امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۵:۱۱:۰۵ - پنج شنبه ۶ تیر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رییس صمت گیلان خبر داد:
افتتاح ۱۳ طرح صنعتی در گیلان
  به گزارش گیلنا ،طی برگزاری سلسله نشست های خبری_ صنعتی استان فرهاد دلق پوش بعد از بازدید خبرنگاران از دو واحد تولیدی،صنعتی ( ریسندگی خاور – دخانیات گیلان) گفت: همزمان با هفته صنعت و معدن که از دهم تیر شروع می شود، ۱۳طرح صنعتی با ۹۰۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال زایی ۴۶۴نفر […]

بزودی ۱۳طرح صنعتی در گیلان افتتاح می شود

 

به گزارش گیلنا ،طی برگزاری سلسله نشست های خبری_ صنعتی استان فرهاد دلق پوش بعد از بازدید خبرنگاران از دو واحد تولیدی،صنعتی ( ریسندگی خاور – دخانیات گیلان) گفت: همزمان با هفته صنعت و معدن که از دهم تیر شروع می شود، ۱۳طرح صنعتی با ۹۰۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال زایی ۴۶۴نفر در گیلان به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: در سه ماهه نخست امسال نیز برای ۳۱ واحد صنعتی پروانه بهره برداری صادر شده است که با سرمایه گذاری ۴۸۳میلیارد تومانی در این واحدهای تولیدی برای ۴۵۸نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به لزوم کمک و هم افزایی مسئولین به حوزه تولید عنوان کرد: نخواهیم گذاشت ظرفیتها و مزیت های موجود استان ازبین برود و اعتماد عمومی نسبت به روند فعالیتهای نظام و مسئولین خدشه دار گردد، اگر همگرایی مطلوب برای حمایت از تولیدات داخلی انجام شود بسیاری از موانع و مشکلات پیش روی تولید، به سرعت حل و فصل خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان همچنین دراین نشست خبری اظهار کرد : امروزه هر اشتغال ضامن تامین زندگی ها و رفع مشکلات است و فقر ناشی از نبود شغل و درآمد و بیکاری مادر همه گرفتاری ها است . اگر کار و اشتغال سالم وجود نداشته باشد، مشکلات عدیده روحی و روانی همچون افسردگی ، اعتیاد و انحرافات فرهنگی را به دنبال خواهد داشت .

فرهاد دلق پوش گفت : امید است که در سایه اقتصاد مقاومتی با بسیج امکانات به سمت ایجاد اشتغال های جدید برویم. گیلان دروازه ی تجارت اروپا است و می تواند قطب و محور صادرات برای کشور باشد و شرایط تحریمی و بحران ها می تواند به فرصت ها تبدیل شود .

وی افزود : در دهه ۸۰ به دلیل واردات بی رویه منسوجات چینی واحدهای نساجی گیلان دچار مشکلات عدیده ای شدند و صنعت یک زنجیره بهم وابسته است و نیازمند سیاست های حمایتی است .

این مسئول به تحریم‌های همه‌جانبه دشمن و شرایط حساسی که کشورمان در آن قرار دارد اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در چنین وضعیتی، سیاست اصلاحات اقتصادی مبتنی بر رشد اقتصادی پویا،‌ پایدار و اشتغالزا می‌تواند شرایط را برای کشورمان تسهیل کند.

دکتر دلق پوش با ذکرشرایط ویژه پایانی سال گذشته و ابتدای امسال اشاره گفت : کمبود کالا نداریم و در انبارها ذخایر مطلوبی باقی مانده است . برای پشتیبانی و تامین نیازها در سه ماهه اول سال به توزیع شکر ، گوشت مرغ و گوشت قرمز برای تنظیم بازار و با قیمت مصوب دولتی اقدام کردیم که در مجموع ۹۶۸۱ تن شکر و ۱۸۸ تن گوشت از منابع ملی توزیع شد .

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۴۴ فقره جواز تأسیس در استان گیلان با میزان سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۷۷۶ میلیون ریال صادر شد تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال ۱۰۳ فقره جواز تأسیس در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۳۹۶ هزار و ۳۸۹ میلیون ریال صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ایجاد فرصت جدید شغلی به تعداد ۱۰ هزار و ۵۴۷ نفر در استان به واسطه جوازهای تأسیس صادر شده را مورد توجه قرار داد و گفت: با بهره‌برداری از واحدهای جدید تولیدی و صنعتی که جواز تأسیس آن‌ها در سال ‌۹۸ صادر شده‌اند نیز برای ۲ هزار و ۱۶ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی منابع رونق تولید استان گیلان در سال ۹۸ را حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و ابراز داشت: تعطیلی و توقف واحدهای تولیدی و صنعتی طبق مصوبه جدید دولت در سراسر کشور ممنوع است و اجرای این سیاست در سطح استان گیلان نیز به شدت دنبال می‌شود.

دکتر دلق‌پوش حمایت سازمان صمت گیلان از صنایع کشاورزی، بسته‌بندی، فرآوری محصولات کشاورزی و نظایر آن را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: گیلان قطب نخست صنایع سلولوزی کشور است از سویی دیگر حوزه‌هایی نظیر صنایع دانش‌بنیان و صادرات محور نیز در این استان مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی دعوت از شخصیت‌های برجسته ملی و کشوری در همایش گرامیداشت روز صنعت ومعدن استان گیلان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: تجلیل از ۳۰ نفر از برگزیدگان حوزه صنعت و معدن گیلان از جمله برنامه‌های این همایش است علاوه بر این‌ها اجرای برنامه‌های دیگری نیز در طول هفته صنعت و معدن در استان پیش‌بینی شده است

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !