امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۷:۱۱:۰۴ - سه شنبه ۲۷ اسف ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فداکاری کادر پزشکی در حافظه ملت می‌ماند/ غربالگری ۸۲ درصدی گیلانیان در طرح بسیج ملی کرونا
گیلنا- رئیس‌جمهور با بیان اینکه دوران بیماری کرونا دیر یا زود به پایان می‌رسد و این فداکاری‌ها است که در تاریخ باقی خواهد ماند، گفت: ما ملت قدردانی داریم، این رشادت‌ها در حافظه ملت با تا ابد باقی خواهد ماند. به گزارش گیلنا از رشت، حسن روحانی، رئیس‌جمهور طی تماس ویدیوکنفرانس با ارسلان سالاری، رئیس […]

گیلنا- رئیس‌جمهور با بیان اینکه دوران بیماری کرونا دیر یا زود به پایان می‌رسد و این فداکاری‌ها است که در تاریخ باقی خواهد ماند، گفت: ما ملت قدردانی داریم، این رشادت‌ها در حافظه ملت با تا ابد باقی خواهد ماند.

فداکاری کادر پزشکی در حافظه ملت می‌ماند/بستری ۷۰۰۰ بیمار طی یک ماه اخیر در گیلان

به گزارش گیلنا از رشت، حسن روحانی، رئیس‌جمهور طی تماس ویدیوکنفرانس با ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بیمارستان رازی رشت با در جریان جزئیات آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در سطح استان و اقدامات مقابله‌ای با آن قرار گرفت.

رشادت کادر درمان در حافظه ملت تا ابد باقی خواهند ماند

رئیس‌جمهور در این نشست کادر درمان را در این روزهای سخت و بحرانی، پناهی برای مردم خواند و اظهار کرد: ما ملت قدردانی داریم، این رشادت‌ها در حافظه ملت با تا ابد باقی خواهد ماند.

 وی با بیان اینکه دوران بیماری کرونا دیر یا زود به پایان می‌رسد و این فداکاری‌ها است که در تاریخ باقی خواهد ماند، افزود: ایثارگری‌های کنونی پزشکان و پرستاران همچون ایثار رزمندگان در زمان جنگ است و شاهد فداکاری‌های این قشر هستیم.

تجهیزات مقابله با کرونا به مقدار لازم در کشور تولید و توزیع می‌شود

رئیس‌جمهور با تأکید بر تأمین تجهیزات و لوازم موردنیاز کادر درمان گفت: دولت با تمام امکانات و توان خود، پشتیبان کادر حوزه سلامت است و تأمین نیازمندی‌ها، با همکاری سازمان‌های ذی‌ربط به هر مقدار که لازم باشد، تولیدشده و در اختیار بیمارستان‌های سراسر کشور قرار می‌گیرد.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از زحمات بی‌شائبه خط مقدم مبارزه با کرونا، کادر درمان، نیروهای بسیج و بخش خصوصی بیان کرد: به حول قوه الهی در هفته‌های آینده با کم شدن بار بیماری، از این مقطع سخت نیز عبور خواهیم کرد.

بستری ۷۰۰۰ بیمار طی یک ماه اخیر در گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این گفت‌وگو با بیان اینکه از چهار هفته پیش تاکنون بالغ‌بر ۷۰۰۰ بیمار در ۲۹ بیمارستان دولتی و خصوصی بستری شدند، اظهار کرد: تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ نفر از این بیماران بهبود و ترخیص شده‌اند.

غربالگری ۸۲ درصدی گیلانیان در طرح بسیج ملی کرونا

ارسلان سالاری از ثبت‌نام ۸۲ درصدی گیلانیان در طرح بسیج ملی غربالگری خبر داد و افزود: در این طرح ۳۰۰۰ بیماریابی صورت گرفته، ۷۵۰ نفر به بیمارستان‌ها ارجاع شده‌اند و مابقی نیز برای مداوا در منزل تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه دو هزار تخت مراکز درمانی به بیماران آنفولانزایی اختصاص‌یافته، گفت: گرچه تعداد بستری‌ها حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش‌یافته اما ۳۰ تا ۵۰ درصد از کادر درمانی ما بیمار و از چرخه درمان خارج‌شده‌اند.

هفت پزشک و پرستار گیلانی براثر کرونا جان باختند

دبیر ستاد مقابله با کروناویروس گیلان با بیان اینکه چهار هزار پرستار و حدود یک هزار پزشک در حوزه سلامت گیلان به مداوای بیماران مشغولند، افزود: به دلیل در صف اول بودن کادر درمانی با کروناویروس تاکنون هفت پزشک و پرستار جان خود را برای احیا سلامت در گیلان ازدست‌داده‌اند.

افزایش بار بیماری و کمبود تجهیزات بهداشت فردی دلیل جانباختن کادر درمان

سالاری در پاسخ به سؤال رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه چرا کادر درمانی در گیلان بیمار شده و تعدادی نیز جان‌باخته‌اند، خاطرنشان کرد: علیرغم دیر متوجه شدن از شیوع کروناویروس در گیلان و افزایش بار بیماری در این استان، به لحاظ تجهیزات فردی و‌ بهداشت فردی کادر درمان نیز در مضیقه بودیم و بعضاً نیز هستیم.

آمادگی گیلان برای ایجاد ۱۰۰۰ تخت نقاهت گاهی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه نخستین نقاهتگاه کشور با ظرفیت ۱۸۴ تخت در گیلان راه‌اندازی شد، تصریح کرد: با احتساب مراکز نقاهتگاهی در شهرستان، ظرفیت تخت‌ها به ۵۰۰ رسیده و با همکاری ارتش زمینه افزایش تخت‌های نقاهتگاهی تا ۱۰۰۰ تخت نیز وجود دارد.

پنج درصد کرونایی‌های گیلان مسافر هستند

وی با بیان اینکه پنج درصد مبتلایان به کروناویروس در گیلان را مسافرین تشکیل می‌دهند، گفت: متأسفانه حضور مسافرین در استان علاوه بر شیوع آن در داخل موجب افزایش شیوع آن در سایر استان‌ها می‌شود.

سالاری با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۸۰ بیمار بدحال در مراکز بیمارستانی داریم که ۱۰۰ تن از آن‌ها به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند، بیان کرد: به نظر می‌رسد سیر شیوع انتقال بیماری در گیلان داخلی باشد و بعید میدانم شیوع آن از خارج از کشور باشد.

کمبود تجهیزات بهداشت فردی و درمانی در گیلان

دبیر ستاد مقابله با کروناویروس در گیلان با اشاره به کمبود تجهیزات بهداشتی و درمانی در استان، گفت: تهیه تجهیزات در گیلان ازجمله در مراکز خصوصی به‌اندازه مردم به‌ویژه کادر درمان وجود ندارد و لازم است سیر تولید تجهیزات و همچنین واردات ملزومات بهداشت فردی کادر درمان در گیلان تسریع شود.

افزایش ۳۰ تخت ICU در بیمارستان رازی

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های تخت‌های مراقبت ویژه در گیلان در حال افزایش است، افزود: بیمارستان رازی سانتر بیماری کرونا است و روزانه ۳۰۰ بیمار در ۱۸ بخش بستری‌شده و در تلاشیم تا ۳۰ تخت ICU را در این بیمارستان راه‌اندازی کنیم.

گفتنی است در این نشست ویدیو کنفرانس، قدیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز رئیس‌جمهور را از آخرین جزئیات شیوع و کنترل بیماری کرونا قرارداد./ فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !