امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۲۰:۴۳:۵۸ - جمعه ۲۵ بهم ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وقتی بازگشایی راه های رودبار به قزوین سپرده می شود
گیلنا- استان قزوین به‌عنوان معین استان گیلان موظف است در بحث بازگشایی راه‌های روستایی شهرستان رودبار اقدام کند، نیروها و تجهیزات نیز از استان قزوین به گیلان اعزام شده‌اند و البته مدیرکل مدیریت بحران قزوین نیز اعلام کرده استان قزوین آمادگی کمک در زمینه‌های دیگر را نیز دارد.   به گزارش گیلنا از رودبار، در […]

گیلنا- استان قزوین به‌عنوان معین استان گیلان موظف است در بحث بازگشایی راه‌های روستایی شهرستان رودبار اقدام کند، نیروها و تجهیزات نیز از استان قزوین به گیلان اعزام شده‌اند و البته مدیرکل مدیریت بحران قزوین نیز اعلام کرده استان قزوین آمادگی کمک در زمینه‌های دیگر را نیز دارد.

 

به گزارش گیلنا از رودبار، در پی بارش کم‌سابقهٔ برف در استان گیلان از یک‌شنبه شب تا غروب سه‌شنبه، خسارت‌های متعددی در حوزهٔ راه‌ها، ساختمان‌ها، خدمات و حتی خسارات جانی به مردم این استان وارد شده است. میزان بارش برف در شهرها و روستاهای مختلف این استان، بین ۵ الی ۶۰ سانتی‌متر و در ارتفاعات حتی به یک‌متر نیز رسیده است. در پی این حادثه، استان قزوین به‌عنوان استان معین برای گیلان معرفی شده و از ساعات ابتدایی این حادثه، فعالیت‌های خود را در زمینه‌های گوناگون از قبیل راهداری و امدادرسانی آغاز نموده است.قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین می‌گوید: با توجه به بارش شدید برف در استان گیلان، نیروهای اداره‌برق، هلال‌احمر، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و هم‌چنین نیروهای اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین از صبح روز ۲۲ بهمن در استان گیلان مشغول خدمات‌رسانی هستند. وی در ادامه افزود: شب گذشته جلسهٔ شورای هماهنگی مدیریت بحران با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در استان گیلان برگزار شد که بنده نیز در این جلسه حضور داشتم و طبق تصمیماتی که گرفته شد بازگشایی راه‌های روستایی شهرستان رودبار به اداره‌کل مدیریت بحران استان قزوین واگذار شد.

این در حالی است که روستاهای زیادی در استان گیلان در محاصره برف هستند و از این جهت مدیریت بحران قزوین و عوامل راهداری که به منطقه اعزام شده‌اند کار سخت و البته مهم و حساسی پیش رو دارند. چرا که بازگشایی معابر روستایی ارتباط مستقیم به سلامتی و جریان زندگی مردم روستاها دارد.

برق ۸۰ هزار مشترک گیلانی قطع است

برف در استان گیلان خسارت‌ها و مشکلات فراوانی در حوزه‌های مختلف از جمله مسدود شدن راه‌های اصلی و فرعی، قطع برق و آب تعداد کثیری از مشترکین و حتی خسارات جانی به هم‌وطنان عزیز ما در این استان وارد کرده است، تا جایی‌که این بارش‌ها، تعدادی کشته و مصدوم نیز بر جای گذاشت. مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در رابطه با خسارت‌های ناشی از برف در استان گیلان اظهار می‌کند: در استان گیلان در اثر پیامدهای ناشی از بارش برف متأسفانه تعدادی از هم‌وطنان ما جان خود را از دست داده و تعداد دیگری نیز مصدوم شدند، هم‌چنین برخی از ساختمان‌ها نیز در این استان آسیب دیده‌اند و برق حدود ۸۰ هزار مشترک گیلانی قطع و برخی از راه‌های اصلی و فرعی این استان نیز مسدود است.

 

استان قزوین آمادگی خدمات‌رسانی در سایر حوزه‌ها را نیز دارد

با توجه به خسارت‌هایی که در حوزه‌های عمرانی و زیرساختی به استان گیلان وارد شده است، لازم است از ظرفیت استان‌های هم‌جوار جهت تسریع در برطرف کردن مشکلات این استان استفاده شود. مهدیخانی در این رابطه عنوان می‌کند: بنده شب گذشته در جلسهٔ شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان گیلان نیز اعلام کردم که استان قزوین این آمادگی را دارد که در همهٔ حوزه‌ها به استان گیلان خدمات‌رسانی کند تا مشکلات این استان هر چه سریع‌تر مرتفع گردد، اما در حال حاضر شرایط به‌گونه‌ای است که تنها نیاز به خدمات‌دهی در حوزهٔ راهداری احساس می‌شود.

 

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به گیلان جهت جبران خسارات ناشی از برف

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه هم شب گذشته در جلسهٔ شورای هماهنگی که در استان گیلان برگزار شد از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای خسارات ناشی از برف در گیلان خبر داد که از این میزان، ۳۰ میلیارد تومان تنخواه از جانب دولت و ۲۰ میلیارد تومان نیز به توانیر اختصاص یافته است.

 

استان قزوین پیش از این نیز در بسیاری از حوادث غیرمترقبه‌ای که در کشور رخ داده بود، به‌عنوان استان معین انتخاب شده و نقش خود را به خوبی ایفا کرده بود. هم‌چنان‌که در حادثهٔ سیل که در ابتدای سال جاری در استان لرستان رخ داد، استان قزوین به‌عنوان معین در حوزه‌های امدادرسانی، بازسازی، بهداشت و درمان در شهرستان دلفان و شهر نورآباد انتخاب شد و خدمات شایسته‌ای را در این استان انجام داد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !