بنادر در حاشیه دریای خزر مثل آستارا خان بتوانیم قیمت تمام‌شده کانتینر را کاهش داده و باعث توسعه بازرگانی در این منطقه شود.

وی با بیان اینکه سعی داریم تجهیزات موردنیاز برای بنادر بندر انزلی را فراهم کنیم اظهار کرد: دو دستگاه مکنده غلات ۳۰۰ تنی و پروژه‌های سرمایه‌گذاری خوبی در بندر در حال انجام است و در سال جدید تصویب‌شده و به‌زودی ابلاغ می‌شود تا از همه ظرفیت‌ها برای تأمین تجهیزات استفاده کنیم که قطعاً انجام این کار باعث پیشرفت انزلی خواهد شد.

عضو هیئت عامل ،معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اذعان به اینکه صادرات ۹۰ درصد کالاهای جهان از طریق دریا انجام می‌شود، تصریح کرد: در دنیا غذای هشت میلیارد نفر از طریق دریا تأمین‌شده و جمهوری اسلامی ایران هم از این قاعده مستثنا نیست به همین دلیل و با توجه به سال جهش تولید بنادر در بحث سرمایه‌گذاری و فرآوری و ارزش‌افزوده‌ای از این طریق ایجاد می‌شود برنامه ویژه‌ای دارد که قطعاً در راستای جهش تولید تأثیرگذار است‌.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !