امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۹:۰۹:۴۹ - جمعه ۱۸ بهم ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تاکید نماینده ولی فقیه گیلان از ظرفیت جوانان نخبه
گیلنا- امام‌جمعه رشت با اشاره به دیدار خود با مراکز دانش‌بنیان گفت: فعالیت‌های اعجاب‌انگیزی در گیلان صورت می‌گیرد ازجمله موتورهای جت ایرباس و دیگر صنایع که فعلاً از بردن نام آن‌ها معذوریم. به گزارش  گیلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به رژه نیروی هوایی […]

گیلنا- امام‌جمعه رشت با اشاره به دیدار خود با مراکز دانش‌بنیان گفت: فعالیت‌های اعجاب‌انگیزی در گیلان صورت می‌گیرد ازجمله موتورهای جت ایرباس و دیگر صنایع که فعلاً از بردن نام آن‌ها معذوریم.

به گزارش  گیلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به رژه نیروی هوایی در ۱۹ بهمن‌ماه در محضر امام خمینی (ره) بیان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی نام همافران ارتش جمهوری اسلامی به شایستگی ثبت‌شده، ما نیز  قدردان تلاش‌ها و ایثارگری آنان هستیم.

وی با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، آن را انفجار نور خواند و افزود: در چنین روز مسعودی مردم عزیز، وفاداری خود را به  انقلاب اسلامی نشان داده و در مقابل ظلم و طاغوت با بصیرت تمام ایستادند ازاین‌رو، روز پیروزی انقلاب در حکم عید غدیر است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایجاد تحول انسانی در جامعه بشری، رویارویی با قدرت‌های استکباری، مسجل شدن حقانیت نسخه اسلام برای ملت‌ها از مواردی است که انقلاب اسلامی به دنیا ثابت کرد و مستحکم در این راه گام برداشته است.

خطیب جمعه رشت با اشاره به آغاز فعالیت‌های کشاورزی در استان بیان کرد: طی نشستی با مسؤولان کشاورزی گفتم که مسئله رصد آب، حفاظت و استفاده بهینه از سوی کشاورزان درباره آب باید به‌درستی صورت بگیرد، بنابراین  لایروبی‌های کانال‌های آب و آب بندان‌ها باید از الآن صورت بگیرد تا در زمان کشاورزی، مشکلات آب و کمبود آن متوجه کشاورزان نشود، مسؤولان باید  در زمان لازم بروند و مشکلات کشاورزان را برطرف کنند.

فلاحتی با اشاره به نشست‌های خود با نخبگان و دانش آموزان و جوانان گیلانی خاطرنشان کرد: به همه سازمان‌های تابعه می‌گویم که جوانان نخبه را جذب کنند تا از توانایی و خلاقیت آنان بهره‌مند شوند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به پیروزی‌های پیاپی ارتش سوریه که دست‌پرورده سردار مقاومت شهید سلیمانی بوده‌اند، خاطرنشان کرد: پیروزی‌های جبهه مقاومت و تحقیر آمریکایی‌ها در منطقه، با تفکر مقاومت در منطقه صورت گرفته به سردار سپهبد قاسم سلیمانی تلاش‌های زیادی در این راه کرده است.

فلاحتی با اشاره به انتخابات پیش رو در چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: طبق فرمایش امام خمینی (ره) باید مثل مدرس را برای مجلس، انتخاب کرد، چراکه او ویژگی‌های فراوانی ازجمله، شجاعت، بصیرت، صداقت، وارستگی و مردمی بودن داشت، اگرچه میدانیم  مانند مدرس، نداریم یا بسیار اندک‌اند؛ اما باید تلاش کنیم کسانی را  انتخاب کنیم که حداقل  بخشی از ویژگی‌های مدرس  را  داشته باشد.

وی با اشاره به تکریم و احترام به شخصیت افراد به‌عنوان یکی از راهکارهای تربیتی از نگاه اسلام بیان کرد: احترام و تکریم باید از حد متعارف تجاوز نکند یعنی به حد چاپلوسی نرسد، افراط در تکریم موردپسند اسلام نخواهد بود و آن را رد می‌کند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه تکریم باید به‌اندازه‌ای باشد که فرد را متوقع نکند، گفت: توقعِ ستایش و توقعِ توجه از مردم، منجر به این می‌شود که افراد باهدف تکریم، دست به اعمالی می‌زنند، نه برای رضای خدا در صورتی‌که ما مأموریم به خدمت به مردم.

امام‌جمعه رشت با انتقاد از اینکه برخی‌ها از ما می‌خواهند از برخی سازمان‌ها تقدیر و ستایش به عمل‌آوریم، افزود: ناراحتی از اینکه اگر درجایی بروند و کاری انجام داده و نامشان را در بنر  نزنند به ناله افتاده و انتقاد کنند که چرا مورد تقدیر قرار نگرفته‌اند، این تفکر،  تفکر نادرستی است و به‌هیچ‌عنوان موردپسند اسلام نیست.

فلاحتی تغافل را یکی دیگر از راهکارهای تربیتی اسلام عنوان کرد و افزود: تغافل و چشم‌پوشی از خطاها از مسائلی است که به مدیران اجتماعی بازمی‌گردد که تا چه میزان می‌تواند از خطاها چشم‌پوشی کند که در هفته‌های آینده به‌صورت کامل شرح خواهیم داد.

گفته می شود میز خدمت مسئولین به مردم، پیش از ظهر امروز  با حضور ۴۱ دستگاه خدماتی بانام و یاد شهید مقاومت، حاج قاسم سلیمانی باهمت سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) رشت برگزار شد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !