امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
۱:۱۷:۰۶ - دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بصیرت مردم راز ماندگاری جمهوری اسلامی
گیلنا-عضو حقوقدان شورای نگهبان یکی از ویژگی‌های خطرناک‌تر از فتنه سال ۸۸ را مقابله مردم با مردم عنوان کرد و گفت: در سال ۸۸ آحاد مختلف مردم طرفدار یک و یا دو کاندیدای خاص بوده و استکبار از این طریق مردم را به جان هم انداخت. به گزارش گیلنا، محمد دهقاندر نش ست خبری با […]


گیلنا-عضو حقوقدان شورای نگهبان یکی از ویژگی‌های خطرناک‌تر از فتنه سال ۸۸ را مقابله مردم با مردم عنوان کرد و گفت: در سال ۸۸ آحاد مختلف مردم طرفدار یک و یا دو کاندیدای خاص بوده و استکبار از این طریق مردم را به جان هم انداخت.

بصیرت مردم راز ماندگاری جمهوری اسلامی/در فتنه سال ۸۸ مردم در مقابل مردم قرار گرفتند

به گزارش گیلنا، محمد دهقاندر نش ست خبری با بیان اینکه مردم گیلان در ۸ دی سال ۸۸ پیشتاز بصیرت در کشور بودند، اظهار کرد: مردم دیار میرزا در سال ۸۸ و در روز ۸ دی با حضور خود خیابان‌ها پاسخ محکمی به سران فتنه و آشوب گران دادند.

وی با اشاره به نقش مؤثر جریان نفوذ در ایجاد فتنه در کشور گفت: استکبار به سرکردگی آمریکا دشمن همیشگی ملت ایران بوده و در این تردیدی نیست و در دوران مختلف ازجمله هشت سال دفاع مقدس، ترور منافقین و فتنه سال ۸۸ سعی داشتند بانفوذ به کشور انقلاب را رو به انزوا بکشانند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان بهترین راه برای به انزوا کشیدن انقلاب از دید دشمن را نفوذ به کشور دانست و تصریح کرد: فتنه سال ۸۸ نتیجه نفوذ جریان‌های وابسته به استکبار به ستاد انتخاباتی بعضی از کاندیداها و قرار گرفتن در کنار آن‌ها بود به همین دلیل استکبار در دوران مختلف بهترین راه برای نابودی انقلاب را نفوذ به ارکان نظام اسلامی می‌دانست.

دهقان با اذعان به اینکه استکبار سعی دارد از مطالبات به‌حق مردم برای به آشوب کشیدن کشور استفاده کند، افزود: فتنه یعنی آمیخته شدن حق و باطل، به همین دلیل استکبار به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشورهای مختلف از التهابات انتخاباتی و مطالبات به‌حق مردم استفاده کرده و کشورهای مختلف را به آشوب می‌کشاند.

وی یکی از ویژگی‌های خطرناک‌تر از فتنه سال ۸۸ را مقابله مردم با مردم عنوان کرد و گفت: در سال ۸۸ آحاد مختلف مردم طرفدار یک و یا دو کاندیدای خاص بوده و استکبار از این طریق مردم را به جان هم انداخت تا بتواند به اهداف خود برسد ولی وقتی مردم بی‌حرمتی آشوبگران به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین را دیدند، در روز ۹ دی به خیابان‌ها آمده و انزجار خود را از فتنه‌گران نشان دادند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به راز ماندگاری انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته افزود: مردم ما سال‌به‌سال با بصیرت تر شده و وقتی در تلویزیون صحبت‌های مردم را می‌شنویم به داشتن چنین جامعه‌ای افتخار می‌کنیم لذا می‌توان یکی از مهم‌ترین راز ماندگاری انقلاب را بصیرت و استواری مردم برشمرد.

دهقان با بیان اینکه مردم برای شناختن ماهیت اصلی فتنه گران صبر کردند، خاطرنشان کرد: مردم به فتنه گران مهلت دادند تا به دامان انقلاب بازگردند ولی ماهیت این افراد در روز قدس با شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران و در روز عاشورا با به آتش کشیدن خیمه‌های امام حسین و کف زدن نمایان شد.

وی وجود یک‌نهاد برای صیانت از قانون اساسی یک کشور و مهم دانست و بیان کرد: هرکجا و در هر کشوری قانون اساسی وجود داشته باشد قطعاً یک‌نهاد به‌مانند شورای نگهبان برای صیانت از آن قانون وجود دارد زیرا در غیر این صورت هیچ مسؤولی وظیفه خود را به‌درستی انجام نمی‌دهد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اذعان به اینکه انتخابات، مسالمت‌آمیزترین روش برای گرفتن یک قدرت از دیگری است، تصریح کرد: درگذشته وقتی سعی داشتند قدرت را از پادشاه بگیرند دست به کودتا زده و این کار را انجام می‌دادند ولی با برگزاری انتخابات می‌توان به‌طور مسالمت‌آمیز قدرت گرفته و از ظرفیت مردم در انجام این کار به‌درستی استفاده کرد.

دهقان نقش هیئت نظارت بر انتخابات را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: برگزاری انتخابات نیاز به استفاده از افراد مختلفی دارد و با توجه به اینکه کسانی که قدرت را در دست دارند خودشان برگزارکننده انتخابات هستند قطعاً باید هیئتی به‌عنوان هیئت ناظر بر انتخابات بر اعمال این گروه نظارت کند.

داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب

  • آخرین اخبار
  • گوناگون
اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست ! اینجا جای تبلیغات شماست !