امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۷:۰۵:۳۷ - سه شنبه ۲۰ اسف ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کوتاهی دولت در قبال گیلان!
گیلنا- سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی شرایط استان گیلان را قرمز و اضطراری خواند و از دولت خواست در این شرایط حساس توجه ویژه‌ای به گیلان کند. به گزارش گیلنا از رشت، اسدالله عباسی، با اشاره به دلایل برگزاری جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان با وزیر بهداشت و رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بعد […]

گیلنا- سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی شرایط استان گیلان را قرمز و اضطراری خواند و از دولت خواست در این شرایط حساس توجه ویژه‌ای به گیلان کند.

کوتاهی دولت در قبال گیلان/ رئیس‌جمهور با تعطیلی ادارات گیلان مخالف است

به گزارش گیلنا از رشت، اسدالله عباسی، با اشاره به دلایل برگزاری جلسه مجمع نمایندگان استان گیلان با وزیر بهداشت و رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بعد از گذشت بیش از دو هفته از شیوع ویروس کرونا در کشور و گیلان متأسفانه هنوز برخی از مسؤولان و مردم این ویروس خطرناک را جدی نگرفته‌اند به همین منظور امروز جلسه‌ای فوری را با وزیر بهداشت و رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم.

وی با اشاره به شرایط خطرناک و وضعیت قرمز در گیلان گفت: دامنه شیوع ویروس کرونا در گیلان در حال بیشتر شدن است اما هنوز علیرغم هشدارهای فراوان شرایط در این استان توسط مسؤولان کشوری اضطراری اعلام‌نشده و استان با همان امکانات درمانی خود در حال فعالیت است هرچند اقدامات خوبی در این خصوص اندیشیده شده است.

شرایط گیلان اضطراری اعلام شود

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اضطراری نشدن وضعیت استان گیلان به دلیل شیوع ویروس کرونا بیان کرد: با توجه به شرایط موجود باید وضعیت استان گیلان اضطراری اعلام می‌شد تا امکانات درمانی بهداشتی و تجهیزات برای کنترل ویروس کرونا به گیلان اعزام کنند.

عباسی با اذعان به اینکه شرایط استان گیلان بسیار خاص و حساس است، تصریح کرد: در جلسه امروز مجمع نمایندگان استان با وزیر بهداشت، دکتر نمکی طرح محدودیت در رفت‌وآمد را مانند استان قم برای استان گیلان پیشنهاد داد تا در این استان اجرایی شود که با توجه به خاص و حساس بودن شرایط در استان گیلان مقرر شد در این خصوص هر چه سریع‌تر تصمیم‌گیری صورت گیرد.

حضور پلیس‌راه در ورودی گیلان

وی با اعلام اینکه استان گیلان در معرض خطر بسیار جدی است، گفت: در استان گیلان به دلیل کمبود امکانات امکان خدمات‌دهی درمانی به هم‌وطنان بومی هم وجود ندارد چه برسد برای مسافران، لذا باید تمهیدات خاصی در مورد ورودی‌های استان گیلان اتخاذ شود.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حضور فیزیکی پلیس‌راه در محورهای ورودی استان گیلان تصریح کرد: این امکان وجود دارد تا مسافرانی که وارد استان می‌شوند خودشان آلوده بوده و یا با ابتلا به ویروس کرونا استان ما را ترک کنند اما متأسفانه در ورودی‌های استان به‌مانند چابکسر و رودبار حضور پلیس‌راه صرفاً یک حضور فیزیکی بوده و قرنطینه در آن انجام نمی‌شود و مسافران در بعضی مواقع به‌راحتی وارد استان گیلان می‌شوند.

انتقاد از عدم تعطیلی ادارات گیلان

عباسی همچنین یکی از ایرادات وارده به استان گیلان را عدم تعطیلی و یا محدودسازی ادارات دانست و افزود: وزیر بهداشت در نامه به رئیس‌جمهور خواستار تعطیلی ادارات و یا محدودسازی آن در استان گیلان شد اما رئیس‌جمهور با این درخواست مخالفت کرد لذا در جلسه امروز مقرر شد رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه سران قوا تعطیلی ادارات گیلان را مطرح کند.

وی با اشاره به عدم سختگیری در استان گیلان گفت: باید رفت‌وآمد و عبور و مرور در شهرستان‌های استان گیلان محدودشده و مردم خود را در منازل قرنطینه کنند زیرا در غیر این صورت زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع نمی‌شود.

افتتاح بیمارستان لنگرود و تالش اقدام شتاب‌زده است

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اذعان به اینکه افتتاح سریع بیمارستان شهرستان‌های لنگرود و تالش یک اقدام شتاب‌زده است تصریح کرد: هنوز بسیاری از بیمارستان‌های پایلوت درمان بیماران کرونایی در استان گیلان از حداقل امکانات برخوردار نیستند به‌طوری‌که هنوز در بیمارستان رودسر دستگاه اکسیژن ساز و سی‌تی‌اسکن وجود نداشته و باید در رشت این دستگاه پر شود و یا هنوز پرستاران و کادر درمانی این بیمارستان از تجهیزات حفاظت شخصی و ماسک N95 برخوردار نیستند.

قرنطینه استان باید علمی باشد

عباسی با بیان اینکه قرنطینه کردن یک منطقه باید به‌صورت علمی انجام شود، اظهار کرد: در خصوص قرنطینه کردن استان باید شورای تأمین استان تشکیل و همه جوانب را در نظر بگیریم تا شاهد کمترین آثار و آسیب امنیتی و اجتماعی در این خصوص باشیم.

وی به کمبود تجهیزات پزشکی در استان گیلان اشاره کرد و افزود: نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند اما وقتی امکاناتی را برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان فراهم نکردیم از دست این افراد چه‌کاری برمی‌آید، تاکنون حمایت‌های دولت از گیلان فقط به‌صورت نظر دهی بوده است.

دولت در خصوص گیلان کوتاهی کرده است

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه دولت تاکنون در خصوص استان گیلان کوتاهی کرده است، گفت: در این دو هفته که کرونا در گیلان شیوع پیداکرده است علیرغم پیگیری‌های بسیار دولت در خصوص گیلان بسیار کوتاهی کرده و انتظار ما این است تا پایان هفته، هیئت دولت و شورای هماهنگی سران قوا تصمیماتی مهم در خصوص گیلان و به‌منظور شیوع ویروس کرونا اتخاذ کنند.

عباسی با قدردانی از تلاش‌های سپاه قدس گیلان برای احداث بیمارستان سیار در محوطه بیمارستان رازی بیان کرد: امیدوارم کادر درمانی سپاه پاسداران بسیج مردمی با حضور در گیلان به کمک دانشگاه علوم پزشکی آمده تا بتوانیم از شر این ویروس به‌زودی خارج شویم.

ضرورت اعزام کادر درمانی و پرستاران استان‌های دیگر به گیلان

وی با اعلام پیشنهاد فراخوان وزارت بهداشت برای حضور پرستاران در استان گیلان بیان کرد: پیشنهاد ما به دولت این است که به وزیر بهداشت اختیار کامل بدهد تا در ستاد پشتیبان مبارزه با ویروس کرونا با اعلام فراخوان بتواند پرستاران و کادر درمانی استان‌های دیگر را به گیلان اعزام کند.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر برخورد جدی با پزشکان بی تعهد گفت: در این دو هفته کادر درمانی استان گیلان فداکاری‌های بسیاری انجام داده و در خط مقدم مبارزه با کرونا بودند اما یک عده پزشک بی‌تعهد از حضور در بیمارستان و مراکز درمانی خودداری کردند که قطعاً با آنان برخورد بسیار جدی می‌شود.

عباسی با درخواست از مردم در خصوص عدم تردد در معابر عمومی گیلان افزود: از مردم عاجزانه درخواست دارم در منازل خود مانده و با یک عطسه یا سرفه به مراکز درمانی مراجعه نکنند زیرا بیمارستان و مراکز درمانی استان گیلان آلوده بوده و ممکن است به بیماری کرونا مبتلا شوند./ فارس

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !