امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱۹:۲۷:۱۰ - چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نقش حیاتی ورزش در سلامت جامعه/ ورزشکاران انصراف دهنده از دیدار مقابل رژیم صهیونیستی باعث افتخار هستند
در دیدار نماینده ولی‌فقیه در گیلان با مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان و معاونین این اداره کل بر ضرورت نقش ورزش برای سلامت جامعه تأکید شده و از ورزشکاران انصراف دهنده از دیدار مقابل نمایندگان رژیم جعلی صهیونیستی به‌عنوان افتخارات کشور یاد شد. به گزارش گیلنا به نقل از فارس، نماینده ولی‌فقیه در گیلان […]

در دیدار نماینده ولی‌فقیه در گیلان با مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان و معاونین این اداره کل بر ضرورت نقش ورزش برای سلامت جامعه تأکید شده و از ورزشکاران انصراف دهنده از دیدار مقابل نمایندگان رژیم جعلی صهیونیستی به‌عنوان افتخارات کشور یاد شد.

نقش حیاتی ورزش در سلامت جامعه/ ورزشکاران انصراف دهنده از دیدار مقابل رژیم صهیونیستی باعث افتخار هستند

به گزارش گیلنا به نقل از فارس، نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان، معاونین این اداره و رؤسای هیئت‌های ورزشی استان گیلان به مناسب هفته پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و هفته ترویج فرهنگی پهلوانی با بیان اینکه نیاز به انتقال ورزش قهرمانی و پهلوانی به حوزه سلامت جامعه است، اظهار کرد: مقوله ورزش از دو جنبه قابل‌بررسی است؛ جنبه نخست اختصاص به حوزه قهرمانی و پهلوانی داشته و جنبه دیگر اختصاص به حوزه سلامت جامعه دارد.

نقش پررنگ ورزش در سلامت جامعه

آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به اینکه ورزش نقشی اساسی در سلامت جامعه ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: آثار ورزش در بخش سلامت، چشمگیر بوده و بسیار گسترده از آثار این حوزه در بخش قهرمانی است، ورزشکاران از سلامت جسمانی و روانی برخوردار بوده و به شادابی جامعه کمک می‌کنند.

وی با ابراز خرسندی از بصیرت بالای ورزشکاران کشورمان افزود: ورزشکاران کشورمان پس از ماه‌ها و سال‌ها تمرین و ممارست با آمادگی بالا در میدان‌های ورزشی حضور پیداکرده و برای سکوهای قهرمانی می‌جنگند ولی هدفی بالاتر داشته و بعد پهلوانی در ورزشکاران کشورمان برجسته است، ورزشکارانی که از دیدار مقابل نمایندگان رژیم جعلی صهیونیستی خودداری می‌کنند، باعث افتخار کشورمان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه حضور ورزشکاران بانوی باحجاب باعث افتخار ایران‌زمین است، تصریح کرد: ورزشکاران بانوی ایرانی با رعایت حجاب و موازین شرعی در میدان‌های ملی و بین‌المللی حاضرشده و با کسب نشان‌های رنگارنگ، پرچم مقدس کشورمان را به اهتزاز درآورده‌اند، حضور ورزشکاران با عفاف و حجاب باعث شده است، الگوی مناسبی برای جوانان شوند.

فلاحتی با تأکید بر نقش پررنگ ورزش در سلامت روح و روان جامعه گفت: ورزش باید به خانواده‌ها تسری پیداکرده و هر چه جامعه به سمت ورزش سوق پیدا کند، سلامت روانی و جسمانی آن تضمین بیشتری پیدا می‌کند.

لزوم تسهیل ورزش همگانی و نهادینه‌سازی اخلاق در ورزش

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری و ائمه جمعه کشور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بر حضور جوانان در عرصه‌های مختلف تأکید کردند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر تسهیل ورزش همگانی افزود: نیاز است علاوه بر ورزش قهرمانی، ورزش همگانی نیز نهادینه‌شده و فرهنگ اخلاقی و رفتاری ورزش نهادینه شود.

فلاحتی با ابراز خرسندی از حضور جوانان در ورزشگاه و سالن‌های ورزشی افزود: ورزش روستایی مظلوم واقع‌شده و بسیاری از ورزش‌هایی که درگذشته در روستاها انجام می‌شد، امروزه کم‌رنگ شده و باید این ورزش‌ها احیا شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در این دیدار با اشاره به نهادینه‌سازی فرهنگ و منش پهلوانی در ورزش، اظهار کرد: ورزش قهرمانی در دو بعد قهرمانی و پهلوانی قابل‌بررسی است و منش پهلوانی یک ورزشکار را ماندگار می‌سازد.

امیدواری جامعه ورزش گیلان به کسب مدال المپیکی پس از ۶ دهه

مریم بخشی با بیان اینکه رهنمودهای نماینده ولی‌فقیه در گیلان در اعتلای ورزش گیلان مؤثر است، خاطرنشان کرد: دشمن جنگی ظالمانه در حوزه سایبری به راه انداخته است ولی با تمام وجود برای سربلندی کشورمان تلاش کرده و ورزشکارانمان برای افتخارآفرینی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

وی از آغاز ساخت دو مجموعه ورزشی مختص ورزش باستانی در شهرهای لنگرود و فرومن خبر داد و افزود: اعتبارات خوبی از سوی دکتر نوبخت برای ساخت زورخانه و سالن کشتی اختصاص‌یافته است و به‌زودی سه سالن مختص ورزش‌های زورخانه‌ای به مجموعه ورزش استان گیلان اضافه می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به شانس بالای گیلان برای کسب سهمیه المپیک توکیو افزود: آرمین هادی پور در رشته تکواندو، سارا بهمن یار در رشته کاراته، نازنین ملایی در رشته روئینگ بانوان، محمد رهبری در رشته شمشیربازی اسلحه سابر از شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک توکیو برخوردار بوده و امیدواریم پس از شش دهه مدال خوش‌رنگ المپیک توسط ورزشکاران گیلانی کسب شود.

بخشی با بیان اینکه در حوزه حجاب، عفاف و امربه‌معروف و نهی از منکر فعالیت‌های قابل‌توجهی در اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان انجام‌شده است، گفت: رهبری و خوش‌سیرت دو ورزشکار گیلانی در سال‌های اخیر از دیدار مقابل نمایندگان رژیم جعلی صهیونیستی انصراف داده و باعث عزت و اعتبار کشورمان در ورزش شدند.

به گزارش فارس، در دیدار مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان و رؤسای این اداره ورزشی با نماینده ولی‌فقیه در گیلان، شال معرفت، فتوت و عیاری و یک جفت میل زورخانه توسط رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی گیلان تقدیم آیت‌الله فلاحتی شد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !