گیلنا – مقام عالی دولت در شهرستان لاهیجان با توجه به در پیش بودن ایام انتخابات نیز گفت: مسئولین ادارات باید در راستای قانون و رعایت اصل بی طرفی در انتخابات مسئولیت خود را انجام دهد در غیر این صورت مسئولیت خود را تحویل دهند و به امور انتخاباتی برسند

 

به گزارش گیلنا از لاهیجان، جلسه ستاد بحران لاهیجان به ریاست اسماعیل میرغضنفری و با حضور روسای دستگاه های اجرایی شهرستان تشکیل شد.

در این جلسه میرغضنفری با تاکید بر آمادگی همیشگی دستگاه اجرایی برای مقابله با حوادث پیش بینی نشده گفت: معمولاً در اذهان مردم تا نام بحران مطرح می شود، مشکل و آسیب‌های سیل به ذهن خطور می کند، ولی با توجه به دخالت های انسانی در طبیعت مسائل مختلفی در این مقوله می گنجد.

فرماندار لاهیجان یادآور شد: در ایام اخیر مانوری در رابطه با آتش سوزی و همچنین با بحران آتش که از باد گرم نشآت گرفت مواجه بودیم و در مقابله با این موضوع به شکل برنامه‌ریزی شده و طوری که انتظار بود کار پیش نرفت و این خود نشان داد دراین راستا باید ضمن برنامه محور بودن بیشتر هوشیار باشیم.

فرماندار لاهیجان با بیان این موضوع که دستگاه‌های اجرایی در زمان بحران حق مصاحبه با رسانه‌ها را ندارند، گفت: تنها کسی که در این موارد می‌تواند مصاحبه کند رئیس ستاد بحران شهرستان است و باید موضوعات قانونی در این مقوله را درنظر گرفت.

وی اضافه کرد: جدا از حوادث بزرگ طبیعی مسائل بسیاری را باید در ستاد بحران مدنظر داشت، برای مثال کمبود آب شرب و کشاورزی، قطع برق، تعطیلی جایگاههای بنزین و سی ان جی نیز خود می تواند منجر به بحران شود.

میرغضنفری اظهار داشت: تمام دستگاه اجرایی باید در راستای رفع دغدغه های مردم فعالیت کند و بیش از پیش در میان مردم و به شکل میدانی جهت رفع مشکلات و همچنین بهبود وضعیت کنونی فعالیت نمایند.

فرماندار لاهیجان با تاکید بر لایروبی انهار و همچنین مشخص نمودن کارگروهی جهت تعیین مکان معین جهت دپوی زباله، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال جاری ۲ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان جهت رفع بخشی ازمشکلات و بحرانها از کمیته برنامه ریزی تخصیص داده شده است مدیران دستگاههای اجرایی جهت تبادل موافقتنامه ها پیگیری لازم را معمول نمایند.

مقام عالی دولت در شهرستان با توجه به در پیش بودن ایام انتخابات نیز گفت: مسئولین ادارات باید در راستای قانون و رعایت اصل بی طرفی در انتخابات مسئولیت خود را انجام دهد در غیر این صورت مسئولیت خود را تحویل دهند و به امور انتخاباتی برسند