امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۰:۰۹:۱۱ - پنج شنبه ۶ تیر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیچیده ترین شبکه انتقال و توزیع آب در گیلان مربوط به شهرستان رودبار است/۸ طرح بزرگ آبرسانی برای گیلان در دستور کار است
گیلنا:همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب و انرژی با حضور نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار رودبار، امام جمعه شهرستان و جمعی از مسئولین شهرستان همایش مدیریت مصرف آب به منظور جلب مشارکت مردمی در رودبار با همکاری فرمانداری این شهرستان برگزار شد. در این همایش سید محسن حسینی رئیس […]

گیلنا:همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب و انرژی با حضور نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار رودبار، امام جمعه شهرستان و جمعی از مسئولین شهرستان همایش مدیریت مصرف آب به منظور جلب مشارکت مردمی در رودبار با همکاری فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این همایش سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به شروع فصل تابستان و افزایش مصرف آب و انرژی اظهار داشت: رویکرد وزارت نیرو مدیریت مصرف و تقاضاست و با این هدف، هفته اول تیرماه هفته صرفه جویی در مصرف آب و انرژی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه بعد از هوا اصلی ترین نیاز بشر آب است تصریح کرد: هر آنچه آب در طبیعت است باید مدیریت نمود و علیرغم اینکه ۳/۲ کره زمین پوشیده از آب است ۳% این حجم آب شیرین بوده و ۱% این آب قابل استحصال می باشد.

حسینی در ادامه گفت: ایران کشوری گرم و نیمه خشک است و میانگین بارش آن ۲۰۰ میلیمتر و در استان گیلان بیش از ۱۰۰۰ میلیمتر است که بدلیل عدم توازن بارندگی، در گیلان نیز جهت تأمین آب ۶۹۷۰۰۰ مشترک تحت پوشش خدمات آب رسانی شرکت با چالشهایی مواجه هستیم.

مدیرعامل آبفای گیلان با اعلام این خبر که ۸ طرح بزرگ آبرسانی برای استان در دستور کار است خاطرنشان کرد: یکی از طرح های بزرگ آبرسانی مختص رودبار است و در افق بلند مدت تأمین آب شرب ۵ شهر رودبار از سد دیورش میسر خواهد شد.

وی همچنین افزود: به منظور تأمین نیاز آبی استان، میزان تولید آب با افزایش ۱۰ درصدی از ۱۲۰ میلیون مترمکعب به ۱۳۲ میلیون مترمکعب خواهد رسید و با تلاش مجموعه آبفای گیلان طی سال گذشته تا کنون ۳۶۰ لیتر پرت آب کاهش یافته تا شاهد تأمین و پایداری آب در استان باشیم.

مدیر عامل آبفای گیلان با تأکید بر اینکه بارشهای سالجاری ورود به مرحله ترسالی و تأمین نیاز آبی کشور نبوده تصریح کرد: هدف وزارت نیرو سازگاری با کم آبی است و مدیریت مصرف، استفاده صحیح و مناسب از منابع آب و انرژی است تا آیندگان نیز بتوانند از آن برخوردار باشند.

وی با اشاره به شرایط خاص شهرستان رودبار اظهار داشت: پیچیده ترین شبکه انتقال و توزیع آب در گیلان مربوط به شهرستان رودبار است و هر شکستگی در این شبکه بدلیل فشار بالا بیش از ۵ برابر سایر نقاط استان موجب هدررفت آب خواهد شد که جز با ایثار و فداکاری همکاران امور آبفای رودبار در رفع این حوادث طی کوتاهترین زمان ممکن، این شبکه قابل مدیریت نخواهد بود.

مدیرعامل آبفای گیلان یادآور شد: ظرفیت تبصره ۳ و ماده ۷ منبع تأمین اعتبار خوبی است که در کنار سایر اعتبارات تخصیصی، سرعت عملیات اجرایی در شهرستان را افزایش خواهد داد و همکاری شورای شهر در تصویب این طرح به منظور خدمات رسانی بهتر به شهروندان بسیار حائز اهمیت است.

سپس جمالی نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هماهنگی مردم و مسئولین شهرستان در اجرای اهداف ترسیمی وزارت نیرو گفت: مردم و مسئولین رودبار جهت هر گونه همکاری برای اجرای پروژه های شهرستان اعلام آمادگی می نمایند.

وی با بیان اینکه شبکه توزیع آب این شهرستان قدیمی بوده اظهار داشت: این شبکه جوابگوی نیاز کنونی شهروندان نبوده و تکمیل چاه رزرو توتکابن و اتمام خطوط انتقال چاه فلمن به منجیل مورد درخواست است .

سپس ضیایی فرماندار شهرستان رودبار نیز با اشاره به اینکه کمبود آب شیرین مسئله جهانی است خاطرنشان کرد: در سالهای آتی بحران آب و جنگ آب خواهیم داشت و مصرف بهینه ضرورتی اجتناب ناپذیر است و در این راستا جلوگیری از هدررفت آب نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر اینکه نگاه و نگرش در مصرف باید تغییر کند افزود: سبک زندگی تغییر نموده و باید مسئله آب دغدغه همگانی باشد و مصارف را مدیریت نمود و تفکیک آب مورد نیاز این خطه جهت مصارف باغداری و کشاورزی لازم و ضروری است.

فرماندار شهرستان رودبار در پایان خواستار ارتقاء کیفیت آب در این شهرستان و تکمیل خط انتقال منجیل جهت رفع مشکل آب اهالی این خطه شد.

گفتنی است در پایان این همایش از مشترکین خوش حساب جهت پرداخت به موقع قبوض آب بهاء، مشترکینی که با مدیریت مصرف نسبت به رعایت الگوی مصرف آب اقدام نموده بودند و همچنین همکاران پرتلاش و سختکوش امور آبفای رودبار در واحد امداد و حوادث و مدیر منطقه با اهداء لوح و هدیه تقدیر و تشکر شد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !