امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۵۷:۴۱ - دوشنبه ۱۹ اسف ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس سازمان صمت گیلان خبر داد؛
تولید اقلام بهداشتی در گیلان به ۱۴ واحد صنعتی رسید
به گزارش گیلنا از رشت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در کمیته پشتیبانی ستاد مقابله با کرونا از نظارت بازرسین مستقر در واحدهای صنعتی بر زنجیره تولید اقلام بهداشتی خبر داد و گفت: بازرسین سازمان در واحدهای صنعتی مرتبط مستقر شده اند و با اضافه شدن ۶ واحد صنعتی دیگر در این هفته […]

به گزارش گیلنا از رشت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در کمیته پشتیبانی ستاد مقابله با کرونا از نظارت بازرسین مستقر در واحدهای صنعتی بر زنجیره تولید اقلام بهداشتی خبر داد و گفت: بازرسین سازمان در واحدهای صنعتی مرتبط مستقر شده اند و با اضافه شدن ۶ واحد صنعتی دیگر در این هفته به ظرفیت تولید اقلام بهداشتی، تعداد تولید کنندگان این اقلام به ۱۴ واحد در گیلان رسید.
فرهاد دلق پوش با بیان اینکه مدیران فهیم واحدهای صنعتی در این شرایط بحرانی پای کار هستند، افزود: پیش ازشرایط بحرانی کنونی، تعداد واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی مرتبط با پیشگیری از کرونا در استان فقط دو مورد بود که با پیگیری همکاران سازمان صمت گیلان و به کارگیری ظرفیت های موجود در بخش خصوصی در هفته گذشته به هشت واحد رسیده بود که هم اکنون ۶واحد دیگر نیز به این واحدها افزوده شده است که در مجموع ۱۴واحد صنعتی برای تولید انواع ژل، محلول و مایع ضد عفونی کننده و شوینده و ماسک، آستین همت را بالا زده اند.
وی تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد بستری شدن مشکوک به کرونا و همچنین مبتلایان به کرونا، مصرف این اقلام در مراکز درمانی رو به تزاید است و حفاظت از تیم خط مقدم درمان؛ پزشکان مجاهد، پرستاران و کلیه کادر درمانی غیرتمند که هر لحظه در مواجهه و مبارزه با بیماری هستند در اولویت است.
دکتر دلق پوش اضافه کرد: در صورت تامین مواد اولیه برای تولید، ظرفیت ها قابل افزایش است و انشاا…شاهد رفع نیازمندی اقلام ضد عفونی کننده و بهداشتی و اشباح بازار در این زمینه باشیم.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون روزانه بیش از هفت هزار لیتر مواد شوینده ضد عفونی کننده فقط برای سطوح و معابر تولید و مصرف می شود.
این مسئول تامین مواد اولیه برای تولید اقلام بهداشتی را چالشی برای افزایش بیشتر تولیدات دانست و تصریح کرد: در صورت تامین مواد اولیه برای این واحدها ، ظرفیت تولید به دو یا حتی سه برابر میزان کنونی فابل افزایش است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: هم اکنون۳۰ هزارعدد ماسک توسط چهار واحد صنعتی و انواع محلول، ژل و اسپری بیش از ۱۲ هزار لیتر و همچنین ۶۰۰ هزارعدد پد الکلی نیز به صورت روزانه توسط ۱۰ واحد صنعتی دارای مجوز تولید می شود.
فرهاد دلق پوش در خصوص توزیع اقلام بهداشتی در سطح شهر اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا، وظیفه تولید اقلام مواد بهداشتی و پیشگیرانه بعهده سازمان صمت است که پس از تولید مستقیماً در اختیار معاونت غذا و دارو و نمایندگان وزارت بهداشت گذاشته می شود تا در مورد نحوه توزیع و عرضه آن اقدام نمایند.
وی یاد آور شد: البته بغیر از این واحدها، حداقل ۵ واحد صنعتی دیگر نیز در شرف اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی هستند که تا پایان سال به چرخه تولید اقلام بهداشتی در گیلان خواهند پیوست.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !