امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۴:۴۸:۵۸ - پنج شنبه ۶ تیر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۹۵ درصد نیروهای شبکه بهداشت رودبار تمایلی برای خدمت در این شهرستان را ندارند
گینا / رئیس شبکه بهداشت و درمان رودبار با اشاره به وضعیت نامطلوب جذب نیرو در دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۹۵ درصد نیروهای بومی و غیربومی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تمایلی برای ادامه خدمت در رودبار را ندارند. به گزارش گیلنا به نقل از فارس، صمد بختیاربا بیان اینکه همه در زمینه […]

گینا / رئیس شبکه بهداشت و درمان رودبار با اشاره به وضعیت نامطلوب جذب نیرو در دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۹۵ درصد نیروهای بومی و غیربومی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تمایلی برای ادامه خدمت در رودبار را ندارند.

۹۵ درصد نیروهای شبکه بهداشت رودبار تمایلی برای خدمت در این شهرستان را ندارند

به گزارش گیلنا به نقل از فارس، صمد بختیاربا بیان اینکه همه در زمینه بهداشت مسؤول هستیم، اظهار کرد: نجات جان یک انسان به‌مانند نجات جان یک جامعه بوده و می‌طلبد در این حوزه نسبت به اجتماعی سازی سلامت تلاش کنیم.

وی با اشاره به نقش رسانه در تقویت حوزه بهداشت و سلامت گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران  بازوان بهداشت و درمان هستند و بااطلاع رسانی درست و به‌موقع می‌توانند نقش م هم و اثربخشی در فرهنگ‌سازی سلامت داشته باشند.

رئیس  شبکه  بهداشت و درمان شهرستان رودبار با موفق ارزیابی کردن اجرای طرح بسیج  ملی کنترل فشارخون در این  شهرستان بیان کرد: ۵۲ هزار نفر جمعیت بالای ۳۰ سال در سطح شهرستان وجود دارد که از این تعداد، ۳۸ هزار نفر تاکنون مورد غربالگری فشارخون قرار گرفتند.

بختیار، پیشگیری را رویکرد اصلی وزارت بهداشت برشمرد و افزود: ۷۶ درصد از مرگ‌ومیرها ناشی از بیماری‌های غیر واگیر است و در طرح مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر توانسته‌ایم عملکرد خوبی را در قالب پویش فشارخون داشته باشیم.

وی با اشاره به عملکرد موفق شبکه بهداشت و درمان شهرستان در اجرای طرح  بسیج  ملی کنترل فشارخون نسبت به سایر شهرستان‌ها تصریح کرد: عملکرد شبکه بهداشت شهرستان رودبار در این زمینه ازنظر کیفی در سطح استان پس از آستارا در رتبه دوم قرار دارد و همچنین ازنظر کمی هم در استان سوم هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار با بیان اینکه این طرح ۱۹۴ ایستگاه مستقر و با مشارکت و همیاری ۳۱۵ نفر در شهرستان  رودبار  اجرا شد، گفت: به ازای هر پنج هزار نفر، یک پزشک خانواده و به ازای هر ۲۵۰۰ نفر، یک مراقب سلامت در حوزه شهری شهرستان وجود دارد.

بختیار با اشاره به اینکه فشارخون بالا یک بیماری خطرناک و در اصطلاح مرگ خاموش است، افزود: دیابت هر سه ماه یک‌بار و فشارخون هرماه باید موردسنجش و مراقبت قرار گیرد، عمده‌ترین دلیل بیماری فشارخون بالا به علت استفاده بیش‌ازحد از نمک است که یک آسیب جدی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار با بیان اینکه وضعیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در زمینه جذب نیرو اصلاً مطلوب نیست، اذعان کرد: ۹۵ درصد نیروهای بومی و غیربومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار تمایلی برای ادامه خدمت در این شهرستان ندارند و به هر دلیلی به دنبال دریافت انتقالی هستند.

وی با بیان اینکه تعداد بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های رودبار با سرانه جمعیتی این شهرستان هم‌خوانی ندارد، تصریح کرد: استاندارد ملی برای احداث درمانگاه به ازای هر ۱۰ هزار نفر یک درمانگاه است اما در بخش خورگام برای جمعیت حدود هشت‌هزارنفری، چهار درمانگاه احداث‌شده است.

بختیار با بیان اینکه برای جمعیت ۱۰۰ هزارنفری، یک بیمارستان  تعریف‌شده که شهرستان  رودبار  با جمعیت ۹۰ هزارنفری سه بیمارستان دارد، افزود: این مهم سبب به وجود آمدن مشکلات فراوانی در تجهیز امکانات و نیروی انسانی در سطح شهرستان شده است.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !