امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
۱۴:۱۸:۲۸ - جمعه ۴ بهم ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عزم جدی دستگاه قضا در مقابله با زمین خواران
    گیلنا / امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه مسؤولان باید دانشجویان توانمند را جذب کنند، گفت: امروز همه ملت‌ها و اندیشمندان آزادی‌خواه دنیا می‌دانند که ایران باید به دست خود ایرانی‌ها ساخته شود.   به گزارش گیلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت، در مصلی این شهر […]

 

 

گیلنا / امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه مسؤولان باید دانشجویان توانمند را جذب کنند، گفت: امروز همه ملت‌ها و اندیشمندان آزادی‌خواه دنیا می‌دانند که ایران باید به دست خود ایرانی‌ها ساخته شود.

 

به گزارش گیلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت، در مصلی این شهر با اشاره به فرمایشات رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: بر مبنای فرمایش رهبری باید ملت ایران قوی شوند، ملت باید در عرصه‌های مختلف قدرت خود را افزایش داده و در این راه تلاش کند.

 

وی با اشاره به مؤلفه‌های مختلف قدرت و لزوم توجه به آن در ایران اسلامی گفت: قدرت فرهنگی یکی از مؤلفه‌های مهم است که ما هم باید در عرصه فرهنگ قوی شویم، چراکه همه بخش‌های جامعه متأثر از فرهنگ است.

 

امام‌جمعه رشت با تأکید بر لزوم قدرت فرهنگی در کشور بیان کرد: در جامعه‌ای که فرهنگ در آن قدرتمند باشد ریزش از آن کمتر صورت می‌گیرد، چراکه  متأسفانه دیده می‌شود که در کشور برخی‌ها مروج اباحه گری  و لاابالی‌گری  شده و می‌خواهند مردم را از ارزش‌های دینی و معنوی انقلاب اسلامی دور کنند.

 

خطیب جمعه رشت قدرت علمی ایران اسلامی را بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: ایرانی می‌تواند هم خود را ساخته وهم می‌تواند دنیای پیرامون خود را بسازد.

 

وی با تأکید برافزایش قدرت اقتصادی در جامعه اسلامی افزود: امروز همه ملت‌ها و اندیشمندان آزادی‌خواه دنیا می‌دانند که ایران باید به دست خود ایرانی‌ها ساخته شود، امروز از رتبه ۷۴ علمی به رتبه هفدهم رسیده‌ایم و این نشان از توان و قدرت علمی ایران اسلامی است که باید بیش‌ازپیش افزایش پیدا کند.

 

فلاحتی با تأکید بر اینکه مسؤولان باید دانشجویان توانمند را جذب کنند، گفت: پارک علم و فناوری و مراکز دانش‌بنیان دو مرکز مهم علمی و  امیدبخش ایران اسلامی هستند و مسؤولین حتی اگر نمی‌توانند برای آن‌ها موقعیت شغلی ایجاد کنند حداقل آن‌ها را دلداری داده و آن‌ها را  از خود دفع نکنند.

 

خطیب جمعه رشت با اشاره به قدرت نظامی و لزوم تقویت آن تصریح کرد: برخی‌ها با کم‌اهمیت دانستن قدرت موشکی، می‌خواستند موشک‌های ما را از بین ببرند تا قدرت نظامی ایران کمتر شود لذا با درایت رهبری این توطئه دشمن نقش بر آب شد.

 

وی با بیان اینکه روزبه‌روز بحث برجام برای مردم روشن‌تر می‌شود، بیان کرد: ملت باید بدانند در برجام چه جفاهایی شد و اگر سپاه و قوای مسلح قدرت موشکی ما را به اینجا نمی‌رساندند چگونه می‌توانستیم با آمریکا مقابله کنیم؛ امروز ما پایگاه‌های آمریکایی‌ها  را زده به‌طوری‌که سپاه عزیز ما آن‌ها را قلع‌وقمع کرده است.

 

فلاحتی با اشاره به سخن وزیر خارجه آمریکا مبنی بر تهدید ترور سردار قاآنی خطاب به آنان گفت؛ بیچارگان! شما که دیگر آبرویی ندارید، بروید خود را جمع کنید شما در مقابل ملت قدرتمند ایران اسلامی هستید و سپاه عزیز ایران اسلامی تودهانی به شما زده که سال‌های سال نمی‌توانید این آبروریزی را برای خود جمع کنید.

 

خطیب جمعه رشت  با اشاره به برگزاری مجالس خیره‌کننده مردم در پاسداشت سال‌ها مجاهدت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی خطاب به مردم بیان کرد: مردم شریف گیلان، من دست و پای شما را می‌بوسم چراکه مقتدرانه و قدرشناسانه از یک سرباز رشید اسلام این‌گونه قدردانی کردید و دشمنان  بدانند که سرداران زیادی همچون قاسم سلیمانی در ایران اسلامی مشغول فعالیت‌اند یک‌به‌یک به میدان خواهند آمد.

 

فلاحتی به نکات تربیتی اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از آسیب‌های مهم امروز، گوشی‌های تلفن همراه است که نه‌تنها فرزندان را بلکه بزرگ‌ترهای ما در جامعه را نیز متوجه خود کرده است.

 

وی با انتقاد از برخی کارمندان و مسؤولین که در ادارات در جلسات؛ بی‌توجه به دیگران و مسؤول مافوق خود، مشغول تلفن همراه هستند، افزود: با این پدیده، بزرگ‌ترها در تربیت فرزندان خود موفق نخواهند بود، چراکه فرزند رفتار بزرگ‌تر را می‌بیند و همان‌گونه تکرار می‌کند.

 

امام‌جمعه رشت با ابراز تأسف از اینکه امروز کودکان خردسال نیز درگیر پدیده‌ای مانند تلفن همراه شده‌اند، بیان کرد: باید به هشدار روان شناسان، مبنی بر استفاده از فضای مجازی در راستای جلوگیری از آسیب‌های آن توجه کرد چراکه علاوه بر آسیب جسمی به نظر روانشناسان اسلامی، در نکات تربیتی نیز دچار خلأ و اشکال می‌شوند.

 

فلاحتی با تأکید بر اینکه کشیدن مزه محرومیت و شنیدن «نه» به‌اندازه و به‌جا یکی از نکات مهم تربیتی است، افزود: تربیت نازدانگی و بدون سختی از شیوه‌های ناصواب تربیتی است چراکه انسان‌های بزرگ از دل سختی‌ها و مشکلات، موفق بیرون آمده و راه را از بی‌راه تشخیص دادند.

 

امام‌جمعه رشت با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: حضرت زهرا سلام‌الله بانویی بزرگ، عزتمند، مجاهدی خستگی‌ناپذیر، مدافع ولایت با حضوری شگفتی‌آور در عرصه سیاست و عابدی بی‌نظیر بوده‌اند.

 

وی با بیان اینکه امروز دیده می‌شود که زنان و مردم وقتی درگیر فعالیت سیاسی اجتماعی و یا حتی عبادی می‌شوند، از تربیت فرزندان غافل می‌مانند، افزود: حضرت زهرا (س) با جمع همه این ویژگی‌ها به‌عنوان بانوی بزرگ در تاریخ اسلام باقی ماند و الگوی شد برای بانوان مسلمان جهان اسلام.

 

خطیب جمعه رشت با اشاره به سخنان رئیس قوه قضاییه در یزد مبنی بر اینکه مال حرام را از حلقوم حرام‌خوار آن بیرون خواهند کشید، بیان کرد: این نکته باید برای آنانی که مال حرام خورده‌اند درسی باشد ولو هر شغل و لباسی باشند لذا آنان گمان نکنند که این مال در گلوی آن‌ها می‌مانند چراکه در این دنیا آن‌ها در آخرت در محکمه حاضر خواهند شد.

 

فلاحتی با انتقاد بر اینکه برخی‌ها با داشتن مسؤولیت‌های کوچک نیز دست به حرام‌خوار‌ی زده‌اند، بیان کرد: اژدهای هفت سری که رهبری در حوزه فساد فرموده‌اند کاملاً درست است و ما امیدواریم که دستگاه قضا با تمام توان و با کمک مردم با این زمین‌خواران و حرام کار آن مقابله کنند.

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !