امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۹:۲۶:۲۳ - شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نینجای رودبار در گمنامی
به گزارش گیلنا از رودبار، ورزش های رزمی بویژه نینجوتسو علاقه مندان بی شماری بویژه در گیلان و شهرستان رودبار دارد اما بر خلاف این علاقه مندی، متاسفانه بسترهای بروز استعدادها در این رشته ورزشی هنوز فراهم نیست. رودبار یکی از شهرستان های ورزش پرور و مستعد در حوزه های مختلف ورزشی است که می […]

به گزارش گیلنا از رودبار، ورزش های رزمی بویژه نینجوتسو علاقه مندان بی شماری بویژه در گیلان و شهرستان رودبار دارد اما بر خلاف این علاقه مندی، متاسفانه بسترهای بروز استعدادها در این رشته ورزشی هنوز فراهم نیست.

رودبار یکی از شهرستان های ورزش پرور و مستعد در حوزه های مختلف ورزشی است که می توان به علیرضا جهانبخش پدیده رودباری فوتبال جهان و همچنین شایان مصلح، سارا خوشجمال فکری، فاطمه اعتدادی، احسان حدادی و دیگر افتخار آفرینان اشاره کرد.

نینجوتسو یکی از ورزش های رزمی ژاپنی است و یک دهه می شود که وارد کشور شده و علاقه مندان زیادی به خود جلب کرده است.

نینجوتسودر لغت به معنای هنر پنهانی است و در آن استراتژی‌ها و تاکتیک‌های جنگ‌های نامتعارف و چریکی و روش‌های جاسوسی و پنهان‌کاری آموزش داده می‌شود و از برجسته‌ترین خصوصیاتش این است که بدن و جسم را پایگاه فکر و اندیشه می‌داند و کالبد آدمی را آموزش می‌دهد تا با آن روح را بسازد.
اصول اصلی و اجرای تکنیک‌ها نیاز به سرعت، تعادل، تمرکز، قدرت و تنظیم زمان تنفس و کنترل آن دارد و بدون آن فاقد ارزش است.

اکثر رشته های ورزشی در رودبار به علت عدم حمایت و پشتوانه مالی رها شدند
مجتبی عارفی یکی از مربیان ورزش رزمی نینجوتسو در رودبار در گفتگو با خبرنگار گیلنا می گوید؛ ورزش نینجوتسو به علت هیجان، جذابیت و بروز بودن طرفداران و علاقه مندان زیادی دارد و اغلب نوجوانان و جوانان جویای این رشته هستند.
وی با اشاره به وضعیت نامطلوب ورزش در رودبار افزود: اکثر رشته های ورزشی در رودبار به علت عدم حمایت و پشتوانه مالی رها شدند و هیچ گونه فعالیتی ندارند.

 نگاهِ مسئولانه به ورزش در رودبار کمرنگ است
این مربی ورزش های رزمی در رودبار با بیان اینکه نگاهِ مسئولانه به ورزش در رودبار کمرنگ است گفت؛ شهر رودبار در رشته های مختلف نظیر کشتی، بوکس، موتورسواری، تکواندو و دیگر رشته ها حرفی برای گفتن دارد اما عدم حمایت های مالی سبب دلسردی زحمت کشان این عرصه ها شده است.
عارفی با انتقاد از عملکرد برخی مسئولین در حوزه ورزش، بیان کرد: افرادی در رودبار می شناسم که زحمات زیادی در رشته های مختلف ورزشی کشیدند اما بدلیل نبود زیرساخت های مناسب ورزشی، عدم حمایت مسئولین و مشکلات معیشتی از ورزش فاصله گرفتند.
به گفته وی، رودبار در زمینه تکواندو، کشتی و هنرهای رزمی می تواند جایگاه خوبی در استان و کشور داشته باشد و این مهم زمانی محقق می شود که مسئولین کمی بیشتر نسبت به این حوزه دغدغه مند باشند.

ورزش بهترین ابزار برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد است
این مربی ورزش های رزمی در رودبار با تقدیر از فرماندهی محترم سپاه شهرستان رودبار بواسطه حمایت های کم نظیرشان از ورزش، گفت: بسیج و سپاه رودبار سالنی در اختیار نینجاکاران رودباری قرار داده تا بتوانند توانمندی هایشان را به نمایش بگذارند که جا دارد از برادر خوبمان جناب سرهنگ فلاح فرمانده محترم سپاه شهرستان به پاس این نگاه حمایتی به ورزش تشکر کنیم.
عارفی با اشاره به استقبال کم نظیر از رشته ورزشی نینجوتسو در رودبار، بیان کرد: نینجوتسو ورزش هزینه بری است و اغلب افرادی که به این رشته ورود می کنند از خانواده های کم درآمد هستند و شده بارها هزینه شهریه آموزش از افراد نمی گیریم تا افراد توانمندی هایشان را بروز دهند اما برای بقای این رشته ورزشی در رودبار نیازمند حمایت ویژه هستیم.
به گفته وی، ورزش بهترین ابزار برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد است.

ورزش دستاویز سیاسی و انتخاباتی
این مربی ورزش های رزمی با اشاره به کاهش سن اعتیاد در جامعه، تصریح کرد: به جای تاسیس کمپ های ترک اعتیاد بهتر است زیرساخت های ورزشی را فراهم شود تا جوانان ایام فراغت خود را در ورزش سپری کنند.
عارفی، ورزش را ضامن سلامتی جامعه برشمرد و بیان کرد: اگر روح ورزش در جامعه دمیده شود بسیاری از بیماری ها، ناهنجاری های اجتماعی و مفاسد اخلاقی رخت از جامعه بر خواهد بست، پس نیاز است مسئولین ومتولیان امر توجه به ورزش را جزو اولویت های اصلی قرار دهند.
وی با اشاره به فصل داغ انتخابات افزود: بسیاری از کاندیداها و نمایندگان فقط وعده وعید داده و ورزش را دستاویز سیاسی و انتخاباتی خود قرار می دهند این در حالیست که ورزش، سیاسی نیست.
این مربی ورزشی امیدوار است؛ روزی فرا برسد همه شرایط و زیرساخت ها برای ورزش در رودبار فراهم شود و ورزشکاران در رشته های مختلف، دغدغه ای جز «ورزش» نداشته باشند.

 

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !