گیلنا – سرهنگ رحیم شعبانی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان گفت: فردی که اقدام به گرانفروشی ماسک در شهرستان رشت می‌کرد، دستگیر شد.

 

به گزارش گیلنا از لاهیجان رئیس پلیس آگاهی استان گفت: فردی که اقدام به گرانفروشی ماسک در شهرستان رشت می‌کرد، دستگیر شد.

سرهنگ رحیم شعبانی با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت خبر گرانفروشی ماسک در یکی از فروشگاه‌های شهر رشت، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پس از تحقیقات نامحسوس به عمل آمده مشخص شد فردی در فروشگاه مورد نظر ماسک را با ۱۰ برابر قیمت واقعی می‌فروشد افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی به همراه نماینده تعزیرات حکومتی با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این مکان ۷۴ عدد ماسک خارجی کشف و در این رابطه متهم ۴۵ ساله با تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان در پایان با اشاره به اینکه افراد سودجود با بهره‌گیری از جو روانی حاکم بر جامعه اقدام به گرانفروشی یا احتکار اقلام مورد نیاز مردم می‌کنند از شهروندان خواست، ضمن هوشیاری کامل، هرگونه اقدام افراد فرصت طلب مبنی بر افزایش قیمت و احتکار را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف لوازم بهداشتی احتکار شده در لاهیجان

فرمانده انتظامی لاهیجان از کشف لوازم بهداشتی احتکار شده در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قاسم جانعلی‌پور با اعلام این خبر گفت: با توجه به شرایط موجود و احتمال احتکار کالاهای بهداشتی توسط افراد سودجو، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پس از تحقیقات و بررسی‌های نامحسوس مشخص شد یک داروخانه و دو مغازه فروش لوازم بهداشتی اقدام به احتکار اقلام خود کرده‌اند افزود: ماموران پلیس آگاهی و امنیت عمومی به همراه نماینده اداره بهداشت با هماهنگی قضائی به محل‌های مورد نظر اعزام شدند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این مکان‌ها هزار و ۱۰۰ عدد ماسک،۲۰۰ عدد دستکش و ۶۰ بطری الکل احتکار شده کشف شد.

سرهنگ جانعلی‌پور با اعلام اینکه در این رابطه ۳ متهم ۲۷ ، ۳۰ و ۳۲ ساله به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند تصریح کرد: با توجه به دستور قضائی، اقلام کشف شده در بین مردم توزیع شد.

فرمانده انتظامی لاهیجان در پایان با اشاره به نیاز مردم به اقلام بهداشتی و سوء استفاده سودجویان از شهروندان خواست، هرگونه گران فروشی و احتکار را سریعاً از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.