امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
۲۲:۱۵:۰۰ - چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرعامل آبفای گیلان خبرداد؛
بهره‌برداری از ۱۹ پروژه مهم در دهه‌فجر | ۹۹٫۹۳ درصد جمعیت تحت پوشش آب شرب است
گیلنا – مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی ۱۹ پروژه مهم آب وفاضلاب در استان گیلان به بهره برداری خواهند رسید.   به گزارش گیلنا از رشت، سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان طی سخنانی بیان داشت: مجلس شورای اسلامی در سال ۶۹ […]

گیلنا – مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی ۱۹ پروژه مهم آب وفاضلاب در استان گیلان به بهره برداری خواهند رسید.

 

به گزارش گیلنا از رشت، سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان طی سخنانی بیان داشت: مجلس شورای اسلامی در سال ۶۹ قانون تصویب تشکیل شرکتهای آب و فاضلاب استانی را مصوب کرد که بر اساس این قانون تکلیف توزیع آب شرب و نحوه جمع آوری فاضلاب های شهری مشخص شد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان آغاز فعالیت این شرکت را از اواخر سال ۷۰ عنوان کرد و گفت: تا قبل از تشکیل شرکت آبفا عمده فعالیت های مربوط به آب از جمله تامین و توزیع آب شهری توسط شهرداری ها انجام می شد.

وی افزود: در حال حاضر ۹۹٫۹۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش آب شرب و ۶۹٫۹ درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند و تا پایان برنامه پنجم توسعه جمعیت تحت پوشش آب شرب به ۹۹٫۹۷ درصد و جمعیت تحت پوشش فاضلاب استان به ۷۳ درصد خواهد رسید.در حال حاضر وظیفه تامین آب شرب ۵۰ شهر استان را برعهده داریم.

حسینی با اشاره به رشد مطلوب خدمات رسانی شرکت آبفا از بدو تاسیس تاکنون خاطرنشان کرد: ازسال تاسیس شرکت توانستیم با رشدی معادل ۶۴ درصد در حوزه فاضلاب از ۴۳ درصد جمعیت برخوردار را تا پایان شهریور ۹۸ به حدود ۷۱ درصد برسانیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از ارتقا تعداد مشترکین خانگی از تعداد ۱۲۴ هزار به ۴۰۹ هزار مشترک سخن گفت و افزود: تامین آب از منابع مختلف با درصدهای متفاوت تامین می شود به گونه ای که ۶۱ درصد از منابع سطحی ۳۰ درصد چاه و ۹درصد از چشمه ها انجام می پذیرد.

وی افزود: سرانه تولید آب در گیلان ۲۵۰ لیتر به ازای هر مشترک است و این در حالی است که مقدار مصرف هر مشترک در گیلان ۱۹۳ لیتر در روز است.

حسینی در خصوص طرح های بخش آب و فاضلاب اذعان داشت: تا پایان سال سه طرح آبرسانی و ۱۱ طرح در بخش فاضلاب اجرایی خواهد شد که با توجه به اعتبارات تخصیص یافته از رشد خوبی در اجرا برخوردار است.

مدیرعامل آبفای گیلان در خصوص برنامه های شرکت آب و فاضلاب استان گفت: با توجه به بازدید معاون محترم ریاست جمهوری از شرکت آبفا گیلان برنامه های متنوعی برای مردم گیلان دارد که راه اندازی میز خدمت نمونه ای از این برنامه هاست همچنین شایان ذکر است که سامانه ارتباطات مردمی با شماره ۱۲۲ در پاسخ به تماس ها و درخواست های هم استانی ها از ابتدای آغاز به کار این سامانه تاکنون ۲۰۸۳۵۲ تماس به ثبت رسیده که تعداد تماس های ازدست رفته۲/۴ درصد است.

تلاش برای مشارکت و استفاده از تسهیلات غیر متمرکز

سید محسن حسینی از افتتاح ۱۹ پروژه در دهه فجر سال جاری خبر داد و افزود: حفر ۶ حلقه چاه و تجهیز ۵ حلقه چاه، ۷ کیلومتر انتقال آب ۱۸/۲ کیلومتر توسعه شبکه آب از اهم اقدامات شرکت آبفا در سال ۹۸ است.

مدیرعامل آبفای گیلان تصریح کرد: ارزش ریالی پروژه های در حال اجرای شرکت آبفا ۲۲۷ میلیارد تومان در زمینه خطوط انتقال، تصفیه خانه و مخازن و… است.

وی یادآور شد: از سال گذشته پویشی با هدف مدیریت مصرف در وزارت نیرو آغاز شد که در پی آن با اهداء یک سری سرشیر، دوش کاهنده مصرف آب و.. و نصب آنها در مکان های عمومی اقدام به نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب شده است.

حسینی برگزاری جشنواره نخستین واژه آب در مدارس ، برگزاری کارگاه های آموزش مدیریت مصرف برای عموم و… را از دیگر برنامه های مدیریت مصرف شرکت آبفا عنوان کرد.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !