امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۰۲:۱۲ - یکشنبه ۲۵ اسف ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تشدید کنترل و غربالگری‌ها در خروجی‌های گیلان
گیلنا – نماینده عالی دولت در گیلان از تشدید کنترل و غربالگری مردم در خروجی‌های استان خبر داد و گفت: طبق توافق با استانداران قزوین، اردبیل و مازندران؛ موضوع غربالگری با جدیت بیش‌تر در محورهای خروجی استان‌ها رعایت و نیز محدودیت‌های تردد اجرا می‌شود. به گزارش گیلنا از رشت، ارسلان زارع در جلسه ستاد مدیریت […]

گیلنا – نماینده عالی دولت در گیلان از تشدید کنترل و غربالگری مردم در خروجی‌های استان خبر داد و گفت: طبق توافق با استانداران قزوین، اردبیل و مازندران؛ موضوع غربالگری با جدیت بیش‌تر در محورهای خروجی استان‌ها رعایت و نیز محدودیت‌های تردد اجرا می‌شود.

تشدید کنترل و غربالگری‌ها در خروجی‌های گیلان

به گزارش گیلنا از رشت، ارسلان زارع در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا استان با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های مهم و مؤثر در خانه ماندن مردم، نقش‌آفرینی مؤثر اصناف است، اظهار کرد: انجام این مهم به سازمان صمت سپرده و مقررشده که ساعت کار اصناف در عصر، ساعت ۱۹ باشد و انتظار است اتحادیه‌ها و بازرسان نیز تسهیل‌گر انجام این مصوبه باشند.

وی با تأکید بر لزوم ارائه هشدارهای لازم به شهروندان در مکان‌هایی که تجمع افراد زیاد است، خواستار توجه فزون‌تر به این مهم به‌ویژه از سوی اصناف شد تا تجمعات انسانی کمتر و توصیه‌های بهداشتی به‌دقت رعایت شود.

استاندار گیلان بر لزوم به حداقل رساندن حضور مسافران در نوروز تأکید کرد و گفت: شرایط گیلان با استان‌های دیگر متفاوت است و باید آموزش‌های لازم به هم‌وطنان برای پرهیز از انجام سفر، رعایت توصیه‌های بهداشتی، خود مراقبتی و دیگر مراقبتی ارائه شود.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین از تشدید کنترل و غربالگری مردم در خروجی‌های استان خبر داد و تصریح کرد: طبق توافق با استانداران قزوین، اردبیل و مازندران؛ موضوع غربالگری با جدیت بیش‌تر در محورهای خروجی استان‌ها رعایت و نیز محدودیت‌های تردد اجرا می‌شود.

سالاری با اشاره به کاهش تعداد شعبه‌های بانک‌ها و نیز نفراتی که در بانک‌ها فعالیت دارند، بر ضرورت توجه به انتقال اسکناس بین شهروندان و تولید محتواهای آموزشی مبنی بر گسترش آلودگی‌ها از این طریق، تأکید کرد.

زارع با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال بیان کرد: به همه شهرستان‌ها و فرمانداران ابلاغ شود پیشگیری‌های لازم را برای جلوگیری از تجمع‌های انسانی به بهانه این مناسبت انجام دهند.

وی همچنین خواستار نظارت بیشتر بر اصناف و شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده مواد ضدعفونی شد و گفت: لازم است توزیع مواد ضدعفونی به‌صورت فراگیر در سراسر استان در اختیار همه مردم باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه هیچ کمبودی برای تأمین اقلام موردنیاز ازجمله میوه و سایر ملزومات ایام نوروز در بازار وجود ندارد، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برنامه‌ریزی خوبی برای کنترل بازار دارد ازاین‌رو از مردم می‌خواهیم که از هرگونه تجمع جهت تهیه اقلام موردنیاز، خودداری کنند.

زارع در خصوص تأمین نیازمندی‌های دوزندگان و خیاطان برای تولید اقلام بهداشتی نیز گفت: باید از ظرفیت فنی و حرفه‌ای استفاده شود و تأمین اجتماعی استان هم همکاری‌های لازم را در این خصوص داشته باشد.

وی درباره فراهم کردن امکانات لازم در مراکز بهداشتی و خانه‌های سلامت تصریح کرد: به‌منظور اجرای هرچه بهتر طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، خطوط تلفن ثابت بدون هزینه اشتراک به‌صورت موقت به این مجموعه‌ها داده می‌شود.

استاندار گیلان آموزش و ارائه توصیه‌های بهداشتی به‌صورت مستمر را مورد تأکید قرارداد و افزود: باید پایش محیطی و ضدعفونی کردن محیط‌های شهری و روستایی موردتوجه باشد و در اجرای این مهم علاوه بر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، از ظرفیت سپاه و نیروی زمینی ارتش استفاده شود.

نماینده عالی دولت در گیلان خواستار پیگیری مستمر رئیس کارگروه بهداشت و درمان ستاد کرونای استان برای تأمین وسایل حفاظت شخصی از وزارت بهداشت شد تا نیازمندی‌ها در این حوزه به‌ویژه ماسک N95 برای بیمارستان‌های دولتی و خصوصی تأمین شود.

زارع با قدردانی از تلاش‌های همه کارگروه‌های ستاد و نیز کوشش‌های فداکارانه کادر درمان استان که در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند، تصریح کرد: مردم استان درمجموع، همکاری‌های خوبی داشته‌اند و یکی از مصادیق بارز آن اینکه باگذشت پنج روز از اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، ۷۰ درصد جمعیت استان پایش شده‌اند.

وی با یادآوری مشارکت بالغ‌بر هفت هزار و ۵۰۰ بسیجی و دو هزار و ۵۰۰ بهورز و مراقبان سلامت در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا ابراز امیدواری کرد که تا پایان ۲۶ اسفندماه جاری، قریب به‌اتفاق جمعیت استان پایش شوند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !